• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Lak.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.735
193
57
Misschien dat ik de lak van een nieuwe Porsche in de Nanolex moet gaan zetten eerdaags van iemand. Hoe zou je dat het beste kunnen aanpakken. Licht polijsten met bv Sonax finish of moet je ook nog gaan polijsten met iets zwaarders. Iemand dit al eens gedaan? En tips of gewoon lak checken testje doen en gaan.
 
Hoe nieuw is het nieuw dat je bedoelt ?

Afhankelijk van de schade / vervuiling licht met een cleaner of polijsten
Ik wil de boel altijd wel duidelijk schoon hebben ....
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Nieuw in de vorm van nieuw dat hij nog binnen moet komen.
Porsche dealer maakt hem schoon en rest mag ik doen.
 
Reken dan maar op licht polijsten
Misschien een optie om een stevige wax te gebruiken en de coating in het voorjaar te doen
Drogen zonder lampen is nu wel een uitdaging (koud en vochtig)
 
Auto staat binnen in verwarmde garage. En voor Gyeon of Nanolex heb je ook geen lampen nodig. Maar licht polijsten is dan wel de goede optie. Is Porsche lak erg hard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je weet nooit hoe een nieuwe auto eruit ziet.
Recent heb ik een nieuwe Volvo XC40 P8 gedaan, de eigenaar had er ondertussen iets van 1000km mee gereden, en 2x gewassen. Maar er zaten hier en der toch flinke krassen in de lak.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Voor die twee merken heb je geen lampen nodig... Hoe bedoel je dat?

Welke gradatie je nodig gaat hebben zit er niks anders op dan het maken van een testspot.
Ook op splinternieuwe auto's met weinig defecten heb ik vaak de LHR21 met compound moeten pakken en uiteindelijk 2-3 staps polijsten omdat de lak betonhard was.
 
  • Leuk
Reactions: schaef