• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto machinaal polish en wax aanbrengen of niet?

Galego37

Detailing trainee
1 feb 2014
9
35
Hallo iedereen,
sinds kort ben ik op dit forum beland en ik ben dus een beginner ivm detailing.

Ik heb een vraagje.
Sinds een maand heb ik een nieuwe auto (Peugeot 2008 nacre witte kleur) en wil die dus eens goed aanpakken.
Dus wat zou ik doen.

- eerst goed wassen en drogen
- Meguiars clay en detailspray gebruiken om te kleien
- en dan zou ik de Meguiars ultimate polish willen gebruiken en machinaal aanbrengen met DAP 900 met zwarte pad
- en als volgt zou ik de Meguiars NXT tech wax 2 aanbrengen met de rode pad

Zou dit een goeie combinatie zijn? Want ik had ergens gelezen dat de Ultimate Polish meer een voeding geeft aan de lak dan dat het een echte polish is.
ik heb ook de 3 Monello polishen in het bezit, Veloce, Mezzo, Finale
Maar ik zou deze nog niet willen gebruiken omdat de auto nog kras en swirl vrij is.
Of zou ik deze toch gebruiken? en is de keuze pad's dat ik maak voor de polish/wax ook goed (zwarte/rode)?
aangezien ik gelezen heb dat de zwarte/rode pad geen cuttingfactor hebben.

Ik ga sowieso nog een clinic volgen maar ik werk in een vol continu systeem dus werk ook in het weekend en moet het juist voor mij passen natuurlijk :s
En heb gezien dat het nu 8 maart is maar helaas werk ik in de ochtend dan. :(

Mvg
Galego

Meguiars Ultimate Polish is een voeder/glaze inderdaad. Deze heeft geen cuttingfactor, je zal geen swirls wegwerken maar opvullen en zo minder zichtbaar maken. Perfect te gebruiken met de zwarte pad.
Je zegt dat de wagen swirlvrij is en van 2008 is, bekijk hem maar eens in volle zon of met straatlampen 's avonds ;)
Indien je zou polieren zou ik dat plannen voor een volle dag, neemt veel tijd in beslag.
Wel zou ik de detailerspray van meguiar's aanleggen met water (1:1). Anders is dat een kostelijk zaakje.
En de NXT wax met een rode pad is een goede keuze.

Goed stappenplan ;-)

Succes!

Je zou Ultimate Polish en NXT2.0 kunnen combineren, alleen ben ik bang dat de (milde) cleaners in NXT2.0 de Ultimate Polish weer verwijderen. Dat dat betekent dat het zonde zou zijn van je extra arbeid, tijd en product. Een pure wax (dus zonder toevoegingen van cleaners) zouden na Ultimate Polish een betere uitkomst bieden.

Ok bedankt allemaal voor de reacties, ik ga mij er deze week nog proberen mee bezig houden. @GaetanDB inderdaad, het model is Peugeot 2008 en is van januari 2014 :-D Daar zijn al veel verwarringen om ontstaan met het modeltype.

GaetanDB;n387544 zei:
Meguiars Ultimate Polish is een voeder/glaze inderdaad. Deze heeft geen cuttingfactor, je zal geen swirls wegwerken maar opvullen en zo minder zichtbaar maken. Perfect te gebruiken met de zwarte pad.

Voor zover ik weet bevat Ultimate Pollish SMAT-abrasives, en is het alvast sterk genoeg om eventuele haze die m105\Ultimate compound achter kan laten te verwijderen.

+1 overseer1234. Volgens de website van Meguiars
Meguiars.nl zei:
De laatste stap voor het waxen waarmee een maximale glans en reflectie behaald wordt. -Ultimate Polish bevat voedende oliën waardoor een rijkere, diepe wetlook op de lak ontstaat. -Verwijdert fijne swirls waardoor de lak in perfecte staat is voor de wax aangebracht wordt.

Mij werd er gezegd dat dat een voeder was en geen abrasives bevatte..
Bedankt voor de correctie, goed om te weten!

Over het voedende deel is niets gelogen, het is een glaze maar met toevoeging van een fijne korrel. Lime Prime van Dodo Juice heeft dit ook.