• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Beste,

Gisteren eind weze rijden in Duitsland.
Ik was eind van de middag weer thuis.
Er zaten veel vliegen op de bumper dus heb ik dit in de avond van de bumper afgespoten. (Tuin slang)

Nu heb ik schade van losgelaten bladert lak. Toen ik de tuinslang op de bumper zag zag ik het lak weg vliegen.

Nieuwe volkswagen golf

Hoe kan dit en zie foto:

9a47dd9d04727ac5dbd1fbbbc97469a2.jpg
 
Hoi man... als dit een mankement betreft bij een auto die je nieuw bij een dealer vandaan hebt, dan zou ik daar met spoed eens verhaal gaan halen.
Je hebt tot een bepaalde periode garantie op je lak. En die zou ik echt gaan verhalen en laten herstellen. Schakel bijtijds ook je rechtsbijstand in.

Hier zal je meer advies kunnen krijgen over afterservice voor coating en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Hoi man... als dit een mankement betreft bij een auto die je nieuw bij een dealer vandaan hebt, dan zou ik daar met spoed eens verhaal gaan halen.
Je hebt tot een bepaalde periode garantie op je lak. En die zou ik echt gaan verhalen en laten herstellen. Schakel bijtijds ook je rechtsbijstand in.

Hier zal je meer advies kunnen krijgen over afterservice voor coating en dergelijke.

Ik ga maandag langs de dealer
En volkswagen schade herstel

Er zit een coating op de lak

Heb je misschien nog meer tips
 
Rechtsbijstand! Dan sta je juridisch in ieder geval je mannetje. Daar betaal je je premie voor.
En niet via de dealer een coating laten geven.
Laat je verzekering een offerte goedkeuren van iemand die hier op de forum zit met coating-behandelingen.

De liefhebbers die hier zitten hebben soms echt ongezonde liefde voor het vak/detailen.
Maar dan ook echt bij de jongens via factuur. Dit vanwege vergoeding van verzekering.
De coating die de dealer in rekening brengt laat je volwaardig door een bedrijf via hier doen. Misschien sleep je er nog een interieur-impregneer-behandeling uit
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
De lakschade lijkt mij inderdaad niet acceptabel.

Welke coating heb je op de auto? En wie heeft deze aangebracht? Ik betwijfel of je namelijk bij spuitwerk de coating-werkzaamheden vergoed krijgt. (Correct me if I am wrong) ;)

Hier op het forum zitten maar weinig mensen die ook daadwerkelijk bedrijfsmatig detailen. Je hoeft ook zeker niet perse via dit forum een goede detailer te zoeken. Een goed erkend bedrijf is vaak een dealer van een bepaald merk en kan bij uitstek goed omgaan met die producten. (Bijv. Gyeon Certified) Een simpel poetsbedrijf zal geen hoogwaardige coatings aanbrengen, een detailer wel.


Greeetz
 
Ja dit kan gewoon niet jeetje zeg
Doodzonde inderdaad eens ff een verhaaltje halen bij de dealer
Ik neem aan dat ze dit goed oplossen voor je
 
Wat een ellende... : unamused:
Belangrijk is vooral wie en wanneer de coating (wrap?) is aangebracht en of dat een bedrijf is dat officieel is gecertificeerd door VAG of de dealer, anders kan het een juridische touwtrekkerij worden.

Wacht eerst eens de reactie van de dealer af vooraleer je een rechtsbijstand gaat inschakelen (als je die hebt). Wellicht zal je dealer de schade zonder verder moeilijk te doen herstellen.
Als het op een juridische touwtrekkerij aankomt wordt het (denk ik) lastig, want lakschade sluit invloeden van buitenaf vaak uit. Na een ritje op de Autobahn kan er best iets tegen je bumper gespat zijn (of iets op de tuinslang zat), waardoor de schade ontstaan is.
Een belangrijke stelregel in het Recht is "Wie eist, bewijst". Je zult dan een expert moeten inschakelen die met zekerheid of met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat de schade niet van buitenaf ontstaan is.
 
Wat een ellende... : unamused:
Belangrijk is vooral wie en wanneer de coating (wrap?) is aangebracht en of dat een bedrijf is dat officieel is gecertificeerd door VAG of de dealer, anders kan het een juridische touwtrekkerij worden.

