• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe polijstmachine maar welke???

omertoprak@hotmail.nl

Detailing trainee
18 jun 2015
6
47
Beste forumleden,
Ik wil graag jullie hulp en adviezen. Ik wil graag een nieuwe of een andere polijstmachine die meer correctie kracht heeft dan mijn huidige rupes lhr 15.
Ik denk aan flex xc 3401. Wat vinden jullie van deze machine?
Zijn er mensen die deze machine hebben in of omgeving eindhoven?ik wil graag zo n machine testen.
Met vriendelijke groet.
Omer
 
Google. Bij Carclean kan je deze apparaten vast wel testen in overleg.

Carclean is gewoon een bedrijf gevestigd in Berkel en Rodenrijs
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Welkom. Het lijkt mij dat je met een Rupes lhr 15 toch best wat resultaat kunt behalen. Welke combinatie's heb je zoal geprobeerd?
Hallo ik gebruik lc hd pads. oranje pad Icm 3m polijstmiddel geel. Rupes lhr 15 stand 5 of 6. Ik werk langzaam over het vlak. Maar ik merk dat er soms weinig effect heeft. Ik gebruik ook andere polijst middelen zoals monello veleco, menzerna , mequairs m83.
Het kan ook aan mij liggen. Vandaar dat ik graag andere machine wil kopen.
Met vriendelijke groet
Ömer Toprak
 
Het kan ook aan mij liggen. Vandaar dat ik graag andere machine wil kopen.
Huh? :p

Om het net als jou kort te houden; BF15 + compound + HD foampads geeft een prima correctie op het merendeels van de lakken. Als dit niet afdoende is, dan ligt het inderdaad aan je eigen kunnen. Dit i.c.m. een goede betonlak is tijdrovend.

Sneller corrigeren kan als je naar een geforceerde D/A of rotary overstapt of je huidige machine combineert met grovere en/of andere type pads die meer cutting geven.
 
Om qntwoord te geven op je vraag, een geforceerde dual action zal sneller correctie geven dan een dual action, echter denk ik dat er gezien de aanschaf prijs van een nieuwe machine meer valt te behalen in betere cutting pads en een heftiger polijstpasta. Je kan eens Rupes Blauw MF pad of Rupes Blauw Foam pad proberen met Scholl S3. Dit is gewoon een richting, niet perse een wet van beter of sneller
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Om qntwoord te geven op je vraag, een geforceerde dual action zal sneller correctie geven dan een dual action, echter denk ik dat er gezien de aanschaf prijs van een nieuwe machine meer valt te behalen in betere cutting pads en een heftiger polijstpasta. Je kan eens Rupes Blauw MF pad of Rupes Blauw Foam pad proberen met Scholl S3. Dit is gewoon een richting, niet perse een wet van beter of sneller
Hallo
Bedankt voor uw waardevolle informatie.