• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe auto onder de krassen

wjf

Detailing rookie
18 feb 2018
10
2
48
Ik had een vraag, we hebben net een splinternieuwe volvo v60 gekocht en diezelfde avond bleek dat er over het hele dak cirkelvormige krassen te zitten... het vreemde ook echt alleen het dak.

Ik had bij voorbaat al aangegeven ik absoluut niet wil dat ze met een machine over de auto gaan of door een wasstraat gaan... ze blijven volhouden van niet, maar waar het ook gebeurt mocht zijn, ik accepteer het niet.

Het geniepige van het verhaal is dat er smurrie over de auto zat, leek iets olie achtigs waardoor dit helemaal niet zichtbaar was, maar toen werd het avond en stond deze bij een lantaarnpaal en toen schrok ik me dood....

Nu wil ik eigenlijk dit gaan verhalen op de dealer en dit laten oplossen door een professioneel bedrijf en dit eruit laten polijsten en heeft iemand een idee wat zulke cirkelvormige krassen kan veroorzaken?

Ik heb er een foto bijgedaan, waar het op de foto wel mee lijkt te vallen, maar het is werkelijk waar of ze het hele dak ergens mee bewerkt hebben.

Bijlagen

• IMG_7886.webp
    IMG_7886.webp
    54 KB · Weergaven: 1.629
Kennis had zelf gevraagd om de beschermfolie er te laten opzitten omdat hij hem zelf meteen wilde in orde zetten en ook daaronder stond het al vol met swirls en dergelijke.

Oh fijn, die folie is ook al niet goedkoop zo behandeling, krijg je dat als extra cadeau erbij??

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit ziet er uit als ''swirls''. Er is waarschijnlijk niet goed opgelet bij het afleverklaar maken of het is inderdaad getracht te verhullen.

Swirls zijn veelal oppervlakkige krasjes die er vrij vlot uit gaan met polijsten. Je kan teruggaan naar de dealer en zeggen dat je de swirls eruit gepolijst wilt hebben. Echter moet je dan maar afwachten hoe netjes ze het polijsten doen.
Je kan ook de eventuele meerkosten voor het ''poetsen'' (gedeeltelijk) terugvragen en zelf een bedrijf opzoeken.

Ik zou sowieso de dealer er op aanspreken en ook vragen waarom alleen het dak er zo uit ziet.

En @Gixxer bedoelde de transportfolies, niet een wrap. :P

Dit is ook niet veroorzaakt door machinaal polijsten, en denk ook niet door een wasstraat!

Ik denk eerder dat iemand met een doek over een lak is gegaan die niet helemaal schoon was.

Haalt niet weg dat het behoorlijk vervelend is.

Het goede nieuws is, dat er erg uitziet, maar dit is goed op te lossen!

Verder is het tegen de regels om hier bedrijven te gaan aanbevelen. Behalve Diventa Bella dan, en dat is een heule goede ;)

Dit ziet er uit als ''swirls''. Er is waarschijnlijk niet goed opgelet bij het afleverklaar maken of het is inderdaad getracht te verhullen.
En @Gixxer bedoelde de transportfolies, niet een wrap. :p
het kwam zo uit de fabriek als ik het dus goed begrijp??? WOWWWWW

Naja, dat betwijfel ik. Ik denk eerder dat er met papier of vuile doeken over je dak is gegaan. Hoe dan ook mag het duidelijk zijn dat de poetsert niet heeft zitten opletten of het allemaal niet zo´n probleem vond. :P

Dit is ook niet veroorzaakt door machinaal polijsten, en denk ook niet door een wasstraat!

Ik denk eerder dat iemand met een doek over een lak is gegaan die niet helemaal schoon was.

Haalt niet weg dat het behoorlijk vervelend is.

Het goede nieuws is, dat er erg uitziet, maar dit is goed op te lossen!

Verder is het tegen de regels om hier bedrijven te gaan aanbevelen. Behalve Diventa Bella dan, en dat is een heule goede ;)

Dit stelt me al iets op mijn gemak dat het dus blijkbaar wel weer goed te krijgen is.... was namelijk een maag omdraai gevoel momentje toen ik het diezelfde avond zag, zeker als je zo bedrag uitgeeft.

Je hoeft niet te quoten, wij kunnen scrollen

Vuile lak of vuile doek of beide en dat in combinatie met een onwetende medewerker.

Als je de auto goed wilt gaan onderhouden moet je je toch gaan inlezen
Kijk in de "How-To" sectie en een wereld gaat voor je open
Van de dealer moet je niet teveel verwachten, geen kennis en geen tijd

Lekker zelf doen.

Daar ben ik ook mee bezig, alleen polijsten en dergelijke is nog vrije nieuwe kost, vooral bepalen hoe diep krassen en of ergens iets aan te doen is.

Ziet er uit alsof er met een niet schone droge doek (zonder Detailer Spray) stof is afgenomen en dan ook nog in circulaire bewegingen.
Eigenlijk is dus alles fout gedaan.
Zoals gezegd is dit te verwijderen. Ik zou overigens weinig vertrouwen hebben in de bekwaamheid van de leverancier, maar dat heb je al mooi vastgelegd met de door jou bijgevoegde foto.

Ik begrijp dat de gehele auto onder die door jou genoemde smurrie zit. Dat doet vermoeden dat de gehele auto even snel is behandeld met een verhullend middel met veel siliconen. Die zullen er snel afspoelen en dan zullen mogelijk ook andere defecten zichtbaar worden. (Siliconen vullen de piepkleine krasjes / swirls).

• Leuk
Reacties: D!m!tr!
Ik polijst regelmatig nieuwe auto's. Vrijwel elke auto wordt met lichte swirls afgeleverd, bij jou zien ze er wat zwaarder dan gemiddeld uit maar je krijgt ze er wel uit. Ik kreeg een half jaar geleden of wat een gloednieuwe BMW 2-reeks Active Tourer binnen, was afgehaald bij het dealership en vrijwel rechtstreeks naar mij toe gereden. Zo heb ik het het liefste, als de auto door de nieuwe eigenaar nog niet gewassen is, dan ben ik de eerste die er na aflevering aankomt en heb ik doorgaans het minste corrigeerwerk. Maar die 2-reeks was een speciaaltje. Bruin en een echt swirlhalla. Dat op de knetterharde BMW-lak! Het heeft me behoorlijk wat tijd en middelen gekost om die lak strak te krijgen maar het is uiteindelijk wel gelukt. De eigenaar van deze auto gaf me geen toestemming om foto's ervan te publiceren dus doe ik dat ook niet maar als je in de buurt van Brussel een nieuwe BMW wil bestellen, doe dat dan misschien beter niet aan de westrand van Brussel.