• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe boodschappenlijst voor beginner

tim86

Detailing chief
21 mrt 2022
130
75
Na hier een tijdje vele topics doorgelezen te hebben, wil ik zelf ook eens aan de slag.
Hieronder een boodschappenlijstje dat nu in mn wagentje zit, maar zou graag wat advies willen, of ik ergens iets gemist heb, of beter iets anders kan nemen.

Foamen met appeltje ifoam, en wassen met born to be mild, dit heb ik al in huis.
Samen gekocht met de lancia foam kit en q2m quick detailer om droog mee te poetsen
Non-Ferro spray voor de ijzerdeeltjes, en meguiers gold class endurance tire gel.

Aangezien het wassen ook best therapeutisch blijkt te werken, wil ik de hobby een boost geven qua spulletjes,
en ga ik me uitleven op de al jaren mishandelde auto van mn moeder, kan er weinig aan verpesten dus kan er ook op oefenen, ze wil em toch een keer vervangen.
Mijn auto is net een jaartje oud dus heeft niet zo gek veel nog nodig.


Kleien
Dolce Verde klei - 250 gram
Born slippy glijmiddel


Glas reinigen
GYEON Q²M Glass
Glas buiten iets intensiever reinigen voor verwaarloosde auto's:
AUTOGLYM Car Glass Polish - 325ml
Goede doeken tbv glasreiniging zodat er geen haartjes achter blijven
DODO JUICE Mint Merkin Absorbent Glass Cloth 3-pack - 40x40cm


Lederen stuurwiel reinigen en onderhouden:
GYEON Q²M LeatherSet Strong

Interieur reinigen:
CARCLEAN.COM Nylon borstel voor boormachines - Medium
MEGUIAR'S PROFESSIONAL All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
KWAZAR Blue Venus Super 360 Pro+ Handpomp sprayer - 1500ml (is dit de juiste pomp voor APC???)

Interieur voeden:
AUTOGLYM Vinyl & Rubber Care - 500ml


Polijsten/waxen:
En dan.. my first polishing tool.. nee niet van fisherprice, maar deze set:
POLISHING POWER
DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack
Op voorraad
Polijstmachine1 x DAP EVO 8mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 1000 Watt
Polijstmiddel grof1 x Raffini Veloce Premium Compound - 500ml
Polijstmiddel medium1 x Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Polijstmiddel fijn1 x Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Polijstpad hard2 x Raffini 5,5 inch Foam Cutting Pad - Yellow
Polijstpad medium2 x Raffini 5,5 inch Foam Light Cutting Pad - Orange
Polijstpad zacht2 x Raffini 5,5 inch Foam Polishing Pad - White
Padreiniger1 x Tornado Pad Cleaner - 473ml
Microvezeldoeken1 x Peluche Bianco Trio - 45x65cm
Afplaktape1 x Nastro Masking Tape 19mm

Is dat wat als beginner? Ik ga niet wekelijks auto's staan poetsen, denk slechts een paar keer per jaar(machinaal dan, wassen doe ik natuurlijk vaker), Tevens te gebruiken voor het aanbrengen van wax

Daarnaast nog 2x MONELLO Raffini 5,5 inch Foam Finishing Pad - Red
En voor de kleinere kop nog paar monello raffini's in dezelfde kleuren als hierboven.
zou black nog nuttig zijn naast red?

glaze, zwarte auto en een grijze.
POORBOYS WORLD Black Hole - 946ml

Wax
collinite 845

Voor de beading als ik em tussendoor een keer was:
MONELLO Acquafobia Spray Coating


En dan zit ik alweer op 600 euro :') Kan ik dat declareren bij mn zorgverzekeraar als behandeling tegen een burnout? :p
 
zou black nog nuttig zijn naast red?

Ik gebruik bijv. de zwarte voor de glaze, en de rode voor de 845 wax. Is altijd handig om daar iets van onderscheid in te hebben.

Je hebt allemaal goede spullen uitgezocht naar mijn weten. Ik ben ook nog niet zo heel lang geleden begonnen met intensief schoonmaken getuige mijn eerste topic op dit forum, maar inmiddels zit ik ook al op ruim boven de 1000 euro in cc bestellingen sinds mijn eerste bestelling op 7-12-21. Het is een prijzige hobby ;)
 
Ah ja zie nu jouw vragen, en zie nu die monello, enige wat daar mist is de kleinere steunplaat, ben ook wel benieuwd wat het verschil verder is met de dap evo, of dat er uberhaupt een verschil is. Maar volgens mij is men hier sowieso tevreden over de dap evo, dus dan hoef ik ook niet los de kleinere steunplaat te gaan zoeken.

Maar zwart/rood voor de glaze/wax is idd wel een goed idee.
 
Zeer mooie lijst. Maar ik zou voor de paarse KWAZAR gaan. Die is beter bestand tegen APC's. Ik kies persoonlijk voor de 1000 ml omdat ik de 1500 iets te zwaar vind als ie helemaal gevuld is.
 
Ik zie alleen de paarse nergens staan? of ik ben heel erg scheel, maar ik kan alleen de blauwe of de rode vinden.
 
Tip: extra rolletje tape. Kost weinig, altijd fijn om niet te zuinig te hoeven tapen.

En: een fles Gyeon Prep voor tussen de polijststappen door.
 
  • Leuk
Reactions: tim86
Ik zie alleen de paarse nergens staan? of ik ben heel erg scheel, maar ik kan alleen de blauwe of de rode vinden.
Tja ik zie hem ook niet. Waarschijnlijk niet op voorraad. Dan maar de blauwe die je goed uitspoelt, inclusief de sproeikop, zou ik zeggen.

Edit: dit is hem
 
  • Leuk
Reactions: tim86
maar dat is helaas geen druk pomp, moet echt zwaar verwaarloosde stoelen goed inspuiten voor een behandeling met de borstel op de boormachine, en dan heb ik niet zo'n zin om te knijpen als een malle :p Dan toch maar de blauwe en goed schoonmaken na gebruik.
 
Nou ja, per se, toch een hoop enthousiaste mensen hier over de PB black hole, dus we gaan het gewoon proberen. Heb de hele lijst met extra nog monello kwasten voor het interieur besteld. Nu ben ik arm :p

En vergat ik alsnog de zwarte pads, volgende keer dan maar.