• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe microfiber machinepads van Carclean.com, ervaringen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik zie in de shop dat er nieuwe pads zijn van Carclean: https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/DA_Microfibre_Finishing_Disc_160mm_6inch_DAMFFD6_102251

De Carclean.com - DA Microfibre Finishing Disc in 80 en 160 mm.

102250.jpg

Het ziet er goed uit, een pad van een ander materiaal. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze pads? Met wat voor een soort borsteltje kan je de pads schoonmaken, is dat deze? https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Duo_Spur_Wool_Foam_Pad_Cleaning_Tool_SPUR_89_104_100746

De pads zijn vergelijkbaar met de Meg's MF DA pads, heb ik vernomen van Dibbuz.

Ik heb zelfs een aantal MF DA pads van Meg's en daarbij gebruik ik deze brush om de pads te reinigen.
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Foam_Pad_Conditioning_Brush_PAD_TOOL_100749

De Megs MF DA Pads kunnen ook in de padwasher. Hiernaast gebruikte ik ook een borsteltje, zoals bijv. die SkyBumP, om na elke hit de haren weer rechtop te kammen.

Mooi dat CC dit soort pads ook gaat verkopen tegen een zeer concurrerende prijs.

Hoe presteren ze zich tegen de Kompressors? Ik werk altijd met de Kompressors maar deze lijken me ook wel wat. De Kompressors die ik wel eens ontving waren ovaal en dat werkt met het polijsten niet erg fijn. Jammer dat de borstel niet op voorraad is. Zijn er nog alternatieven voor die borstel? Na het polijsten gewoon de borstel eroverheen of eerst de pad reinigen?

Oh de laatste vraag. De 6 inch kan je gebruiken met de standaard backingplate voor de DAP900 neem ik aan. Maar welke backingplate heb je nodig voor de 3 inch? Want daar heb ik alleen de 2,75 voor geloof ik.

Hey Iedereen,

Ik heb ze vorig weekend gebruikt op mijn skoda octavia van 1998 en vind het wel aangenaam werken maar het maakt meer 'lawaai' op het plaatwerk. Ook voelde de pad zelf véél warmer aan als een normale CCS na wat polijsten.

Bij de eerste hit vlogen er wel wat microfibervezels in het rond (zal wel normaal zijn want na eerste maal schoonmaken was dit verdwenen;) )

Ik weet niet of ik ze fout heb gebruikt maar vond het wel een leuke ervaring...

Ik heb 2 werkwijzes gebruikt;

1: De gewone manier van polijsten; Mezzo (4 druppen) op de pad, verdelen en 2x het patroon aanhouden. (swirls waren weg maar RDS niet)

2: De befaamde Kevin Brown Methode (zie google) . Dit heb ik wel met de M105 getest wegens de SMAT-technologie. Dus de pad proper gemaakt in een emmer, droog gedraaid en zo met een nylon borstelje de haren terug recht 'geborsteld'.

Wegens uitverkocht in CC gebruik ik hiervoor een zacht nylon schoen-insmeerborsteltje. (is ietsje zachter dan een tandenborstel en kost niets :party .)
Dan een de pad gevoed en 1x geduwd op de pad met een handdoekje om het overtollige weg te halen. Hierna 2 kleine drupjes op de pad en polijsten maar (wel op stand 6 met dap500).

Na deze 'lange' hit (met echt soms op 1 plaats houden) waren de RDS wel weg8-o . Je kunt langer doorgaan zelfs met M105 wat ik niet had verwacht.
Grtjes

volgens ik heb horen zeggen kan je de haren tussendoor ook terug rechtzetten met perslucht...met je blaaspistool is het naar het schijnt zo gefixed.

@corsawim = heb ik ook gelezen maar heb dit niet ter beschikking :( ...

Al ik de Ford Ranchero moet doen heb ik dit wel ter beschikking :party

Grtz

Stephan

De Duo-spur-borstel https://www.Carclean.com/product/La...ool_Foam_Pad_Cleaning_Tool_SPUR_89_104_100746, die ook aangeraden wordt als aanvullend artikel bij deze pads, is nog gewoon op voorraad :ja

Ik bedoelde eigenlijk kan ik deze gebruiken ipv van wool om hetzelfde effect te krijgen (of misschien wel beter) heeft deze pad nog meer correctie dan wool?

Ga binnenkort een zwaar gehavende auto doen en vroeg mij af of het meerwaarde heeft om deze pad erbij te nemen.
Ik heb al de gehele lijn Monello pads + LC wool pad.

Om in te pîkken om Samz ; Iemand van de Moderators hier een antwoord op?

Ik ben juist een lijste aan het plaatsen en vraag me af of het Paars Wolletje meer cutting heeft dan de Cutting Microfiber?

Zoniet bestel ik een ander hebbedingentje.:lol

Grtjes

Stephan

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn inschatting is dat de cutting power ongeveer gelijk zal zijn.
De finish van de MF-pad's zal waarschijnlijk wat netter zijn... (afgaande op verschillende filmpjes e.d.)