• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe doeken wassen, wasmiddel bevat toch ook wasverzachter?

Magic

Detailing rookie
29 mei 2011
59
0
Hallo CC'ers,

ik heb een partij nieuwe doeken die ik voor het eerste gebruik wil wassen. Nu weet ik dat er geen wasverzachter bij mag, maar mijn vriendin roept net dat op de fles van het wasmiddel staat dat er wel wasverzachter inzit. De hoeveelheid weet ik niet.

Kan ik dat toch wel gebruiken of moet ook het wasmiddel echt 100% wasverzachter vrij zijn?

Dat is dan mooi ***, want een ander wasmiddel hebben we op het moment niet en de super is al dicht.... :lol

Dat wordt dus morgen een ander wasmiddel zoeken :|~*

Als het even kan inderdaad ZONDER wasverzachter, maar als je niets anders hebt zul je wel moeten toch..??

Iets anders hebben we op het moment niet, dus dat word morgen naar de super. ;-)

Mijn detailprimeur wordt daardoor wel vertraagd ja! :weetniet :-b

Eerste keer wassen hoeft niet met wasmiddel, ze zijn niet vies ;)
Doe ze een paar uur in een emmer met een slok schoonmaakazijn
Uitspoelen drogen klaar.

Tenzij je geen schoonmaakazijn hebt natuurlijk.
Azijn met een smaakje oid is niet bruikbaar, zit vaak suiker in.

Hans

@redcat,

dat hebben we nu ook gedaan :jippie
Schoonmaakazijn hadden we nog staan $$)

Ze hangen al te drogen, morgen dus eens kijken of ik kan beginnen met detailen....

wasmiddel van de lidel is ier het beste voor, zeker geen wasverzachter!! en nog goedkoop ook. Robijn, Omo, ariel enz links laten liggen deze bevatten het wel, al is het maar in hele kleine hoeveelheden maar het zit er wel in.

Lidl zit om de hoek, soort van... kom er eigenlijk zelden tot nooit. Maar we gaan vandaag toch maar eens naar binnen dan :)

Waarom is die wasverzachter zo slecht dan? Je zou toch zeggen dat het voor doeken juist goed zou zijn?

ze worden er idd wel lekker zacht van maaaaaaaaarrrrrr ..... volgens mij had het iets te maken met het dichtslibben van de vezels ...... shoot me if i'm wrong ..... by the way : volgens mij is het ook slecht voor een droogtrommel als je wasverzachter gebruikt (maar das wel heel erg offtopic he )

Ik was al jaren met fijnwasmiddel en een scheutje cobra micror estore. Na het drogen de doeken voor het opvouwen even "opschudden" en ze zijn weer lekker zacht en "wollig".

Gebruik tot op heden eigenlijk altijd Robijn. Nog geen problemen mee ondervonden. Misschien toch een langs de Lidl voor een volledig wasverzachter vrij wasmiddel. :-p

IK was mijn dellerium met Ariel een klein scheutje maar ik merk dat de doek minder en minder zijn werk doet op de verpakking zie ik niks van wasverzachter ... Nu in de Lidl hoe noemt dat was product dan ga ik dat eens testen