• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw op het forum

Poolboy

Detailing trainee
15 jun 2019
17
25
Heerhugowaard
Hoi, Ik ben René uit Heerhugowaard.

Ik ben niet zo'n autowasser maar aangezien ik gemerkt had hoe na een wasstraat alle chromen delen op de auto helemaal dof waren uitgeslagen / opgedroogd ben ik dit forum eens goed gaan lezen. Heb hier al menig uurtje gelezen :).....en ondertussen al 2 keer mijn auto gewassen in 2 weken, kleine vlekken weggehaald na een rit en ik heb daarnet mijn ruiten behandeld met Rain-X. Heb ik een WasVirus gekregen ofzo tijdens het lezen?
Ik heb ook al wat producten gehaald bij CC vorige week.
Vriendelijke jongeman achter de balie en gaf mij wat advies.

Morgenmiddag probeer ik ook bij de Demo's te zijn en wellicht haal ik wat producten erbij.
Ik heb mijn zinnen gezet op Meguiars X-press spray wax. Lijkt me erg handig. en Poorboys APC+D.
Bij alle spray waxen staat "Voor het onderhoud van de onderliggende wax" maar ook "even makkelijk een wax aanbrengen".
Ik begrijp van Youtube dat dit voor vanalles en nogwat gebruikt kan worden. Is dat ook jullie ervaring?

Groetjes René
 
Welkom René...
het wasvirus is de lichtste vorm van het virus.. de volgende stap is het detail virus.. daar is geen enkel herstel meer mogelijk... en zo te lezen ben je al goed op weg om nooit meer te genezen van dit zeer besmettelijk virus..
 
Welkom op het forum, René.
Klinkt inderdaad als een gevalletje opkomend detail-virus. ;)
Misschien is er even wat verwarring tussen een spraywax en een detailer-spray.
Weliswaar is het een beetje een grijs gebied. Beadmaker staat bijvoorbeeld in beide hierboven gelinkte categorieen. En er zullen er misschien nog wel een paar meer in beide overzichten voorkomen. Maar een echte spraywax is in principe niet echt als drooghulp, claylube of bird shit remover te gebruiken, maar is puur bedoeld / geschikt om snel een beschermlaagje aan te brengen.
In het geval van Meguiar's zou het dus de Last Touch Spray Detailer zijn die voor zoveel doelen in te zetten zou zijn. Maar die zal niet veel bescherming toevoegen.