• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe leren stoelen

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
61
55
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe wagen, uitgevoerd met zwarte leren stoelen.

De vraag is gelijk de stoelen behandelen met een product of hoeft dat pas na een aantal maanden?
Als de stoelen direct behandeld moeten worden, moet er dan ook eerst een cleaner gebruikt worden?
Gelijk dan maar de vraag, welk betaalbaar merk heeft jullie voorkeur?
 
Het is waarschijnlijk niet noodzakelijk om direct het leer te behandelen maar zelf zou ik dat wel doen. Je weet namelijk niet hoelang het leer ergens op een rol heeft gezeten.
Leer moet je soepel en gevoed houden dis ik zou aan de slag gaan met een milde cleaner en vervolgens voeden.
Mothers leathertech kit=fijn
Gliptone wordt ook vaak gebruikt.
 
+1 voor @Ric325i

Je mag aannemen dat een nieuwe auto ook ''nieuw'' leer heeft en dit zeker nog niet gereinigd en gevoed hoeft te worden. Wat je wel zou kunnen doen; Alsnog reinigen, voor de zekerheid, alvorens een product aan te brengen wat het leer beschermt. (coating o.i.d.)
 
Absolute aanrader is trouwens de Supernatural leather cleaner en sealant van Dodo Juice. Ben nog geen leer product tegengekomen wat zo'n mooie matte afwerking geeft.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Bedankt voor de tips, had net dezelfde vraag.
Blijf wel nog met een vraag zitten.
De zit en rug zijn gedeeltelijk geperforeerd, wat is hiervoor de beste oplossing.
Ben bang dat product in de kleine gaatjes blijft zitten.
Graag jullie advies
 
Heb ik gedaan en 2 postings gevonden maar beantwoorden niet echt aan mijn vraag.
Misschien zoek ik niet goed
 
Bedankt voor de tips, had net dezelfde vraag.
Blijf wel nog met een vraag zitten.
De zit en rug zijn gedeeltelijk geperforeerd, wat is hiervoor de beste oplossing.
Ben bang dat product in de kleine gaatjes blijft zitten.
Graag jullie advies
Ddj Supernatural cleaner en Sealent heb ik ook staan en dit zal weinig residu achterlaten in het geperforeerde leer.
 
Ik was de eerste keer met geperforeerd leer ook wat terughoudend omdat ik bang was dat het overal tussen ging zitten, maar zolang je het niet te dik aanbrengt is het goed af te nemen.

Ik ben een groot van van de Mothers. Hele fijne creme voor leer.
 
Bedankt voor de tips, had net dezelfde vraag.
Blijf wel nog met een vraag zitten.
De zit en rug zijn gedeeltelijk geperforeerd, wat is hiervoor de beste oplossing.
Ben bang dat product in de kleine gaatjes blijft zitten.
Graag jullie advies

Ik had in mijn Alfa 156 ook geperforeerd leer. Ik gebruikte Dodo Juice Supernatural Sealant hierop. Dat spul is zo dun als water. Als je dit met een padje aanbrengt heb je echt nergens last van.