• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Ford Focus III : eerst stickeren of eerst lak aanpakken ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.160
193
46
Harderwijk
Beste mede-detailers,

Eind week 51 / begin week 52 wordt mijn definitieve bedrijfsauto geleverd, een Focus III wagon in de kleur frozen white.
Uiteindelijke doel is om deze auto in een coating (UK) te zetten.

Aangezien de auto ook voorzien gaat worden van flinke belettering (losse letters) maar de stickeraar eerst vakantie gaat vieren is besloten om de auto eerst "kaal" mee te geven waarna hij eind januari - begin februari gestickerd gaat worden.

Nu zit in te twijfelen wat verstandig is : of de auto in de kerstvakantie helemaal aanpakken en alvast voorzien van de coating of te wachten tot de stickers erop zitten en de auto dan helemaal aan te pakken.
De stickers zouden volgens de leverancier kleurvast zijn en dus zou polijsten geen probleem moeten zijn.

Ik heb een locatie die ruim boven de 15 graden blijft dus qua uitharden zou het niet zoveel uitmaken of ik het volgende week doe of over twee maanden. Wat mij echter tegen houdt is dat veel stickeraars nogal lomp te werk gaan met ontvetter en een oude doek en ik ben dus bang dat ik na het stickeren weer opnieuw kan beginnen ivm de vele swirls.
Aan de andere kant kan ik de auto nu wel vanaf 0 goed beschermen waardoor het bijhouden ook makkelijker zou moeten blijven.

Optie 1 : volledige stappenplan inclusief de coating.
Optie 2 : volledig stappenplan maar dan met 845 en na het stickeren pas de coating.

Wat zou jullie advies zijn ?

Gr. Arjan.

Als je van plan bent uiteindelijk de wagen over te nemen zou ik hem sowieso eerst coaten om de lak te beschermen tegen de solvents van de bestickering.

Hou er rekening mee dat een bestickeraar met allerlei soorten vloeistoffen aan de gang KAN gaan om het oppervlak schoon en vetvrij te krijgen.
Je kan je auto best een goede bescherming geven, maar volgens mij heeft het weinig nut om dure producten te gebruiken als dit later er toch weer van af gehaald word.

MennoA;348481 zei:
Hou er rekening mee dat een bestickeraar met allerlei soorten vloeistoffen aan de gang KAN gaan om het oppervlak schoon en vetvrij te krijgen.
Je kan je auto best een goede bescherming geven, maar volgens mij heeft het weinig nut om dure producten te gebruiken als dit later er toch weer van af gehaald word.

Denk dat die stickeraar knap zijn best moet doen om een coating aan te tasten. Mijn ervaring is dat je al flink moet polijsten om het eraf te krijgen.
Waar ik wel bang voor ben is dat ik straks heel veel krassen in / op mijn coating krijg en dan heb ik wel een uitdaging.

addy;348483 zei:
Krijg je dan geen problemen met de 'hechting' van de stickers op de coating.

Met een coating heb ik geen ervaring, op de 845 ging dat destijds prima.

McShine;348476 zei:
Als je van plan bent uiteindelijk de wagen over te nemen zou ik hem sowieso eerst coaten om de lak te beschermen tegen de solvents van de bestickering.

Losse snijletters bevatten volgens mij geen solvent.