• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe garagevloer?

Nathans60

Detailing rookie
6 apr 2020
9
12
Beste
Thuis hebben wij een garage met een betonnen vloer. Ik heb wel al eens de auto binnen gewassen maar dit was nogal lomp. Al het water liep waar het niet moest lopen. En moest telkens met de trekker het water naar buiten te trekken. Er ligt wel een klein afvoer putje maar daar loopt het water meer rond dan in. Nu zat ik te denken om een deel van de garage te bekleden met van die pvc tegels (zie link ) https://www.rubbermagazijn.be/open-...UoeQ5CIm6IkKMyqPBMIaUKqa57Df0W7IaAkTaEALw_wcB
Ik zou enkel van die tegels leggen waar de auto staat verder niet.
Heeft iemand ervaring met zo een vloer en hoe loopt het water dan weg en qua onderhoud is deze gemakkelijk schoon te houden?
 
+1 voor de reactie van @Quantoxx, het water zal zich niets van je nieuwe vloer aantrekken en blijft het laagste punt opzoeken.

Enige verschil is dat met de vloertegels je het water met een trekker ook niet meer naar buiten kan vegen.
 
  • Leuk
Reactions: Nathans60
Lastig dat het water niet loopt waar het naar toe zou moeten gaan. Is het niet een optie om met egaline aan de gang te gaan. Vloer word dan wel immers waterpas. Dan een coating erop en je hoeft dan alleen nog de vloer te drogen na wassen. In mijn garage blijft het ook altijd wel wat nat op bepaalde plekken. Nu was ik er niks maar als ik een auto gepolijst heb dan maak ik de vloer even geheel schoon met water.
 
Blijven die rubbertegels wel goed op de plek liggen bij erover rijden? Hoevaak erover met de auto, dagelijks in en uit de garage, of enkel met wassen. Zijn die tegels daar tegen bestand, of is het voor showroom, beurzen qua doeleinden zoals vermeld. Als je niet de hele garage doet, heb je soort van struikelrand. Zoals eerder aangegeven, water staat eronder, kun je niet wegtrekken met trekker.

Is je putje niet toereikend genoeg, dat het water daarom er meer omheen staat, dan wegloopt? Of ligt dit aan het afschot?

Anders zou ik kijken of de afvoer buis voor afvoer toereikend genoeg is, oude afvoer eruit (hakken), nieuwe afvoerput erop en de boel opnieuw aansmeren, egaline of ander product erover op afschot. Wellicht coating erover, kun je hem met trekker zo droog trekken, zoals eerder aangegeven.

Als je het zelf kan doen, valt het qua kosten van materiaal wel mee gok ik en hou je geld over tov die tegels. Heb je alles ook gewoon goed en in de toekomst plezier ervan. Kosten vergeet je gauw. Die huidige ergernis verstop je en kom je later geheid weer tegen en de irritatie wederom cadeau.
 
Met veel van die tegels krijg je er nog een ergernis bij: bruine vlekken op plekken waar vaak/lang de banden staan. Dit komt door de weekmakers uit het bandenrubber.

Ik zie maar één oplossing voor je probleem: de auto wassen met Belgisch water. Dat heeft namelijk de eigenschap dat het niet naar het laagste punt loopt, maar naar het hoogste punt, dat is speciaal voor ruimtes waar het afvoerputje op het hoogste punt ligt. :imp:

(Voor de Belgen hier, voel je niet beledigd, dit is niet persoonlijk bedoeld)
 
Je hebt het over een betonnen vloer, hoe is deze afgewerkt? Is deze überhaupt afgewerkt?
Er zijn nogal wat opties, maar wat hierboven genoemd wordt, egaliseren en dan gewoon een trekker of een dweil er door, dat is misschien de makkelijkste optie?
Zelf heb ik mijn gevlinderde betonvloer in een 2k-epoxyverf gezet.
Nadeel: spekglad, dus de brug/ramps liggen op rubber omdat deze anders aan de haal gaan als je er over rijdt
Voordeel: makkelijk te dweilen/soppen/schoonmaken en bij een eventuele beschadiging met iets scherps, eenvoudig bij te werken.
 
ik heb wel eens gezien dat ze met een slijptol met diamant schijfje sleuven maakte in de vloer die naar het puntje liepen en vervolgens de vloer in de coating zette, dan liep alles netjes af naar het putje omdat de sleuven lager zijn.

persoonlijk zou ik ook met egaline aan de gang gaan en daarna een coating erover, niks zo vervelend als een niet vlakke vloer