• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto machinaal polish en wax aanbrengen of niet?

Galego37

Detailing trainee
1 feb 2014
9
35
Hallo iedereen,
sinds kort ben ik op dit forum beland en ik ben dus een beginner ivm detailing.

Ik heb een vraagje.
Sinds een maand heb ik een nieuwe auto (Peugeot 2008 nacre witte kleur) en wil die dus eens goed aanpakken.
Dus wat zou ik doen.

- eerst goed wassen en drogen
- Meguiars clay en detailspray gebruiken om te kleien
- en dan zou ik de Meguiars ultimate polish willen gebruiken en machinaal aanbrengen met DAP 900 met zwarte pad
- en als volgt zou ik de Meguiars NXT tech wax 2 aanbrengen met de rode pad

Zou dit een goeie combinatie zijn? Want ik had ergens gelezen dat de Ultimate Polish meer een voeding geeft aan de lak dan dat het een echte polish is.
ik heb ook de 3 Monello polishen in het bezit, Veloce, Mezzo, Finale
Maar ik zou deze nog niet willen gebruiken omdat de auto nog kras en swirl vrij is.
Of zou ik deze toch gebruiken? en is de keuze pad's dat ik maak voor de polish/wax ook goed (zwarte/rode)?
aangezien ik gelezen heb dat de zwarte/rode pad geen cuttingfactor hebben.

Ik ga sowieso nog een clinic volgen maar ik werk in een vol continu systeem dus werk ook in het weekend en moet het juist voor mij passen natuurlijk :s
En heb gezien dat het nu 8 maart is maar helaas werk ik in de ochtend dan. :(

Mvg
Galego