• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw leven setje zwarte velgen - Vraag polijstkop

Bard

Detailing trainee
15 dec 2017
52
30
Gelderland
Ik heb voor mijn vriendin een setje Mini wielen opgepikt, (niet meer) hoogglans zwart. Setje had een paar maanden buiten gelegen, waardoor de remstof was gaan roesten. De zichtzijde van de velg was enorm smerig.

Na het schoonmaken kwam dit er onder vandaan:
IMG_20181213_170304.jpg
Na een paar rondjes polijsten ziet de zichtzijde er nu zo uit:
IMG_20181214_190048.jpg

Nu zit ik nog met 2 uitdagingen. De ruimte tussen de spaken, kun je die het beste met een cone of met een bal polijsten?

De velgbedding zitten spikkels in die niet verdwijnen met polijsten of kleien. Zou dit ingebrand remstof zijn? Iemand enige idee of dit weg te krijgen is?

De velgen zijn naar mijn idee gepoedercoat of zitten enorm dik in de lak. De blanke lak is op een plekje soort van "opgestroopt".
 
Al een de-ironizer zoals No-Ferro gebruikt ?

Met een cone heb je een zacht deel en hij wordt wat harder dichter bij de kern
Nadeel van dichterbij de kern werken is dat je dan ook dichter bij de boorkop komt
Ik zou zelf in dit geval liever een bolletje nemen die geven qua gevoel beter de grens aan
En wat je daarmee niet pakt, lekker laten zitten
 
Al een de-ironizer zoals No-Ferro gebruikt ?

Met een cone heb je een zacht deel en hij wordt wat harder dichter bij de kern
Nadeel van dichterbij de kern werken is dat je dan ook dichter bij de boorkop komt
Ik zou zelf in dit geval liever een bolletje nemen die geven qua gevoel beter de grens aan
En wat je daarmee niet pakt, lekker laten zitten

Dat was mijn gedachte ook. Heb een cone, maar je raakt nog best 'snel' ergens een hoekje als je rond probeert te gaan. Zijn er bepaalde polishing balls die aan te raden zijn?

Als je een cone wilt aanschaffen, dan zou ik die van Monello nemen. Deze cone past beter in de hoeken tussen de spaken dan de dikkere foam cones van ali.

Welke van Monello zou je aanraden? En op zich is dik bij deze spaken niet het probleem (heb een Ali cone), maar eerder dat ze te zacht worden met polijsten door de warmte.
 
Op het dikke deel deukt een cone in en wordt aanzienlijk minder in omvang
Is maar net hoe breed de boorkop dan is voor je risico loopt

Soort maakt niet veel uit, de katoenen zijn voor metaal, die dus niet
 
Ik heb ook de zwarte Cone van Monello. Heb deze voor het eerst aangeschaft toen ik de complexe velgen van een GT3 moest doen. (Veel bouten, lastige en smalle delen)

Zwart zou volgens CC hard genoeg zijn en dat was het ook. Kreeg een prima correctie. Ik gebruikte de Cone dan ook op een 220v boor die dus wat keer toeren kon draaien dan bijv. een schroeftol.

Ik denk dat een cone juist op jouw velgen wel handig is. (Allebei is nog beter natuurlijk) Met een cone kon ik beter uit de voeten dan met een ball omdat de cone zich beter aanpast aan vormen, maar als je denkt dat de ball overal past en alles goed kan raken, dan is een ball uiteraard ook prima.