• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe machine aanschaffen...Ervaringen rupes ?

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
hallo, ik ben van plan een nieuwe machine aan te schaffen... Waarschijnlijk een rupes bigfoot mini 75?
Vooral voor dorpels en stijlen. En dergelijke..

Wat ik mij afvraag kun je met zon 75 mm machine ook een hele auto effe snel waxen of exp aanbrengen ?
Machine is misschien voor kleine oppervlakten gemaakt maar waxen is veel lichter dan polijsten....
Lijkt mij wel handig om dit met zo'n lichtgewicht te doen.

Als er ervaringen zijn hoor ik dit graag...

Ik heb ook de Mini.... Maar een hele auto met d'r mini doen is niet ideaal hoor! Hij is echt voor erbij hoor!

En wat waxen betreft.... Dat doe ik persoonlijk toch echt t liefst met het handje!

Ok bedankt voor de reactie....
Ik wax nu regelmatig met natty's liquid blue gaat zeker met de hand...
Maar sealant als ex-p vind ik persoonlijk beter werken met de machine al is het met de hand ook goed te doen.
Ik heb een soort van schouder blessure... Alles wat ik machinaal en licht kan doen geeft bij mij de voorkeur...

Ja maar ik heb al een flex 3401vrg, en die gaat niet weg en ga ik ook nooit verslijten....dan is een rupes 12 of 15 geen optie voor mij.
twijfel eerder tussen flex pe8 of rupes 75.
Maar flex is rotary....en denk niet dat dat de toekomst is...mmaar flex wel voordeel dat je met 1 of vooral 2 inch steunplaat kan werken voor elk detail...

Lake Country heeft ook een backingplate systeem om 4" pads op je Flex te gebruiken.

Vind je dit niks dan zou ik voor de Rupes 75 gaan voor erbij. Dit is een erg mooie combinatie samen.

Bedankt, ik heb er al een 111 mm steunschijf op... Ongeveer 4 inch.
Toen gelijk bij de flex gekocht.
Vind ik goed werken , de originele plaat is dacht ik 6 inch.
Maar voor dorpels en stijlen... De mini denk beter.... Of investeren in een rupes nano ibrid ?

De Ibrid is voorlopig nog niet leverbaar en zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn dan de mini.
Ik denk dat je met de mini beter af zal zijn en kun je meteen aan de slag, maar de keuze zul je zelf moeten maken.

ga toch een rupes 75 aanschaffen en ga 1 x vreemd na 4 machines bij carclean gekocht te hebben!
heb even de dec aanbiedingen afgewacht of er nog andere leuke dingen aankomen...
Ik ga nu hem kopen zonder kit (of een hele magere kit), helaas kan carclean die niet aanbieden.
scheelt veel euros voor spullen die je niet nodig hebt, leuke marketing van rupes, maar bij zo'n machine voor der bij zit je niet te wachten op een tas,doeken en polijstmiddel, schort enz...

Ik kom nog niet goedkoper dan 280 euro voor de rupes( in nl) met :
Bigfoot LHR 75E Bigfoot mini,Zephir Coarse Compound 250ml,Keramik Fine Compound 250ml,4x Microfiber doek,2x Coarse Polishing Pad,80/100mm (3"/ 4"),2x Fine Polishing Pad 80/100mm (3" / 4").
eigenlijk nog te veel spullen erbij maar scheelt wat euros, de flessen polijstmiddel verkoop ik dan door.

allemaal bedankt voor de tips en een goede Jaarwisseling.

Ik heb laatst een oplaadbare 80 mm polijstmachine gekocht , gebruik ik alleen maar om wax op te brengen ,werkt geweldig en veel goedkoper dan 280 euro .

die ziet er inderdaad ook leuk uit.. maar accu weet niet of dat mijn ding is... nu weer twijfelen...rupes 75...(breder inzetbaar) bij firma xxxpiep,
of de westfalia...(is wel een soort rotery).
Wil toch gaan beslissen en bestellen, dank voor de extra keuze.

Kogel is door de kerk, ik heb zojuist toch de flex pe8 besteld.
omdat ik met 1 en 2 inch pads aan de gang wil heeft dat de doorslag gegeven, en dat het corrigeren van koplampen met een rotary sneller gaat dan met een dual action. Dus de rupes nog even laten liggen.

de flex pe8 lijkt mij een aanvulling bij mijn flex vrg.
Wellicht binnen kort meer info, nadat ik wat ervaring heb opgedaan met deze machine.