• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw reinigingapparaat van Swissvax, iemand hier bekend mee?

bluesbrother

Detailing trainee
30 apr 2012
34
40
59
Hi,

Ik zag in een flash een apparaat in een swissvax promotie filmpje.
Er werd een schep ijs in een apparaat gegooid en er kwam een soort
stoom uit van -80 graden celsius uit . De velgen werden perfect schoongemaakt
zonder te borstelen. Paul Dalton heeft ook zo een apparaat waar hij de motor
mee reinigt zonder dat het zeiknat word, waarschijnlijk hetzelfde apparaat.

Iemand bekent met dit apparaat ....????

Zwerver7 zei:
Prijzen vallen nog mee, je hebt er al 1 voor 296 euro.

Youtube link < Filmpje van Paul Dalton
Youtube link < Hoe het werkt de Polarjet

Waanzinnig , ja dit is wat ik in een paar seconden zag.
Lijkt een beetje op zo een stoommachine die ecowash gebruikt , ik ben een keer
uit pure belangstelling ( en nieuwsgierigheid) naar een demodag geweest.
Mensen hebben altijd een uitgesproken mening zonder iets gezien of gebruikt te hebben.
Ik vond het enorm tegenvallen , meer show met de stoom dan resultaat.
Bij sterk vervuilde velgen werd er toch maar even een velgenreiniger bijgepakt........
Hun lakverzegeling bestaat uit een waterige spraywax waar je autos in de showroom mee
na zou lopen.
Marketing technisch zit het goed in elkaar maar op de lange termijn vrees ik dat het op kwaliteit
stuk zal lopen....dit is slechts mijn bescheiden persoonlijke mening.

Enfin ,
Als paul dalton het gebruikt wordt ik alleen maar nieuwsgieriger dus ik zal me er iets meer in verdiepen.

Als het apparaat idd doet wat ik zie in de filmpjes .............

dan kan ik bijna alles wegdoen in mijn collectie van wasprodukten...en handschoenen :weetniet

ff de auto wassen : schepje uit de diepvries-spraywax op de auto na de behandeling- klaar!

Of zie ik ergens over ?

Waar blijft het vuil als het weg wordt geblazen/gespoten ?

Is de waxlaag weg na zo'n behandeling , bij kleien is de lak ook altijd mooi proper maar onbeschermd...

Zijn er detailers die al met zoiets gewerkt hebben ?

Ja, daar ben ik ook wel nieuwswgierig naar.
Weet iemand waar je dit apparaat kunt kopen?
Kun je de ''droogijs '' overal kopen? die je erin moet doen.

Zwerver7 zei:
Prijzen vallen nog mee, je hebt er al 1 voor 296 euro.

Youtube link < Filmpje van Paul Dalton
Youtube link < Hoe het werkt de Polarjet
Wat mij opvalt in beide filmpjes is dat er nou niet echt netjes gewerkt wordt.
In het eerste filmpje doet hij de deur open en die klapt tegen de polarjet aan.
Het 2de filmpje is eigenlijk nog erger. Als ik zie hoeveel bladeren na afloop nog onder de kap liggen…….:-"
Als je een promo film maakt zorg er dan ook voor dat alles klopt.

BTW droogijs is overal redelijk goed aan te schaffen
Ook via internet ff google en je hebt het te pakken
reken op €45.00 voor 6 kg droogijs

Dit systeem is al lang op de markt; je bebruikt de eigenschap van droogijs (=vast CO2) dat het sublimeert naar gas (ipv eerst vloeibaar te worden) om ervoor te zorgen dat je onderdeel (auto) niet "nat"wordt/blijft.
De vaste CO2 deeltjes verwijderen het vuil door het weg te "stoten", het vuil wordt dus niet ingekapselt en zal dus in alle hoekjes en gaatjes blijven zitten. Eigenlijk het zelfde principe als bij zandstralen, maar dan met vast CO2.
Grootste voordeel is de droge werkwijze, nadelen zijn hoge aanschaf prijs en kosten van aanschaf en opslag van het droogijs (-76 graden!!)

