• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Nieuwe' Citroën Berlingo met uni-wit.

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi iedereen,

Het is al wat jaren geleden dat ik nog iets heb gepost in dit forum. Kleine kindjes en gezinswagen maken dat je weinig tijd hebt om de hobby uit te oefenen.

Ik heb deze week een witte Berlingo lichte vracht gekocht. Deze is natuurlijk mooi mat. (uni-kleur).

Berlingo.jpg


Ik had deze graag wat opgefrist voor de komende tijd. Ik ga deze in de zomer natuurlijk goed polijsten in meerdere stappen. Maar op dit moment zou ik de lak gewoon wat willen voeden en wat glans toevoegen. Deze lakken zijn meestal dun en zacht qua polijsten. En wil nu niet al zoveel micron weghalen met bv. Scholl s20 en etc.

In de tijd dat ik van deze snelle klusjes deed nam ik steeds de gouden oude Autoglym SRP, Tripple.

Is er in de 4j een ander middel op de markt gekomen dat goed voor dit klusje zou dienen? Ik ga het gebruiken met de dap900/500.

Ik was al aan het denken voor een andere oude zoals de Poorboys prof polish of de DDJ need for speed? Of een simpele one-step zoals de TW Hybrid lijn.

Voor de bumpers ga ik momenteel polytrol gebruiken en in de zomer een mooie laag Gyeon Trim :).

Grtz en bedankt !

Ik wacht vol ongeduld af naar jullie antwoorden.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Hey Stephan, het is inderdaad effe geleden. ;)

- De SRP of Triplple blijven nog steeds een prima keus. Zeker als je hier vaker mee gewerkt hebt en dit beviel.
- Prof Polish is natuurlijk alleen een paint cleaner, dus zal je nog moeten opvolgen met een glaze en wax of alleen wax.

- Ik ken Awatrol (Polytrol) niet uit eigen ervaring, maar dit lijkt mij een flink glimmende bende én hoeverre gaat dit later de hechting van Gyeon - trim beinvloeden?
(Krijg je dit spul er zomaar vanaf? Misschien beter om het voor nu in een dressing te zetten welke straks makkelijker te verwijderen is?)
 
Hoi Heren,

Bedankt voor de tips. Ja, het polijsten is op een laag pitje gekomen. Buiten wat waxen en shampoo's zijn we wat uitverkocht.

Dan ga ik aan de gang met de SRP, blijft vertrouwd en eigenlijk niet slecht voor zo een klusjes.

Ik hoop in de toekomst terug wat meer tijd te hebben om terug te reageren en mee te lezen :).

Grtjes
 
Die Owatrol is echt vet en dan bedoel ik dat niet in overdrachtelijke zin. Ik vraag me af of je dat voldoende weg krijgt als je Gyon Trim wilt gebruiken.
Mijn advies zou net zoiets zijn als dat van Quantoxx: gebruik voorlopig even wat anders. Anders loop je grote kans dat je Trim niet genoeg hecht.