• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw soort pad?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hallo,

na heeel veel hier gelezen te hebben over harde waxen en hun soms %£µ*$^¨ manier van verwerken(ze smeren niet goed, ze poederen of brokkelen, kunnen enkel op de pad aangebracht worden door ze eerst in de hand te verwarmen....) en het aanbrengen met de blote hand toch nog danig veel (semi-pro tot amateur)detailers tegenhoud en afschrikt heb ik mss de oplossing gevonden.

aangezien ik gemerkt heb dat de meeste foam handpads bestaan uit 2 delen schuim die aan de randen met elkaar verbonden zijn(eventueel gelijmt/gesmolten/genaaid) zou er door de carclean denktank geen oplossing kunnen gevonden worden in warme pads?
de uitvoering moet niet al te ver gezocht worden.
iedereen kent de befaamde cold/hot packs wel, de met een meestal blauwe gel gevulde zakken die je warm kan maken in eventueel warm water/microgolfoven of juist koud kunnen gemaakt worden door ze in de ijskast al dan niet diedvriezer gelegd te worden.
als de carclean denktank ergens een (hopelijk voor de prijs te drukken chinees/japans) bedrijf zou vinden die deze cold/hotpacks op maat zouden kunnen maken voor een hand foampad, dus rond en een doormeter van een centimeter of 10/15, en hiervoor dan ook speciale foampads met een soort ritssluiting waar je de cold/hot pack in kan steken.

de "ritssluiting" kan bestaan uit 2 zelklevende stickers, of er bestaat zelfs velcro die niet krast, of eventueel deze sluiting ook maken uit een soort gel zoals de wel bekende kledingrollers om haren en stofjes van kleding te halen(hebben ze ook bij carclean dacht ik? ben wel even het merk zoek)

je zou ze hotpads kunnen dopen en er internationaal veel geld mee verdienen :party

het is maar een idee he mensen :-b maar zolang er geen deftigere manier bestaat om de harde waxen aan te brengen ga ik ze toch links laten liggen(wat eigenlijk wel spijtig is als ik alle reviews erover lees :ja )

**edit heb de slijmige roller gevonden waarover ik het hierboven had https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Sticky_Roller_Kit_SNSK2PC_101566 **

edit2** voor de duidelijkheid zulde packs http://www.google.be/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&channel=s&hl=nl&q=cold+hot+pack&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=w9GHTNm2JpKLOPeqvdwO&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDgQsAQwAw&biw=900&bih=1247

Mss doe je toch iets verkeerd, ik heb nog nooit een probleem gehad met harde wax?

Eerder met zachte, zo zacht dat je teveel op de pad krijgt.

Probeer de wax eens te verwarmen met je vingers, draaien in de pot, veeg ze af aan je pad. Daarna een goede lik in de pot doen als de wax wat verwarmd is.

Zie het niet gebeuren, veels te omslachtig. Ding koelt ook volgens mij snel af en dan kan je dt ding weer opwarmen. Is het te heet dan is je wax ineens vloeibaar en heb je veels te veel.

De enige pads die uit 2 delen bestaan zijn die van Meguiar's volgens mij. Probeer eens een Monello handpad, deze zijn van massief schuim.

ten eerste @ B.K. heb er zelf geen ervaring mee zoals ik ook beschreef :ja
ten tweede @ Dibbuz heb juist even de prijzen opgezocht van zo een packs(deze zijn echt groot) en ze kosten bijna 2 keer niets, dus er zou perfect kunnen gewerkt worden met een systeem dat je een pakketje met 5 warmte-elementen en 1 foam jasje koopt zodat je met 1tje kan werken terwijl er 4 in een warm water bad liggen "op te laden"....
en idd je hebt me betrapt :roll heb weinig ervaring met pads...heb ze enkel van meguiars en 2 van cc zelf waar je inderdaad gelijk in hebt, 1 solide stuk schuim.
ten derde @ Jeroen...helaas man dat gaat niet gebeuren, daar ik Vlaming ben word het "het beste idee van Vlaanderen" hehehehe }:)w

ik verwarm m'n collinite 915 nooit en heb nog niet veel last gehad om hem aan te brengen....ze mochten enkel de diameter van hun potjes wat groter maken zodat je met heel de pad in je potje kan.
Nu haal ik er met m'n vinger wat uit en wrijf dit even op de pad...de dap 500 starten en gaan met de banaan :lol

Heren en dames

Dan kan je beter een DAP uitrusten met een ingebouwde föhn die warme lucht door de pad heenblaast tijdens het werken. Dat zou eenvoudig de restwarmte van de motor zelf kunnen zijn waarbij de warmte niet via ventilatieopeningen aan de zijkanten afgevoerd wordt maar via gaten in de backingplate.

Denk aan de gaten in de schuurzool van een schuurmachine waardoor de lucht en stof afgevoerd worden. Die gaten zitten dan ook in de vellen schuurpapier....

En dan die gedachte extrapoleren naar een DAP(alleen zuig je niet maar blaas je, gewoon de richting van de luchtstroom omkeren) Via gaten in de backinplate wordt warme lucht door overeenkomstige gaten in de pad's gevoerd zodat de pad warm wordt.

Lijkt me overigens een totaal nutteloze toevoeging aan het DAP gamma, en ik doe geen uitspraak of dit enige positieve werking zou hebben op het waxproces, maar ik houdt wel van een gedachtenexpirimentje....

Fijne dag verder!
GdV

Met de warme lucht van de motor zou ik niet werken, aangezien je zo ook de kleine schaafdeeltjes van de koolborsteltjes en rotor bij in je pad blaast... Als we dan toch aan het denken zijn ;-) misschien een heel fijn filter ertussen maar dan verlies je weer zoveel luchtdruk...

Gewoon ( applicator )padje in potje draaien ( hoeft er echt niet helemaal in te passen ) en dan aanbrengen.
Mocht het een snoeiharde zijn ( heb zelf de dodrubbishboys original en die is mega knetter hard ), dan stukje er uit wippen, op padje leggen, eventueel met vinger verdelen ( gaat gemakkelijk door je eigen warmte )
en smeren maar.
Niet te moelijk doen / denken, valt allemaal best mee.
Ben met Bart.K. eens: met name de superzachte zijn een "pain in the ass", voor je weet zit je op de bodem van de pot en 25 lagen dikker dan nodig op je pad :(