Wacht eerst eens de reactie van de dealer af vooraleer je een rechtsbijstand gaat inschakelen (als je die hebt). Wellicht zal je dealer de schade zonder verder moeilijk te doen herstellen.
Als het op een juridische touwtrekkerij aankomt wordt het (denk ik) lastig, want lakschade sluit invloeden van buitenaf vaak uit. Na een ritje op de Autobahn kan er best iets tegen je bumper gespat zijn (of iets op de tuinslang zat), waardoor de schade ontstaan is.
Een belangrijke stelregel in het Recht is "Wie eist, bewijst". Je zult dan een expert moeten inschakelen die met zekerheid of met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat de schade niet van buitenaf ontstaan is.
Niet mee eens @Vrije Rijder.
Wanneer je als consument verzuimd dit te melden bij je rechtsbijstand, terwijl je er wel recht op hebt, kun je deze dekking verliezen. Achteraf als de dealer toch verwijten maakt naar de consument dan heb je al bijna geen poot meer op te staan. Vaak vraagt je verzekeraar dan ook naar de feiten waar & wanneer het is ontdekt. En als de antwoorden hen niet bevallen, dan kun je fluiten naar de dekking.

Helaas iets teveel ervaring ermee, vandaar dat mijn advies ook vrij direct was.
Niks moet, ik betaal de rekening hier tenslotte niet voor.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Wanneer het betrekking heeft op schade aan je auto en je dit via de verzekeringsmaatschappij wilt laten afhandelen heb je 100% gelijk. Je verkeersrechtsbijstand zal hiervoor echter niet gebruikt kunnen worden (als het idd een productiefout is), daarvoor heb je een civiele- of consumentenrechtsbijstand nodig.
Bij de laatstgenoemden komen ze pas in actie als er een geschil ontstaat, maar het kan idd nooit kwaad om het te melden, maar zolang er geen geschil ontstaat komen ze niet in actie.
 
.... ik zou de Rijdende Rechter inschakelen.... :p Just kidding.

Mijn boerenverstand zegt; '' Nieuwe auto, afgebladerde lak op de kunststof bumper. Dan heb je waarschijnlijk een steentje gekopt en die had er zin in! De dealer zal waarschijnlijk zoiets ook zeggen en wanneer jij over een coating begint, dan zal de dealer naar de persoon wijzen die het aangebracht heeft ''

Tenzij je op één of andere manier kan zien dat de hechting van de lak slecht was, maar dat is niet mijn gebied om iets zinnigs over te zeggen. :p
 
Ik kom net van de dealer vandaan. Ze hebben foto's gemaakt en het wordt door gestuurd naar de garantie afdeling. Er werd gezegd dat ik binnen paar dagen gebeld wordt en dat ze dan meer weten.
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
Ik kom net van de dealer vandaan. Ze hebben foto's gemaakt en het wordt door gestuurd naar de garantie afdeling. Er werd gezegd dat ik binnen paar dagen gebeld wordt en dat ze dan meer weten.
Kleine tip:
Vraag om reactie via email. Een vorm van schrijven is rechtmatig. Telefonisch kunnen ze je de hele wereld beloven of afwijzen op niet-bestaande gronden.
Als ze iets schriftelijk moeten communiceren zullen ze zorgvuldiger zijn.
Zeg ze maar dat je niet goed mobiel bereikbaar bent.

Mij werd ook in 2014 beloofd dat ik 3 jaar gratis onderhoud kreeg bij aankoop van een nieuw qashqai.
In 2015 heb ik alsnog volle mep betaald omdat het niet stond op de verkoopcontract. Zo leer je ervan
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Het moet opnieuw gespoten worden dat is 1 ding wat duidelijk is. Maar word dan het plekje alleen gespoten? Of de hele bumper.

En dan stel ik de vraag anders, is het beste op alleen het plekje te laten spuiten of de hele bumper?
 
Dat hij het meteen doorgeeft aan de importeur en daarover niet zelf al een beslissing neemt, gewoon voor de klanttevredenheid. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met de ervaring die ik heb bij VAG (Heb verschillende leasebakken gereden van dat merk, zowel Audi, VW als Seat). Bij het laatste waren ze nog het meest schappelijk en bij het eerste het minst.