• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe fabrieksvelgen aangetast na 2maand!

Italiangulio

Detailing rookie
29 apr 2020
17
15
Beste forumleden,

ik heb recentelijk een nieuwe passat aangekocht. Maar na 2 maand begonnen de velgen zwart te zien!
Ik heb hiervoor onmiddellijk contact opgenomen met mijn garage. Hun antwoord is: sorry meneer u hebt de verkeerde producten gebruikt.
Ik ga heel eerlijk zijn, Ik ging steeds naar een hand carwash. Bij deze hand carwash werden er zelfs veel duurdere auto’s gewassen zonder problemen. Ik kan dit dus moeilijk geloven. Ik hoop dat iemand mij kan helpen Om mijn velgen terug proper te krijgen.

bedankt
 

Bijlagen

  • 4D24DD7F-0AC5-4F0A-BBE2-7BBD34209762.jpeg
    4D24DD7F-0AC5-4F0A-BBE2-7BBD34209762.jpeg
    186 KB · Weergaven: 0
  • 6E5F22E1-C688-4BFB-AEF6-2CF57D85ABEA.jpeg
    6E5F22E1-C688-4BFB-AEF6-2CF57D85ABEA.jpeg
    243,9 KB · Weergaven: 0
  • 1AC91842-207C-4A62-A276-127B62F5C8BE.jpeg
    1AC91842-207C-4A62-A276-127B62F5C8BE.jpeg
    205,6 KB · Weergaven: 0
  • B7140CE4-0C9A-4D6F-B954-412098CE1914.jpeg
    B7140CE4-0C9A-4D6F-B954-412098CE1914.jpeg
    316,4 KB · Weergaven: 0
  • 7B2C45A7-96C9-41A7-A1E6-F0A8D1EA5787.jpeg
    7B2C45A7-96C9-41A7-A1E6-F0A8D1EA5787.jpeg
    256,7 KB · Weergaven: 0
Hi,
Nog nooit zoiets gezien. Aangezien je naar de hand carwash ging neem ik aan dat je geen eigen producten hebt? Misschien dat er iemand in de buurt woont die je kan helpen? Ik zou ze eerst zelf goed wassen met een goede shampoo en daarna kijken wat er gebeurt als ik iets als Poorboy's Professional Polish zou gebruiken. Als dat niet helpt dan zou ik steeds grovere polijstmiddelen pakken.

Ben je al bij de carwash geweest om te vragen wat zij gebruikt hebben? De wielnaaf is na 2 maanden ook al flink verroest.
 
Ai, het lijkt me dat ze bij de carwash een zeer sterk product hebben gebruikt voor de velgen. Ik zie ze vaak met een handsproeier een goedje op de velgen spuiten. Misschien hebben ze die dag de verkeerde verhouding gebruikt. Ik weet niet waar je woont, zoek anders iemand die het kan bekijken.
 
Gezien de roest op de naaf en de remklauw denk ik ook dat je eerst de gebruikte producten moet controleren
Lijkt er sterk op dat er behoorlijk sterk zuur is gebruikt
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Het is een hand carwash waar ze effectief de auto wassen met de hand. Ik wist toen niet beter.
Nu reinig ik de auto zelf met Ph neutrale zeep en velgen reiniger. Ik wou eerst jullie mening weten hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Ik dacht ook aan een polish? Ik heb eens gevraagd aan een lokale detailer, maar die zag het precies niet zitten om aan de velgen te knoeien. Hij wist me wel te vertellen dat er sowieso een verkeerde velgenreinger is gebruikt.

Bedankt
 
Op alle 4, sommige velgen erger dan andere. Op 1 velg is er bijna niets te zien, maar op de andere velg ziet men overal zwarte vlekken.
 
Wel even ter info, ze smeerden de banden in met een heel vettig spul, zodat de banden er zoals nieuw uitzagen. Ik denk dat deze de boosdoener is. Trouwens de personen van de carwash aangesproken. (Spreken de taal niet en ook moeilijk engels) ze hebben dit nog nooit voorgehad en al hun producten zijn "professioneel". Meer kreeg ik niet te horen.
 
Da’s balen idd.

Mijn eerste gedachte was dat het door de “bandenzwart” kwam. Met Geyon Tyre na een regenbui eens iets vergelijkbaars gehad.
Maar toen zag ik de roestvorming, die is wel heftig. Dat lijkt meer op een aantasting door iets agressiefs.

Als er aardige tijd overheen is gegaan, je wel eens ergens anders heen gaat om de auto te wassen etc, wordt het denk ik lastig het bedrijf aansprakelijk te stellen. Bel daarom ook even met de verzekeraar e/o leasemaatschappij, zij kunnen je misschien helpen.
Zou wel proberen dat dat bedrijf eerst oplossing biedt, voordat je zelf aan de slag gaat.

Succes!
 
Inderdaad de corrosie op de remschijf en remklauw ziet er ook uit alsof iets te sterk is gebruikt. Als je vermeld waar je woont kan misschien iemand hier ermee naar kijken. Ik zou als eerste proberen om de velgen licht te polijsten om te kijken of het op het oppervlakte zit.
 
Ja, dat dacht ik dus ook. IK vind het een zeer straf verhaal omdat de handcarwash waar ik ging nog steeds veel werk heeft . Ik heb leasing firma al ingeschakeld, Expert is komen kijken en zijn antwoord was, zoals alle anderen, verkeerde producten en dat kan je dus niet aangeven bij fabrikant of verzekering. (Eigen schuld dus) als ik de velgen proper wil, moet ik er zelf voor betalen. voor mij is dit geen enorm probleem, maar er is niemand, zelf geen detailer die er wilt aan beginnen. Ik kan moeilijk geloven dat we hier niets kunnen aan veranderen?
 
Denk ook wel dat het een sterke reiniger is . Vrees alleen dat je het niet gaat hersteld krijgen . Maar als er iemand in de buurt zit die ze eens wil polijsten kan dit natuurlijk geen kwaad.
 
Als het niet erg hardnekkig is en als het op de oppervlak zit zou je dit waarschijnlijk gemakkelijk kunnen polijsten met een cone.
 
Misschien moeilijk maar toch de carwash aansprakelijk stellen.
Ongelooflijk dat zoiets op zo korte tijd al kan gebeuren. Je zou zeggen dat daar meer klanten last van moeten hebben... :confused:

Daar zal vast iets staan als: deze wasstraat is niet aansprakelijk voor geleden schade of iets in die trant

Mijns inziens is er een veel te sterke reiniger gebruikt die je velgen heeft aangetast.. op zich ook wel logisch bij een wasstraat, in korte tijd zo snel mogelijk een auto “schoon” krijgen
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als je zelf gaat beginnen, is aansprakelijk stellen in elk geval niet meer aan de orde. Immers, ze kunnen het dan zelf niet meer herstellen.

Dat gezegd hebbende, ik zou @tamer even vragen c.q. wachten tot hij reageert. Die heeft 1) veel ervaring met opknappen van velgen en 2) ervaring met VAG-velgen. Die kan je vast van een goede tip voorzien lijkt me.