• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid: Esther

TattooDenna

Detailing rookie
30 mrt 2014
5
0
Goedemorgen,
Al enige tijd ben ik hier met interesse aan het lezen. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan!
Ik zal me ook even voorstellen, zoals het hoort:
Ik ben dus Esther (aka TattooDenna), 32 jaar, samenwonend met mijn vriend Peter en 1 hond en 2 katten. We wonen in Midden Limburg, maar ik kom oorspronkelijk uit het altijd bruisende Maastricht :)
Wij zijn in het bezit van een rode Audi Cabriolet 2.3 uit 1991 en sinds vorige week rijd ik rond in een zwarte Opel Tigra 1.4 16V uit 1995.
De Tigra heb ik gekocht, omdat mijn Ford Fiesta uit 1998 niet meer door de APK kwam. Ik kon er wel voor 1500 euro aan laten sleutelen en lassen, maar dat ging me toch iets te ver... De bedoeling was om het dan voorlopig maar met 1 auto te doen, maar de cabrio is geen zuinige auto en aangezien ik er ook mee moet werken, toch maar gaan uitkijken naar iets anders. Dat werd dus de Tigra!

Jammer genoeg heeft de Tigra rondom de nodige schade (krasjes, steenslag en ook wat roest). Ik ben nog aan het kijken en lezen wat ik wel en wat ik niet zelf kan aanpakken.
Sleutelen doen we ook, al moet ik dan wel eerlijk bekennen, dat mijn het vooral mijn vriend is die sleutelt en ik diegene ben die meehelpt ;)

De Tigra heb ik gisteren onder handen genomen. Dat heeft me een hele dag gekost (alleen de buitenkant, binnekant moet vandaag nog). Alles met behulp van de prachtige tips en adviezen op dit forum en de geweldige handleidingen die ik hier gevonden heb. Ik heb de nodige foto's gemaakt, maar moet nog uitzoeken hoe ik die kan plaatsen. Ik zal kijken of ik een aparte topic kan plaatsen over hoe ik te werk gegaan ben, want dit voorstelbericht lijkt me daarvoor niet de goede plaats.

Welkom Esther, en inderdaad genoeg leesvoer hier om te starten om je auto's netjes bij te houden cq op te knappen.

Welkom op het forum. Gelukkig een '95-er Tigra en een 1.4: de 1.6 en met name de '94-ers zijn een absolute ramp (in mijn Corsa was ik destijds een uitzondering die de 60.000 km haalde zonder motorrevisie, maar veel verder kwam ie ook niet).

Bedankt voor alle berichten!
@Cordoba: daar had ik geen idee van... heb er eigenlijk ook niet echt iets over gelezen tot nu toe. Enkel dat iedereen doet aanraden de distributieriem om de 60.000 km te vervangen.

@TattooDenna ik heb zo'n rampenbak gehad, en ik dacht aanvankelijk nog dat het maar voor een deel van de auto's opging, maar toen een hele poos later een aantal monteurs van diverse Opel-dealers sprak, bleek mijn geval zelfs relatief gunstig. Probleem zat overigens niet zozeer in de distributieriem zelf, maar in de spanrol van de distributie, daar was al een terugroepactie voor geweest, maar die blijkt uiteindelijk weinig effect gehad te hebben. De 1.4 is wat dat betreft echt een ander blok, en verder delen de Tigra en de Corsa natuurlijk veel van de techniek.

@Cordoba: bedankt voor je toelichting! Hopelijk heb ik niet zoveel pech met deze auto... Heb met de Fiesta al ieder jaar problemen gehad om haar door de keuring te krijgen. Ik ben nu ook enigzins bezorgd. Ik heb de auto van een particulier gekocht en iedere auto blijft toch altijd een beetje een gok. De Tigra heeft dan nog wel APK tot februari maar ik wil toch voorbereid en bedacht zijn op eventuele punten. Zaterdag kan ik de Tigra naar een garage brengen waar een kennis (hij werkt daar als automonteur) de wagen voor mij nakijkt. Spannend! Ik weet niet of ik het hier kan vragen omdat dit eigenlijk een voorstel topic is, maar heb jij toevallig ook problemen gehad met het motormanagement? Bij mij gaat regelamtig het lampje branden. Meestal als ik op de snelweg rijd en gas moet loslaten of vaart minder. Het blijft dan branden tot dat ik stil sta en motor afzet. Bij het opnieuw starten is het dan weer uit. (mocht deze vraag hier niet passen, excuses!)

Schrijf je reactie...