• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met wat vragen

Smidsy

Detailing trainee
5 apr 2020
57
20
Beste allemaal,
Graag zou ik van jullie ervaringen gebruik maken.
Ik heb een zilveren volvo v50 van 15 jaar oud en ik zou deze graag weer wat frisser eruit willen laten zien. Er zullen vast wat swirls opzitten. Ik wil de lak en kleur en glans van alle delen weer wat terugbrengen. Ik vroeg me af wat doen jullie ALTIJD, en wat doen jullie zullen we maar zeggen 1 a 2x per jaar. Is het volgende een juist plan?

Afspoelen met water altijd
Wassen met shampoo altijd (wolff chemical white satin is dit een goede shampoo?)
Kleien (1x per jaar?) Monello Dolce verde
Polish (2x per jaar) welk hiervoor het beste pakken?
Glaze altijd (poorboys white diamond goede keuzen?)
Wax altijd (collonite 845)

En wat kan ik dan voor de zwarte delen van de auto pakken deze zijn iets verkleurd niet al te veel...

Ik hoop dat iemand me wat opweg wil helpen...

Groet,
Erik.
 
Euhm nu begrijp ik er even niet veel meer van... dus als er geen grote swirls inzitten zou het volgende eigenlijk voldoende zijn?
Afspoelen
Velgen reinigen (nog tips voor een middel?)
Shampoo
Glaze
Wax
En dan de zwarte delen bewerken, ook hier ben ik nog niet uit.
En dan 1of 2x in t jaar kleien?

Zit ik dan op een goed spoor?
 
Een glaze is net als make-up. Mooi als het erop zit, nadat het eraf is gegaan door wassen en tijd zal de lelijkheid weer terugkomen zoals het was.

Polijsten is de methode om de krassen te verwijderen maar dit is niet simpelweg een kwestie erop smeren en voila. Zoals eerder gezegd, lees het stappenplan door zodat het duidelijk wordt wat je daadwerkelijk moet doen. Nu vraag je aan een elektricien of je de broodrooster ook in de vaatwasser kunt stoppen en waarom dat een raar idee is.
 
Een glaze is net als make-up. Mooi als het erop zit, nadat het eraf is gegaan door wassen en tijd zal de lelijkheid weer terugkomen zoals het was.

Polijsten is de methode om de krassen te verwijderen maar dit is niet simpelweg een kwestie erop smeren en voila. Zoals eerder gezegd, lees het stappenplan door zodat het duidelijk wordt wat je daadwerkelijk moet doen. Nu vraag je aan een elektricien of je de broodrooster ook in de vaatwasser kunt stoppen en waarom dat een raar idee is.
Ik zou graag weten wat het rare is wat ik vraag want ik probeer ergens goed aan te beginnen zodat het me niet tegen zal vallen... ik heb het stappenplan net doorgelezen en snap niet wat ik raar vraag...
 
Euhn één dagje in de maand, en in t begin zal t denk ik wat duurder zijn aangezien ik echt de auto altijd door de wasstraat haalde, dus niks in huis heb... ik denk aan een eurotje of 50 -70... zou dit lukken?
 
Als je een auto weer mooi en strak wilt hebben als eerste keer poetser zal het je ongeveer 3-4 dagen kosten (hoeft niet achter elkaar) en ongeveer 300-400 euro aan apparatuur en sapjes.

De simpelere methode is dus een glaze (make-up) smeren en daarover heen wax. Dit kost je iedere keer een dagje (in de maand) en je auto ziet er leuk en mooi uit. Een verkort stappenplan is dan :

velgen schoonmaken met shampoo, daarna ijzerverwijderaar, all purpose cleaner voor de banden, daarna dressing. 4 producten dus, en nog wat borstels en sponsjes ;)

auto schoonmaken met pre-wash, shampoo, rubbers en kiertjes met all purpose cleaner (zelfde als banden), glas reiniger, glaze op de lak, wax over de glaze. Dressing voor je kunststof (zelfde als banden). Weer 4 producten en weer wat borstels en sponsjes.

Alles in een keer bestellen zal 150 euro zijn gok ik snel effe
 
Dit is meer een stappenplan waar ik wat aan heb... apparatuur zal ik niet gaan aanschaffen..
Mag ik vragen welke purpose cleaner ik voor de banden en de rest zou kunnen pakken, en nog welke dressing voor de kunststof delen?
Is dezelfde shampoo voor de auto ook goed voor de velgen?
Voor de glaze en de wax en de shampoo heb ik wel redelijk goede producten gekozen denk ik..
En is pre wash echt een must, of is afspuiten met water voldoende?
 
Een pre-wash maakt het makkelijker om je auto te wassen. Zie het als een soort van, je bord na het eten eerst eventjes in het water leggen zodat het kan weken.

Voor kunststof en banden : Waxaddict Feeder
A.P.C. : Poorboy's World All Purpose Cleaner & Degreaser (concentraat)

En de shampoo is voor allebei te gebruiken.
 
Dus dan zou het volgende boodschappenlijstje goed om te beginnen zijn:
Shampoo: wolff chemical white satin
Klei: Monello Dolce verde (later aanschaffen)
Glaze: poorboys white diamond
Wax: collonite 845
Band en trims: Waxaddict Feeder
All purpose cleaner: Poorboy's World All Purpose Cleaner & Degreaser
2 emmers met gridguard
Washandschoen zit hier nog veel verschil in?
Microvezel doeken
Welke pads zijn goed te gebruiken voor de glaze en wax?
Mis ik nu nog iets?