• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Audi A4 Phantomzwart Pearl.

golf vari

Detailing rookie
23 feb 2009
8
0
Hallo,

Over een aantal weken wordt mijn nieuwe Audi A4 geleverd in de kleur Phantomzwart Pearl.
Graag advies hoe ik de auto het beste kan behandelen;
Direct wassen, kleien etc. ? en welke producten zijn het meest geschikt ?
Het gaat mij erom dat de nieuwe lak perfect beschermd wordt, maar ook dat de eventueel mindere
poets opnieuw gedaan wordt. Is het raadzaam de auto direct machinaal te poetsen ?

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Groet.
 
Lees eens bij de show-off's de details van RST-Smurf. Hierin behandeld hij spiksplinternieuwe auto's. Daarin zul je zien dat een full-detail op een nieuwe auto totaal geen kwaad kan.
 
Als je nog een leuk voorbeeldje wil van hoe nieuwe auto's bij de dealer binnenkomen kun je ook mijn showoff bekijken. Het is zeker niet gek om je auto goed te wassen, te behandelen met iron X, te kleien, te polijsten en daarna te voeden en in een goede beschermlaag te zetten. Iedere dealer zal zijn auto's anders afleveren maar de ervaring leert toch dat het vaak met minder liefde (of kennis) gaat dan wanneer je het zelf doet. Is toch over het algemeen bij dealers dat het zo snel/goedkoop mogelijk moet. Zelf kun je er lekker een hele dag (of 2 als het nodig is) aan besteden.
 
Ik heb vorig jaar bij mijn nieuwe Focus de dealer gezegd dat hij voor aflevering niets mocht doen aan de buitenzijde, niet wassen, niet poetsen. Dit om te voorkomen dat je meteen de eerste krasstraat swirls eruit kon gaan polijsten. Hij vond het wel een vreemd verzoek maar toen ik het uitgelegd heb heeft hij zich er keurig aan gehouden. Houdt hij nog geld van de afleverkosten n z'n zak ook :ja