bluesbrother zei:
Als paul dalton het gebruikt wordt ik alleen maar nieuwsgieriger dus ik zal me er iets meer in verdiepen.
Omdat? Owkee hij heeft een grote naamsbekendheid ( en inmiddels aardig wat spaarcentjes om zoiets aan te schaffen ),
maar is ie nu echt beter dan de rest ?
Mijn gedachtengang: ga wat namen langs van de echt ervaren detailers alhier ( dus de semi-prof en prof ) en ga mij dan het verschil eens uitleggen tussen hen en P.D.
M.a.w.: ik vind het persoonlijk te kort door de bocht om te stellen dat indien P.D. het gebruikt het per definitie een meerwaarde heeft.

Mee eens. P.D. heeft naamsbekendheid, zeer goed opgebouwd door in een aantal TV programma's te komen en zijn "kunsten" te laten zien. Maar P.D. is geen "God" .... Beetje hetzelfde als Waxoyl, een grote naamsbekendheid wil nog niet zeggen dat iets super is :-d Ik wil niet zeggen dat P.D. niet goed zou zijn, maar er zijn detailers op DW die beter zijn.
En als P.D. het gebruikt hoeft het dus niet per definitie goed te zijn, is ook marketing voor P.D. en het bedrijf wat het apparaat maakt. Laat het apparaat een paar keer zien in een filmpje o.i.d. en we schuiven je wat geld toe, enz, enz.

mk-us zei:
Omdat? Owkee hij heeft een grote naamsbekendheid ( en inmiddels aardig wat spaarcentjes om zoiets aan te schaffen ),
maar is ie nu echt beter dan de rest ?
Mijn gedachtengang: ga wat namen langs van de echt ervaren detailers alhier ( dus de semi-prof en prof ) en ga mij dan het verschil eens uitleggen tussen hen en P.D.
M.a.w.: ik vind het persoonlijk te kort door de bocht om te stellen dat indien P.D. het gebruikt het per definitie een meerwaarde heeft.

PD heeft zichzelf goed in de markt gezet en is zeker geen God.
Ongetwijfeld dat er hier betere detailers zijn , maar mijn punt is meer dat
hij net als ons serieus met zijn vak bezig is en het apparaat niet
zou gebruiken als het niet werkte.......
Mijn intentie was echt niet om PD op een voetstuk te plaatsen want dat heeft ie zelf al gedaan.....:-b
Bij mij is niemand beter dan de rest....

Verdien er zelf al 20 jaar mijn brood mee met 6 man in dienst..... semi-prof of prof who cares:lol

Goede apparatuur en produkten is vaak ook tijdswinst en kwaliteit en dergelijke
investeringen haal je er dan dubbel en dwars uit. Voor eigen gebruik koop je ook
geen RVS drooginstallatie ( rollover zonder borstels) of hogedrukreiniger met CAT pomp ,
om zomaar een paar voorbeelden te noemen.

Ik sta altijd open voor nieuwe apparatuur en adviezen want je bent nooit te oud om wat te leren ,
vandaar mijn post.

Is allemaal prima wat mij betreft, je bent in elk geval ervaren in de wereld van het blinken ;)
Ik gaf het even aan omdat er nogal eens gedacht wordt dat hij wel dé man op deze aardbol is die boven iedereen uit zou stijgen en men soms de neiging heeft om zodoende dingen niet geheel juist te interpreteren.
M.a.w. niet rot naar jou bedoelt !
On-topic: ik kan je er weinig over het apparaat zelf vertellen, hopelijk komt er snel een een goede respons waarmee je als bedrijf goed mee uit de voeten kan

[MOD]Niet onnodig quoten!! Lees ook dit topic![/MOD]

Dat is de prijs voor 1 week op proef ( probewoche)
Hij kost echter ruim 7000 euro.
Als je op de site van polarjet op het winkelwagentje klikt kun je alle prijzen zien.