• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, nieuwe Wax?

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
965
158
25
Muntendam
beste poetsgekkies!

Aankomende week komt mijn nieuwe (lease) auto binnen, Dit is een Mazda met de kleur: Mica Deep crystal blue.
Dit is een erg donkere blauwe lak. een lichte parelmoerlak schijnt, hoe meer zon(licht) hoe lichter de lak word

(Afbeelding van google Niet mijn mazda maar hier leek de lak wel zichtbaar)
2019-12-12+16.51.27.jpg


Nu zit ik te twijfelen welke poets ik er op wil/ga gebruiken enigsinds wil ik wel voor een wetlook gaan (Poorboys natty's?)
Anderzijds wil ik misschien ook wel voor een glaslook gaan (collnite?)
of misschien toch waxaddict Quartz?
monello Ibrido?
dodo purple haze?
of komt er gewoon een nieuwe bij?

oh, en zal Black Hole effect hebben op deze lak?

graag hoor ik jullie tips en meningen!

PS: Sowieso worden de banden voorzien van Gummy, velgen van Poorboys wheel sealant en ramen van TW clearveu
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Welke "poets", haha! Ouwe Halfords-detailer. :p

Oeeh, Mazda heeft een hele mooie, warme blauw. Hun rood is ook zo diep!

Ik denk dat als je de lak in goede staat hebt/brengt, dat een glaze weinig tot niets zal doen en de wax-keuze niet heel veel zal verschillen.

Purple Haze maakte mijn donkerblauwe BMW juist een beetje mattig/flets.
Collinite - 845 gaf een ietwat hardere glans. Collinite - 915 is dan toch wel een mooie wax om de kleur dieper te maken. ( <-- avatar)
Op de Purple Haze na, waren de verschillen niet enorm. Dus probeer de waxen die je hebt staan en kijkt wat je bevalt. ;)

Persoonlijk had ik meteen de Fusso Coat gesmeerd. Deze geeft meer warmte aan de kleur, maar ook een hardere glans.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Quantoxx Alsof er iets mis is met Halfords! (zij ik dat hardop? :joy: )

ik heb een poos geleden een rode mx5 gehad daar heb ik uiteindelijk natty's paste black op gesmeerd, en wat zat daar toen een mooie gloed in!
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik met een auto rijd waar op elk paneel een andere wax zit...:joy:
ik vind zo'n glascoating ook altijd wel mooi lijken, echter wil ik er geen coating op smeren... is er een wax die daar een beetje bij in de buurt komt?:D
 
Tja, het ligt ook behoorlijk aan de kleur/lak. Een harde glans heb je niet altijd bij coatings. Zo heb ik bijv. MOHS op donkere kleuren gesmeerd en deze weren een stuk warmer. Dezelfde coating op een andere warme kleuren en de glans was heel scherp. (Glas)

Ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan vinden van de BMW. Hier heeft vanalles op gezeten. Van botervette looks tot glas.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Quantoxx ik vind zo'n glascoating ook altijd wel mooi lijken, echter wil ik er geen coating op smeren... is er een wax die daar een beetje bij in de buurt komt?:D

Aangezien het om een nieuwe auto gaat, zou ik juist een glascoating erop zetten. Iets als Cancoat is budgetvriendelijk en meerdere forumleden zijn er zeer tevreden over. Wat bedoel je met een wax die in de buurt komt van een coating? Qua glans, duurzaamheid, beading, sheeting etc.?
 
@Quantoxx iknow, iknow, maar ik wil wel een dikke vette kers op de taart ;)

helaas zit ik de eerste zonder tijd, dus polijsten moet nog even wachten, maar dat staat inderdaad wel op de planning
 
Je kan er van alles op smeren maar als de basis ruk is, is het eindresultaat ook ruk.
Alles valt of staat met een fatsoenlijke voorbereiding. Wassen, kleien, polijsten en dan pas beschermen.

Ik ben zelf ook een old school waxer maar niets kan op tegen een coating.
Zelf heb ik Pure en Cancoat op m'n auto zitten.
En als ik zin heb, smeer ik er gewoon een (spray) wax en/of sealant op.

Heeft het zin? Nee.
Is het leuk? Ja
 
  • Leuk
Reactions: bros
Als je 10x dezelfde auto naast elkaar zet en op elke auto een andere LSP, ga je niet in één oogopslag zien welke product er op welke auto zit.

Ah, hier zit duidelijk Pure Evo op, die ernaast sowieso 845, daarnaast zeker Fusso Coat, etc etc.

Zoals ik al zei: De lak in goede staat brengen en dát is 95% van je resultaat. Een coating met "candy gloss" slaat nergens op, want de lak (candy, transparantie, basecoat) zorgt voor de diepte in de kleur. Die laatste procenten waar je nog iets kan doen qua glans/kleur, die gaan niet een ENORM verschil maken. ;)

Smeer eens een "vette" wax op een doffe auto; Voornamelijk de kleur wordt donkerder en misschien ietsjes meer reflectie, maar de diepte is ver te zoeken.

Ga nou gewoon wat smeren, Nick. Of sterker nog, wacht tot je de auto uberhaupt in bezit hebt, haha! :p