• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, nieuw stappenplan

pascalhaegens

Detailing addict
Tester of Bling
1 sep 2016
37
58
32
Voor mijn nieuwe auto wil ik een nieuw stappenplan (andere producten) gaan gebruiken.

Auto betreft een Seat Leon Cupra kleur: Nevada White. Onderstaand wat ik op dit moment in gedachten heb. Op en/of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Voorwas
Foamen met HD (nog aanschaffen)
Auto afspuiten met HD

Velgen
Meguiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner + Mothers Wheel Brush
Monello - Non Ferro

Wassen
Meguiars - Gold Class /OF/ Dodo Juice - Born to be Mild (Monello Washmitt & Meg's Washmitt)
Onderkant bumpers / dorpels met goedkope Action rasta spons.
Vliegenlijkjes met Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel + BugSquash 1:3 (Towel moet ik nog aanschaffen)

Drogen
Monello + Meg's droogdoeken

Kleien
Monello Dolce Verde + Monello Perfetto 1:1
Afnemen met Piccolo Nero

Polijsten
Poorboys World - Professional Polish + Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - White (of toch Black)
Afnemen met Piccolo Nero

Sealant / Wax
Poorboys World - EXP+ Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black (Nog aanschaffen)
Afnemen met Peluche Verde (Nog aanschaffen)
Natty's Liquid Red + Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black (Nog aanschaffen)
Afnemen met Peluche Verde (Nog aanschaffen)

Ruiten
Meg's - Perfect Clarity + Meg's - Even Coat Applicator Pad
Drogen met Auto Finesse - Glass Waffle Cloth (Nog aanschaffen)

Interieur
Monello Perfetto (1:1) + Piccolo Nero
Mothers Leather kit (Zijkant stoelen)

RVS + Aluminium
Meg's - NXT All Metal Polish + Piccolo Nero + Monello Disco Duo Applicator


Wanneer de auto ouder word:
Auto Finesse - Revive Trim Dressing (Rubbers + kunstof)
Poorboys World - APC (Erg vuile delen)

Verder heb ik onderstaand nog staan hier heb ik op dit moment nog geen doel voor:
303 - Aerospace protectant

Keuze voor de producten waar (Nog aanschaffen) bij staat kan nog gewijzigd worden.

Ik zal vast nog dingen vergeten zijn, deze zal ik nog aanvullen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er op zich prima uit, ik kan niet snel iets zien wat je mist.
Ik kan wel aanraden om monello non ferro voor de velgen er nog bij aan te schaffen, dit is een goede ijzerverwijderaar en gelijk een goede reiniger.
Eventueel nog iets voor de banden, ik heb zelf die van nanolex maar er zijn genoeg ander op de markt. Ligt er een beetje aan welke finish je wilt hebben.
 
Voorwas: Gelijk foam!
Afspuiten is ook niet geweldig. Al dat zand en dergelijke wat je over je lak spuit.
Neem de Monello foam lance en monello foam.
Na t foamen pas afspuiten ;)

Aangezien de auto nieuw is. Zou ik de velgen lekker in een wheel sealant of Gyeon RIM coating zetten. Daarna heb je geen velgen reiniger meer nodig.


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik zou voor de vliegenlijkjes PB Buqsquash gebruiken of de variant van AutoFinesse. Perfetto is een detailing spray en daar gewoon minder voor geschikt.

Voor polijsten zou ik, als het budget het toelaat, eens kijken naar een DAP machine. (Zie CC winkel site) En dan met polijstmiddellen van Monello of Scholl Concepts de auto polijsten. De PB variant die jij noemt is meer een cleaner die gebruikt wordt voor chroom, plastic en aluminium
 
Met de PB professional polish kun je ook perfect je lak chemisch reinigen ter voorbereiding van een wax.
 
Bedankt voor de reacties tot dusver. Foamlans ga ik voor kijken. Moet even precies kijken welke HD ik het beste hiervoor kan gebruiken. Normaliter werk ik met een industriële HD deze heeft teveel druk voor de Monello Foam Lance. We hebben ook nog andere staan dus ga even kijken welk merk die zijn.

Verder zal ik nog kijken voor een wheel sealant. Wat betreft vliegenlijkjes. PB Bugsquash heb ik staan maar ik las dat dit de waxlaag aanvreet?

Wat betreft polijsten, is dit nodig bij een nieuwe auto? Ik ben bang dat ik hiermee de lak juist beschadig. Daarom ook de keuze voor PB Professional Polish. Echt polijsten zie ik nog niet zitten. Machinaal waxen en polishen met PB Polish is misschien wel een optie. Maar eerst even sparen.
 
Wat betrekking tot die waxlaag... Ja, het zal een heel klein beetje weghalen, maar is niet gelijk verdwenen hoor. Als je de auto wast haal je ook een klein beetje weg. Goede reden om af en toe een nieuw laagje aan te brengen ;)

Bij een nieuwe auto is het, als ze de uitlevering netjes gedaan hebben, niet nodig. Soms heb je van die beunhazen die een nieuwe auto verkeerd wassen voor het opleveren, met alle gevolgen van dien.

Maar als de auto nieuw is, dan neem ik aan dat er al gelijk een waxlaag op zit. Dus dan hoef je dit niet gelijk aan te pakken. Afhankelijk van de standtijd kan je de auto over een maand of twee even kleien na het wassen en dan een nieuw waxlaagje aanbrengen.