• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe aanwinst :)

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Aangezien mijn oude civicje toch wel aan vervanging toe was heb ik mijn 4e civic uit duitsland ingevoerd.

flink wat rompslomp maar het was het waard :)
De nieuwe visstick kan ik wel gelijk een polijst beurt geven.
Vandaag even goed gewassen en ik kan zien dat er al flink wat krassen opzitten.
Volgende week dus maar het volledige stappenplan los laten op de nieuwe auto.

Bijgevoegd wat foto's van de nieuwe aanwinst

Bijlagen

• DSC_0237.webp
    DSC_0237.webp
    179,4 KB · Weergaven: 375
  • DSC_0238.webp
    DSC_0238.webp
    180,6 KB · Weergaven: 390
  • DSC_0239.webp
    DSC_0239.webp
    108,3 KB · Weergaven: 422
  • Leuk
Reacties: Xsara Coupe
Blijft een leuke auto zo'n 8e generatie. Heb mijn rijbewijs in zo een gehaald! Ook een zwarte 5 deurs.
Wat ligt er voor motor in?
Ben benieuwd hoe hij erbij staat na de eerste detail. Dat is toch altijd een leuk moment, die eerste detail op je nieuwe auto.
Veel rij en poets plezier!

Blijft een leuke auto zo'n 8e generatie. Heb mijn rijbewijs in zo een gehaald! Ook een zwarte 5 deurs.
Wat ligt er voor motor in?

Er ligt een 1.4i vtec in, moet zeggen is pittiger dan de oude maar wil op en duur wel kijken wat eventueel de mogelijkheden zijn om er meer uit te halen :)
Staat nog wel wat op het verlanglijstje voordat die klaar is, wel alleen met originele onderdelen.

Mooie wagen hoor, staat 'm goed, dat zwart! Kan het moeilijk zien, maar zijn de trims om de wielen nou van plastic of zijn ze meegespoten?

Nog een oplossing gevonden voor de inbouw van de usb aansluiting of zit die standaard op deze editie?

De trims en bumperlipjes zijn gespoten in antraciet kleur. Staat wel goed vind ik.

De usb ben ik nog mee bezig, heb verschillende mogelijkheden:

1. Ik kan mijn oude radio erin zetten, waardoor ik wel een nieuwe bracket moet kopen voor single din en een adapter voor de stuurfuncties.

2. Ik koop een losse usb adapter en sluit die aan op de cd wisselaaar.

Enige voordeel van me eigen radio is dat ik dan gelijk weer handsfree kan bellen.
Ik denk echter toch dat het optie 2 wordt, minder werk en goedkoper.

niet alleen goedkoper , het staat ook gewoon een stuk mooier , en met een oortje is het bellen ook opgelost (heb zelf een jabra bluetooth gekocht in de aanbieding bij mediamarkt voor 25 euro , werkt perfect ! )

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers

Meer vermogen eruit halen zou ik niet aan beginnen. Volgens mij liggen in de 8e generatie L- en R-serie motoren. Die worden vrijwel alleen in Europa en Japan gebruikt. Zodoende zijn er maar heel weinig delen te krijgen om er meer vermogen uit te halen, want vrijwel alle aftermarket delen voor Honda's zijn voor de Amerikaanse markt.
Daarnaast kost het een vermogen om een paar pk's te winnen uit een natuurlijk ademend blok. In mijn Civic hangt een D16 blokje (wel veel in de USA gebruikt). Daar is een andere kop op gekomen, een ander inlaatspruitstuk en aanzuigtraject, een ander uitlaatspruitstuk, een volledig aangepaste uitlaatlijn en een op maat geschreven ECU. Ik had een hoop delen liggen of kon er goedkoop aankomen en heb alles zelf samen gebouwd. Als je alles nieuw moest kopen en moest laten monteren zou dat voor 3 a 4000 euro aan aanpassingen geweest zijn. Dat om van 107 naar ca. 140 pk te gaan...

Ik zou lekker rijden zoals hij is, genieten van de wegligging en de auto er netjes bij laten staan. Hooguit zou je simpele aanpassingen als een paneelfilter kunnen doen, maar verwacht daarvan geen wonderen. Als je 2 a 3pk wint mag je blij zijn.

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
Ja zo'n vermoeden had ik al, bij mijn civic van 97 was dat een stuk makkelijker.
Ik laat hem inderdaad voorlopig zoals die is, alleen het interieur nog uitbreiden met de sportpedalen van de type s en de usb connectie. eventueel de raampjes tinten, mistlampen voren en de zomervelgen eronder :)