• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto

wjf

Detailing rookie
18 feb 2018
10
2
48
Ik was hier al een tijd aan het lezen op dit (informatieve en leuke) forum.

Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met betrekking tot afleveren van een nieuwe auto. In het verleden heb ik veel met detailing gedaan, dus dit wil ik nu mijn nieuwe auto ook weer gaan doen.

De dealer gaf aan dat hij de nieuwe auto naar de poetser stuurt, maar na aardig wat gelezen te hebben op dit forum en gedoe met volsmeren van holograms en lakfouten las, vraag ik me af of dit wel zo handig is??

Ieder advies is welkom!
 
Ik heb er bij mijn Astra vorig jaar om gevraagd geen Waxoyl behandeling te doen. Toen de auto geleverd werd regende het en had ik wel iets van beading, die na een week ofzo weg was. Vermoedelijk een spray-on waxje ofzo.

Toen ik na 2 weken eindelijk tijd had voor een klei-polijst-wax sessie was de auto redelijk netjes. Kleien was wel echt nodig, zat redelijk wat vuil van oa transport op de lak. Het dak had wat lakdefecten, leek op hologrammen maar kan ook zomaar marring van het kleien geweest zijn. 1 rondje prof polish op witte monello pad met de dap en alles was weg.

Verder geen ervaring dus met waxoyl of dealer poetsbeurten. Succes met je nieuwe auto!
 
Mijn wagen destijds wel netjes ontvangen na "gratis" poetsbeurt van het huis, deden ze voor elke aflevering.

Verkoper gaf aan dat "kleien" de reden was dat auto er zo fris oogde en de lak er zo verzorg uitzag.
Fris zag de wagen er zeker uit alleen onder direct zonlicht was het een swirl walhala.

Clue van het verhaal, volgende keer doe ik het lekker zelf, simpele poetsbeurt kan weinig tegen de aandacht van jezelf.
 
Welkom op het forum! :)

Je hebt al veel gedetailed, dan weet je toch dat je het altijd zelf moet doen i.p.v. een poetsbedrijf? ;)

Poetsbedrijven moeten voor een paar knaken een auto afleverklaar maken. Dat kan betekenen dat een nieuwe auto net van transport komt, dat de auto nog op voorraad stond en/of het een vrij nieuwe occassion is.

In alle gevallen is de auto zeker niet showroom-klaar, dus er moet wel wat aan gebeuren. In alle gevallen is dat allemaal snel-snel werk en nog matig gedaan ook. ;)

Je kan de keuze maken of de auto toch door de dealer te laten poetsen en nadien de boel na te lopen. Of bij voorbaat al doorgeven dat je niets gedaan wilt hebben aan de auto omdat je het zelf doet. (Let op - Laat de auto wel controleren bij aflevering)
 
Als de dealer de auto naar een poetser brengt dan zou ik het absoluut weigeren maar er zijn ook dealers die de auto naar een detailer sturen. Deze kunnen wel goed werk afleveren. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat niet iedere dealer zijn auto slecht aflevert.
 
Dank voor de antwoorden. Ik ga denk ik zoiezo even bellen of het naar een detailler gaat of een poetser. In geval van poetser doe ik het lekker zelf. De auto komt net uit zweden, week 5 gemaakt.

Weet iemand toevallig wat het beste merk is om deeltjes van de lak af te krijgen (dus transport stofdeeltjes, naast het kleien)
 
Welkom, wjf!

Het motto van de gebruikers van dit forum is (doorgaans): Wat we zelf doen, doen we beter!”

Veel plezier met je nieuwe wagen... (Over welke auto spreken we overigens?)

Een V60
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.
Je gaat de auto hoedanook zelf detailen. Het maakt niet zo veel uit of hij wel of niet bij een poetsbedrijf is geweest. Als de betreffende garage inderdaad een detailer inhuurt dan heb je alleen wat minder werk. (maar ook minder eer van je werk) ;)
 
Het beste merk om transport-stofdeeltjes te verwijderen?? :p

Vervuiling van transport zal geen stof zijn. ;) Dan moet je eerder denken aan hars, teer, lijm, vliegroest, etc.
 
Het beste merk om transport-stofdeeltjes te verwijderen?? :p

Vervuiling van transport zal geen stof zijn. ;) Dan moet je eerder denken aan hars, teer, lijm, vliegroest, etc.

Dat begrijp ik, alleen het is af en toe wel door de bomen het bos niet meer zien... dus wat is handig om aan te schaffen als je de auto na transport (een splinternieuwe) op en top schoon wilt krijgen?
 
Dan zou ik denken; Goed wassen zoals we wel weten, dan het verwijderen van hars/teer/ijzerdeeltjes. (Er zijn hier vele producten voor, maar kan je in verdiepen middels de zoekfunctie - teerverwijderaar / harsverwijderaar / etc)

Vervolgen met beleid kleien en een LSP aanbrengen. Mocht je swirls of andere dingen tegenkomen, zou je nog kunnen polijsten. ;)
 
Wat betreft het 'beste middel' dat is in de detailwereld net zo onmogelijk als het beste wasmiddel voor de huisvrouwen.:cool:
Wat neem je mee in je beoordeling: de prijs, gebruiksgemak, onder welke omstandigheden ga je het gebruiken enz. enz.
Wat je zonder meer moet hebben is een middel tegen vliegroest (bijv. afkomstig van spoorrails): vrijwel altijd staat een auto wel ergens een poos op een opslag dat kort bij een spooremplacement ligt, zelfs als de auto zelf niet per spoor arriveert. Monello Nonferro is een voorbeeld van een geschikt product daarvoor.
 
Dank voor de antwoorden. Ik ga denk ik zoiezo even bellen of het naar een detailler gaat of een poetser. In geval van poetser doe ik het lekker zelf. De auto komt net uit zweden, week 5 gemaakt.

Als hij naar een detailer ging had je dat wel geweten aan de hand van de meer prijs hoor!

De manier van afleveren word ook wel een tikkeltje overdreven hier hoor.

95% van de mensen zijn content met de manier waarop een een auto word afgeleverd.

En ik moet zeggen dat het ook lang niet altijd verkeerd is.

Als je zelf in staat bent om te detailen hoef je jezelf ook niet te druk te maken over een paar hologrammen. Die heb je er met 1 hit uit.

Ik zit ook op mijn nieuwe auto te wachten, en ik laat hem ook gewoon poetsen.

In mijn visie kost een detail mij net zo veel tijd wanneer hij niet gepoetst is of wel. Ik kies er dan persoonlijk voor om eerst een paar weekjes van de auto te genieten voor dat ik hem 3 dagen binnen hou.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie