• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe n00b erbij ;)

Disaster-Master

Detailing guru
10 jun 2022
196
115
Ik ben Fabian, nieuw op dit forum.
Onder dezelfde nickname (die ik al sinds de aller eerste casema kabel aansluiting heb ergens in 1996..) ben ik ook te vinden op het Motor-Forum en Skoda Forum..

Inmiddels heb ik een nieuwe fiets; een Honda X-ADV 750 van 2021..
Vanwege de slechte beschikbaarheid (gewoon niet leverbaar tot ergens volgend jaar zomer) heb ik een zwarte ADV gekocht die nog in de showroom stond.. de laatste..
Ik wilde echter een rode. Dus uiteindelijk heb ik hem compleet laten spuiten door iemand van het Motor-Forum ( FZrene)

Kleurtje is een rood metallic geworden en het zwarte is ook opnieuw gespoten maar dan met een rode parelmoer erin..

Gezien ik dit spuitwerk netjes wil houden heb ik me wat verdiept in wat poetsmiddelen (geen eerdere ervaring mee) om de ADV netjes te houden..
De auto is een beetje een bijzaak. Maar gezien daar wel wat hele lichte oppervlakkige krassen in zitten wil ik die ook wel onder hande nemen..
Al sluit ik niet uit dattie zo nu en dan gewoon door de wasstraat gaat.. maar dat is hier not-done gok ik haha ;)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom hier Fabian. Het forum bevat ook een gedeelte met tutorials, en daar is voor beginnende detailers veel info te vinden over wat, hoe en waarom. Begin gewoon met een goede basis, en breidt dat uit naar eigen behoefte. Het heeft weinig zin om de lak superstrak te polijsten als ie bij de eerste beste wasbeurt weer vol krassen komt. Dus gewoon eerst netjes wassen en dat geleidelijk uitbreiden met bijvoorbeeld kleien, ontijzeren, enz.
 
  • Leuk
Reactions: Disaster-Master
Klopt. Maar weggedaan ivm gewrichtsklachten in de vingers/polsen. Rijd daarom nu lekker lui een rechtopzitter met automaat ;)
Ik beheer op het MF wel nog het grote SV topic en 3 juli a.s. is weer de SV zomermeeting