• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe bestelling, wat denken jullie?

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe bestelling plaatsen. Ik had gedacht aan het volgende:

- product om stoffen zetels mee te behandelen zodat ze waterafstotend worden: Shining Monkey - D-Spec Fabric/Leather Protector
- Ik wil nog eens een foam om ruiten mee te reinigen: Shining Monkey - D-Spec Glass Cleaner Foam
- product om doeken te wassen: Pinnacle - Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate
- verzorgingsproduct voor banden: Shining Monkey - No Spitting Tire Shine
- Grit Guard - Semi Transparante Emmer + Grit Guard Zwart, onnodig te zeggen waarom ik deze wil :grinning:
- Cobra - 'The Bone' Spons

Dit is waar ik quasi zeker van ben.

Nu twijfel ik nog aan een aantal zaken.

Ik zou nog wat doeken willen die multifunctioneel zijn. Merk speelt geen rol, prijs wel. :D
Voor in de wintermaanden lijkt me het me een goede zaak om te wassen met een product als bodywash + wax van chemical guys.

De finger pockets van Wolfgang, waar dienen die precies voor?



Wat denken jullie ervan? Vinden jullie het goede producten of stellen jullie ander zaken voor? Ik hoor het graag.
 
PT Cruiser zei:
De finger pockets van Wolfgang, waar dienen die precies voor?

Tegen koude vingers misschien?
Ik denk om slecht toegankelijke randjes/richeltjes (grill) te poetsen.
Zelfs heb ik goede ervaring met de lekker pluizige blauwe Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm en de Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm.
 
Ik zou in plaats van de Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate gaan voor de Microfiber Restore Concentrate van Cobra's

Ik heb geen ervaring met restorer van Pinnacle (wel met die van Wolfgang), maar de Micro Restore Concentrate van Cobra's werkt prima! En bovendien is het ook bijzonder voordelig: €37,49 voor een hele gallon (en je hebt er maar heel weinig van nodig) is heel wat voordeliger dan de €15,49 voor 473ml van Pinnacle (al zal die vast ook heel zuinig zijn in het gebruik).
 
Ik zou voor een andere tire shine gaan ,die spuitbus van de monkey werkt goed zolang er geen wind is ,maar het minste beetje en het zit over de hele auto.
Je kan mss eventueel eens kijken voor een gel.

De finger pockets kunnen ideaal gebruikt worden voor de wielen ,om een sealant of wax aan te brengen op moeilijke plekken waar je normaal zit te wringen met een pad.

De chemical guys shampoo is heerlijk ,schuimt lekker ,wast fijn en is zeer economisch.
+ Laat een mooie finish na het wassen.

Doeken ,de poorboys doeken zoals hans zij of de Cobra deluxe doeken..:)^
 
Ik zou voor Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel gaan.
Is super zuinig en ruikt zoooo lekker:heart_eyes:
Is ook erg zuinig icm een kwastje.
 
bedankt voor de reacties! :party:

De restorer van Wolfgang, dat is een poeder om op te lossen in een teil water? Dus voor een soort voorwas buiten de wasmachine zeg maar? De andere producten kan je die dan in het zeepreservoir van de wasmachine gooien?

De Tire Shine van Shining Monkey lijkt me leuk om eens te proberen. 't kost niet veel en de Shining Monkey kennende zal het geen brol zijn.

Finger pockets lijken me handig.

De chemical guys shampoo blijft zeker op de lijst staan!

De glass towels van Cobra verschillen die echt van de 'gewone' doeken?

't wordt weer een mooie bestelling. :grinning:
 
De Wolfgang restorer is inderdaad een poeder. Je (tenminste: zo heb ik het gebruikt) kunt gewoon een schepje (er zit een maatschepje bij) bovenop de was doen in de wasmachine en de machine doet de rest.... Je pads en doeken komen citroentjesfris uit de machine en zijn heerlijk zacht:)^
Uiteraard kun je het ook als voorwas gebruiken. Gewoon een schepje in een emmer warm water oplossen.
De Cobra restorer doe ik altijd in een wasbolletje. Misschien is het handiger om, mocht je je pads ook in de wasmachine wassen, de restorer in het zeepvakje de doen. Een wasbolletje zou je pads kunnen beschadigen.

Veel succes met het maken van de juiste keuzes...:grinning:
 
De glass towel van cobra is een waffle-weave structuur ,waardoor een lichte "polishende" werking krijgt.
 
Dodo doeken +3! :heart_eyes:

Poorboys doeken +2,995 :party:

Meguiars doeken +0,5 :grinning:

Microfibre doeken (40-40cm?) action+zeeman +0,6 (ivm de prijs, en prima voor de vuile klusjes) :-"
 
Yup maar ook voor polishes e.d.
Ik zou nu de Supreme Buff 530 Lekker dikke doek ideaal voor wax.
Nog in de aanbieding voor 8,49!
 
is de Supreme Buff 530 te vergelijken met PB DMT of DMMT??
dat vind ik tot nu toe nog de fijnste doeken maar die zijn er helaas maar in 2 of 3 kleuren
en vind meerdere kleuren juist wel fijn
 
Hij is dikker dan de DMT's. Wel de maat van DMT's en een stoffe rand ipv satijnen.
 
stoffen rand... eerder krassen of???
bij de volgende bestelling er maar eens 2 bij doen
hoe meer kleurtjes hoe beter :D
 
Zeker niet eerder krassen. Ik zeg altijd: het enige waar je hard op moet drukken is de pad icm met een krasverwijderaar. Voor de rest nergens hard op drukken.
Soms is het zo dat door te hard duwen op een doek je zelfs al krasjes maakt. Kleine ondiepe maar toch.