• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Fiat Bravo 2010, wat raden jullie aan voor deze witte lak?

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Sinds vorige week in het bezit van een witte Fiat Bravo 2010

Mobieletelefoon foto toen ie nog niet afgeleverd werd.
6pnx8g.webp

Leuk afgewerkt met sideskirts, "geblindeerde" ramen achter. Binnen rode stickesl, erg leuk allemaal.
Maar mn collectie met spulletjes van carclean zijn allemaal afgestemd op donkere lakken. Mn vrouw heeft nog een rode Alto staan, dus het is nog altijd te gebruiken.
Maar wat raden jullie me aan voor een witte lak (geen metallic)? Ennuh... geen cent tevee eej! Als ik sommige prijzen zie voor waxen, haak ik al af. Zet mn auto misschien 3x per jaar in de wax en that's it.

Heb de glaze Diamond White van PB al gezien, dat lijkt me wel wat. verder neem ik aan dat ik geen andere pads nodig heb, en EX-P kan volgens mij ook gewoon op een witte lak.

Tips zijn welkom.

Ciao a tutti (maar dan nu vanuit Torino ipv Milano)

Mooi auto! Het verschil in producten is natuurlijk afhankelijk van wat je al hebt. Als je geen kleurgevoelige glaze hebt als Black Hole van Poorboys World, dan hoef je geen andere glze te kopen. Anders zou je Poorboys World White Diamond kunnen overwegen. Met Natty's Bleu heb ik geen ervaring. Voor wax kun je een speciale wax kopen voor lichte auto's, je zou ook een meer all round wax kunnen overwegen om deze te gebruiken i.c.m. de rode auto van je vrouw. Andere pads heb je niet nodig, mits deze na gebruik altijd netjes schoongemaakt zijn.

Ik zou dodo's light fantastic aanraden....maar enkel omdat ik deze te koop heb staan. :-d
Maar EX-P kan inderdaad gewoon op witte lak (ik zou niet weten waarom niet) en je zou kunnen opteren voor een glaze als White Diamond te gebruiken. :ja

Ik had die Dodo-wax al gezien ja. Maar zo'n panel-pot.... werkt dat een beetje makkelijk met DAP500? Handpad lijkt me niet zon probleem.

En heb jij de grote pot te koop staan, of de panelpot? Vind de grote pot wel interessant gelet op het gebruik van pads, maar flink aan de prijs voor die paar keer wax per jaar bij mij.
-edit- Zie PM

De auto is overigens door een poetsbedrijf met Fortron behandeld (gratis en voor nop). Leuk en aardig, maar de swirls/krassen zijn er nog gewoon. Wat is wijsheid? Ik neem aan dat indien ik met APC/kleien/etc. de laag verwijder?

Fortron ken ik niet....maar ik vermoed dat kleien,apc.. ed de laag inderdaad wel zal verwijderen :weetniet

Is het trouwens aan te raden om te polijsten op een witte lak? En dan doel ik eigenlijk meer op het bling-bling resultaat. Is dat wel haalbaar op witte lak als de lak niet verweerd is?