• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto en beginnend detailer

MrJeJo

Detailing trainee
24 feb 2018
15
45
Hallo Carclean Forum,

Donderdag aanstaande wordt mijn nieuwe auto afgeleverd. Een donkergrijze BMW 320i met M-Sport pakket uit 2017. Momenteel rijd ik nog met een zwarte 320i uit 2012, waar ik inmiddels heel veel kleine krasjes op zie, die door detailers 'swirls' worden genoemd. Ik vermoed dat deze zijn ontstaan omdat ik deze auto één keer per jaar door een wasstraat reed, iets wat ik met mijn nieuwe auto niet meer wil en ga doen.

bmw320i_zpsitjiwhgc.jpg


Ik ben gaan lezen over het onderhouden en poetsen van auto's en kwam al snel op de term 'car detailing'. Dit is geheel nieuw voor mij, maar ik wil het wel gaan proberen. Ik heb inmiddels genoeg Youtube gezien en ook dit forum doorgenomen, dank voor de uitgebreide handleidingen! Ik heb ook een waslijst aan spullen die ik wil gaan kopen, het is een fikse en dure lijst, maar gelukkig is een deel eenmalig.

Monello New Car Starterskit:
1 x Lavare shampoo - 250ml
1 x Wash Mitt
1 x Sponge
1 x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
1 x Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml
1 x Perfetto Detailer Spray - 500ml
1 x Peluche Bianco - 45x65cm
1 x Vetro Bianco - cleaning towel - 45x45cm
1 x Cubo - Detailing Bag


Microfiber bundel - Unico:
1 x Wash Mitt
1 x Sponge
1 x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
1 x Piccolo Nero - 35x35cm
1 x Peluche Verde - 45x45cm
1 x Peluche Bianco - 45x65cm


DAP900 PLUS Low-Pro Raffini Pack:
1 x DAP900 PLUS 12mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
1 x Low-Pro Green Extreme Cutting Pad - 5,5"
1 x Low-Pro Orange Medium Cutting Pad - 5,5"
1 x Low-Pro Maroon Polishing Pad - 5,5"
1 x Low-Pro Red Finishing Pad - 5,5"
1 x Raffini Veloce Premium Compound - 250ml
1 x Raffini Mezzo Polish - 250ml
1 x Raffini Finale Finishing Polish - 250ml
1 x Peluche Verde Trio - 45x45cm
1 x Aqua Dynamic Maskeertape - 19mm breed


1x Klei: Monello Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram
1x Glaze: Poorboys World Black Hole - 473ml
1x Wax: Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1x Glasreiniger: Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
1x Bandendressing: Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
1x APC: Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
1x Sprayfles t.b.v. APC
1x Lederen bekleding: Gliptone Liquid Leather Cleaner & Conditioner Kit

2x Emmer met Grit Guard
1x Kwast t.b.v. velgen
1x Borstel t.b.v. banden
1x Kwast voor interieur
1x Doos handschoenen

Ik zie dat er in de pakketten soms wat overlap zit en ik wat zaken dubbel ga krijgen, maar aangezien dit voornamelijk MF doeken zijn, kan dat geen kwaad denk ik. Graag jullie op- of aanmerkingen.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Waskrassen, swirls en andere soort krassen voorkom je niet, je kunt de kans verminderen.
Wasstraat is een grote kans op krassen maar iedere wasbeurt is ook een kans op krasjes, door 2 emmers, geen spons maar een microvezel mitt e.d. te gebruiken ga je de kans wel erg verminderen. De DAP is dan dus ook een goede aanschaf ;)
 
Ik lees hier en daar dat ik de glaze stap misschien kan overslaan? Dan zou ik de Poorboys World Black Hole nog wel even achterwege laten.
 
Ik lees hier en daar dat ik de glaze stap misschien kan overslaan? Dan zou ik de Poorboys World Black Hole nog wel even achterwege laten.
Ik zou idd die 20 euro uitsparen wanneer je toch wil polijsten.
F modellen hebben doorgaans geen harde lak (testspot moet dat uiteindelijk uitwijzen) dus ik zou voor nu die extreme cutting pad en Veloce even achterwege laten. Medium polish/pad combo zal waarschijnlijk genoeg zijn om de lak te corrigeren. Vergeet die spons...
Kijk ook eens naar deze producten (blijft persoonlijk maar wel winnaars wat mij betreft)
https://www.carclean.com/nl/incredimitt-wash-mitt.html
https://www.carclean.com/nl/born-to-be-mild-shampoo-500ml.html
https://www.carclean.com/nl/senza-bordi-trio-edgeless-towels-45x45cm.html
https://www.carclean.com/nl/q-tire-400ml.html
 
Doe je zelf een plezier en pak de Supernatrual Fine Clay!

You will thank me later.

Ook zou ik voor het interieur persoonlijk set setje van Mothers pakken. Maar dat is net waar je van houd. Ik hou niet echt van een penetrante leer geur.
 
Dankzij de reacties heb ik de lijst een beetje aangepast, bedankt voor deze reacties! Ik heb de glaze achterwege gelaten. Ook heb ik de Microfiber bundel eruit gehaald en vervangen door 2 Peluche Verde setjes, dus enkel MF-doeken, zo laat ik de 2e Marnello Mitt, spons en droogdoek weg. Omdat ik wél een tweede mitt wil, heb ik voor de Incredimitt Wash Mitt gekozen. Ook heb ik de Lancia Foam Kit for Karcher K-series en Artico Magico 5000ml Voordeelbundel toegevoegd, mede dankzij de aantrekkelijke kortingscode die momenteel geldt op basis van de ijsdikte. Nu wachten op de aflevering van de auto en een weekend met vrije tijd en goed weer.