• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe combi klei + lube

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Beste forumleden,

Voor iets meer dan een jaar gebruik ik nu de combinatie van Poorboy's Spray&Wipe (1:1 verdund met water) en de klei van Poorboy's. Zowel de gallon S&W en mijn klei zijn op aan het raken, dus ben ik op zoek naar een nieuwe combinatie. Het kan namelijk altijd beter! :ja

Qua klei denk ik aan:

Euro's per gram:
DDJ Supernatural fine 0.1062
DDJ Supernatural medium 0.1062
AutoFinesse 0.1150
Monello Dolce Verde 0.0720

Voor een auto gebruik ik nu om en nabij de 500 ml lube. Dus 250 ml S&W en 250 ml water. Dit kost me 2.78 euro per kleibeurt, en ik denk dat dat goedkoper moet kunnen. Dus ik denk aan de volgende lubes:

Euro per 500 ml lube:
DDJ Born Slippy (1:10) 1.53
ValetPro Citrus Bling (1:16) 1,02

De prijs is niet het meest belangrijke, het moet in de eerste plaats fijn werken. Ik heb hier op het forum al veel goede verhalen gehoord over de Supernatural klei, maar ook over de klei van Monello. De AutoFinesse klei lijkt me ook wel een goeie. Mijn voorkeur gaat uit naar een zachtere klei, omdat ik ook wel eens auto's van vrienden schoonmaak die de auto niet gepolijst willen hebben, dus dan is marring vervelend.

Wat de lube betreft heb ik gehoord dat de Citrus Bling misschien iets minder sterk verdund kan worden dan in de webshop staat aangegeven.

Wat denken jullie? Wie heeft er ervaringen met deze producten? Of zie ik betere producten nog over het hoofd?

Jan
 
Ik gebruik zelf wel Citrus Bling 1:10. Als het flesje leeg is, schakel ik over op Spray & Wipe 1:1
Ik merk dan wel dat ik S&W wat prettiger vind werken.

Ook al eens gekeken naar Dodo Juice Basics Of Bling detailer?
 
Ik weet niet of die nog in gamma van carclean zit, maar ik heb ooit eens een gallin last touch van meguiats gekocht. Veelzijdig product, voor clayen ook 1:1 bruikbaar. Ik heb nog voor jaren claylube :)
 
Ik heb nog geen ervaring met andere klei en lube, maar ik gebruik de Monello Dolce Verde klei + Spray&Wipe 1:1. Tot op heden niets raars gemerkt. Klei glijd goed, marring is mij nog niet opgevallen.

Ooh, bij de aanschaf van de Monello Klei set zat ook de Perfetto. Ik gebruikte deze onverdund en merkte dat de klei nog wel is wilde vastlopen op de lak. Wist nog niets over verdunnen. Toen deze op was ben ik overgestapt op de gallon van S&W.

Wel valt mij op dat er veel mensen zijn op het forum die een ''echte'' clay lube gebruiken i.p.v. een detailerspray ofso.


Greetz
 
Ik gebruik ook citrus bling 1:10 met Mothers klei... Gaat op zich prima... Vond de mothers detail spray wel fijner werken...

born slippy is een goed koop alternatief... Maar werkt niet met alle soorten klei... Met de klei vam mothers kan het bijvoorbeeld niet... Dit omdat de klei dan gaat afbrokkelen... Met de monello klei gaat het wel weer prima... Verder weet ik het niet met welke klei het wel of niet samen gaat..
 
Mothers is goed 1 nadeel ,zie opmerkingen Zluytr.
Ik gebruik zelf graag de Ddj Supernatural fine clay icm Born slippy echt een goede combi.
Ik zou alleen voor de medium kiezen als je een hoop vuiligheid verwacht tegen te komen.
 
Ik gebruik monello klei met dodo clay lube 1:10 werkt fijn, glijd soepel en geen noemenswaardige marring op mijn alfa
 
Wauw, wat een reacties!

Zluytr De klei van Mothers vind ik sowieso niet echt een optie, omdat ik dan weer een hele kit moet kopen en daar zit ik niet op te wachten.

Dan denk ik dat het DDJ Born Slippy wordt als lube.

Ik heb nog 1 vraag over klei. 's Winters doe ik ook nog wel eens wat (als het weer het toelaat) en dan is de klei van Poorboy's echt kneiterhard. Dat is met een beetje warm water zo opgelost, maar toch zou ik het fijner vinden als de klei, ook bij lagere temperaturen, wat makkelijker te kneden is. Bij de reviews van de Supernatural Fine clay staat dat deze ook goed kneedbaar is in lagere temperaturen (onder andere een review van Ric325i volgens mij?). Is de Mediumvariant net zo kneedbaar? En hoe verhoudt deze zich tot de Monello klei?
 
Ik heb ook gemerkt dat de klei van Poorboy's best taai is (en dan heb ik het niet eens in de winter gebruikt). Ik kneed alle klei wel altijd met een paar spray'tjes lube (spray und wipe 1:1). Merk dat dat wel fijner gaat. Heb je dat wel eens geprobeerd?

Nu gebruik ik dus Poorboys Spray+wipe 1:1 maar ik switch binnekort eens naar ValetPro Citris Bling (verdunning nog niet uitgedacht).
 
Ik gebruik de klei van Autofinesse. Erg zachte klei, op mij MB lak kan ik kleien zonder marring. Dit in combinatie met PB S&W 1:1. Voor mijn geen andere detail spray meer.
 
Is een clay mitt met gewoon sop geen optie. Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die dit gebruiken en er erg tevreden over zijn. Volgens mij ook goedkoper en makkelijker. Het kleien zelf gaat ook een stuk sneller.
 
Nee idd erg veel marring. Als je gaat polijsten maakt het in principe niks uit. Na de eerst polijst hit was het weg. Maar ik vind het niet fijn om eerst meer (schade) toe de brengen en vervolgens het weer weghalen.
 
Een clay handschoen is heel handig op een auto die toch al vol zit met ellende van een wasstraat. dan maakt extra marring ook niks meer uit.
Dan moet je toch al gaan polijsten.
 
Een clay handschoen gaat wel als de brandweer. Je wint er wel veel tijd mee. En polijsten moest je toch al, dus het heeft wel voordeel.
Maar niet op nette auto's, dan ga ik wel voor de ouderwetse Clay.
 
Oh sorry, Bikkel ik had je comment van vanmiddag even gemist. Misschien moet ik dan toch maar zo'n handschoen kopen.