• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe opbergtas voor Pads & Doeken

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Omdat ik mij al tijden erger aan de doeken en pads die bij mij thuis in plastic bakken zitten, deze iedere keer in de auto moet gooien om lekker relaxed bij mijn ouders te kunnen wassen. En het elke keer gewoon niet lekker werkt. Heb ik een nieuwe tas ontdekt voor de pads en doeken, om eenvoudig in en uit de auto te kunnen halen, je ritst hem open en kunt zo overal bij, wilde dit gewoon even delen.

Uitgangspunt is één Monello Cubo tas:
IMG_0656.JPG


Als eerste al de wasspulletjes er uitgehaald, vervolgens met een klein scherp mesje alle stiknaadjes van de flessenvakken losgemaakt. Hierdoor heb je best wel een enorme lege ruimte in de tas verkregen:
IMG_0657.JPG


Het is nog een beetje puzzelen qua indeling hoe ik het wilt inrichten. Maar zelf vind ik het wel fijn om alle doeken opgerold te hebben. Hierdoor kun je ze eenvoudig en snel uit de tas halen. Logischerwijs lijkt het mij om het gewoon in de opvolgende stappen ook in de tas te leggen.

Eerste laag:
IMG_0658.JPG


Tweede laag:
IMG_0659.JPG


Derde laag:
IMG_0660.JPG


En met de washandschoenen erbij:
IMG_0661.JPG


En nog wat pads:
IMG_0663.JPG


Zelfs nu is er nog wel ruimte om nog een rij van vijf doeken er in kwijt te kunnen.
Als wastas heb ik hem altijd al iets te klein gevonden, want net dat ene flesje kon je niet fijn neer zetten.
Ik ben er blij mee, nu nog een keer de nieuwe Cubo XL aanschaffen voor mijn wasspulletjes.
 
Vandaag weer ontdekt hoe onhandig zo'n plastic bak kan zijn. Mooie oplossing hiervoor en... het stapelt ook makkelijker in de auto ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Zelf gebruik ik de Rupes Bigfoot Bag als "vuile doeken" tas. Tijdens het detailen verdwijnen de doeken hierin. Thuis wassen, netjes opvouwen en weer terug de tas in om ze te vervoeren en vervolgens verdwijnen ze de Festool Systainers in.
 
Ik heb een gereedschapstrolley met 2 bakken. De onderste is een bak zonder deksel + wieltjes en hier heb ik alle pads in (Ook de 7"). De bovenste bak is eigenlijk een gewone gereedschapskist + uitklapbaar handvat die ik bovenop de onderste bak kan klemmen en hier zitten al mijn doeken in.

20160930_083656.jpg


Als ik buiten werk en het begint ineens te regenen, dan hoef ik alleen maar mijn kisten te sluiten en dan kunnen ze gewoon nat worden. Dan snel alles naar binnen rollen. :p


Greeetz
 
@Jeroen Ik zie dat je eigenlijk in elke laag een aantal Peluche Verde doeken hebt, en je hebt het over geen ruimte om een fles rechtop te zetten.
Als je de doeken nu niet plat neerlegt in de tas, maar de rollen overeind zet dan krijg je vanzelf ook de mogelijkheid om een fles overeind te zetten, en kun je aan de kleur van de doek direct zien welke je wil hebben. (of je legt de tas bij het vullen even op zijn kant, en pas als je de fles erin doet zet je de tas overeind. Het is maar een idee, en ook afhankelijk hoe strak je doeken in de tas zitten: als de doeken te strak in de tas zitten, dan trek je er één opgerolde doek uit, en komen er 3 andere doeken half mee.
 
Héé jong, verpest mijn mooie tas-oplossing niet zo met die lillike bakken!
Sorry pik, was niet mijn intentie. :p Het liefst heb ik ook van die mooie tassen, maar ik kan die nooit netjes houden. :D Mijn DAP-tas zit ook onder het polijstmiddel en andere bende, haha!

Doe je dan eerst snel je kleren aan?
Neeeej joh! Lekker nat is nie vies. :p
 
@Cordoba

Ik moest het even vier keer lezen hoor! Maar de flessen e.d. komen in een nieuwe, nog aan te schaffen Cubo XL. Heb de flessen en doeken altijd al apart gehad. Maar de ruimte in de normale Cubo is voor m'n was en wax spulletjes voor de wekelijkse was net even te klein. En daar had ik altijd één fles, die ik rechtop niet meer kwijt kon. Terwijl de tas al vol was. Daarom deze maar omgebouwd tot doekentas. Echter nog even bedenken hoe ik de doeken in verhouding met de stappen in deel.

In de kunststof box die ik eerst voor de doeken gebruikte, had ik de doeken allen opgerold rechtop staan inderdaad. Maar dat handigd mij ook miet echt, want dan trek ik ook meerdere er mee uit,.. don't ask,... En ik had de doeken er eerst maar zo ingestopt voor de foto hoor, moet het nog even reorganiseren op soort!

@Quantoxx

Die tassen werken echt, heus! Als je eenmaal weet waar alles in je tas zit. Pak je echt nooit verkeerd. Tevens moet je doeken en flessen gewoon apart houden, wel zo prettig werken. Gebruikte doeken gooi ik zelf alstijd in mijn omgespoelde spoel emmer. Dus die pak ik ook niet weer. En na wassen van de doeken is het inderdaad wél de bedoeling dat je ze keurig weer in hun tas/bak stopt. En niet opgefrommeld door elkaar heen nee!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Jeroen - Ik moet wel eerlijk zeggen dat deze trolley écht ideaal is. Ik wil in de toekomst mijn grotere kist gaan inrichten voor mijn DAP en Rupes, want nu heb ik daar al mijn flessen in staan en daarboven zit een soort inlegbak. Daar liggen mijn kleine spulletjes in, zoals backingplates/borstels/stiften/tape/etc. De ruimte daaronder is eigenlijk voor de helft weggegooid, dus ga er ruimte maken voor machines.

Vervolgens nog zo'ntrolley en een grotere trolley voor flessen. :p

Maja... Er zijn nog zoveel dingen die ik wil, haha!


Greetz
 
Ik heb gehoord dat er zelfs stationwagens zit waarbij de achterbank vol zit met kaboutertjes om het detailwerk te doen. :p