• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe producten, maar swirls blijven...

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
34
Zo, vandaag wederom een pakketje ontvangen van carclean.

Hierin zat het volgende:

Meg's Ultimate shampoo
Delerium drying towel
Poorboys Polish with carnauba
en 2 pakjes met Mothers pads, de gele.

Zelf had ik nog Poorboys Natty Blue en Poorboys SSR1 Light Abrassive swirl remover, en een nieuwe kit van Meq's Clay bar kit. Tot mijn verbazing kwam er bijna geen vuil van de motorkap af.

Nu heb ik de auto gewassen met een Washmitt van Meq's, 2 emmers etc.

Zo straks begonnen met wassen. Toen afgespoeld, met de detail spray en de clay bar de motorkap gedaan.

Daarna begonnen met de SSR1 op een gele pad van Mothers, geen kracht gezet maar gewoon in ronde bewegingen aangebracht.

Daarna heb ik de motorkap met een microfiber doek afgenomen. Toen de Poorboys Polish erop, en dat wederom weggehaald met een micro vezel doek. Daarna als laatste de Poorboys Natty Bleu aangebracht.

Oke, de motorkap glimt als nooit te voren maar die krasjes zitten er nog steeds in. Moet ik nu een zwaarder polijstmiddel nemen of moet ik echt machinaal te werk gaan? Wat raden jullie mij aan?
 
Moeilijk te zeggen. Het lijkt me wel dat je met SSR1, zeker manueel, niet veel resultaat kan halen, behalve op erg zachte lak. De gele Mothers pads ken ik niet, maar het zou me niet verbazen dat die ook te zaht zijn om swirls uit te poetsen. Als je het manueel wil houden zou ik de Monello Duo Cutting and Finishing pad aanraden met Monello Mezzo op de gele kant en afwerken met Finale of SSR1 op de zwarte kant. Zal zeker al meer resultaat geven, maar of de swirls volledig weg zullen zijn kan ik zo niet voorspellen. Sommige lakken zijn zo hard dat je zelfs met een DAP900 hard moet werken. Misschien is er in je buurt iemand die je op weg kan helpen, van waar ben je?
 
Als je de Monello duo cutting en finishing pad gaat aanschaffen, zou ik er zeker de oranje handpad bij nemen.
Machinaal heeft geel meer cut dan oranje, maar ik heb ze beide gebruikt en mijn ervaring is toch echt dat oranje meer cut heeft. (Of heb ik dit helemaal mis?)
Daarnaast is de duo pad wel ontzettend handig en voordelig.
Ik neem ze altijd mee op vakantie. (klapstoeltje en biertje erbij en poetsen maar! :))
 
Ik kom uit Winterswijk.Het gaat trouwens op een Kia Optima uit 2013. Geen idee of die echt een harde lak heeft.

Bedoel je deze Monello? https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Mezzo_Polish_250ml_MRM0102_102674

En dan deze pads?
https://www.Carclean.com/product/Mo...ing_Duo_Cutting_and_Finishing_Pad_MHPD_100972

Maar moet ik als ik de Monello Mezzo aangebracht heb, daarna de SSR1 doen, en dan kan ik hem afmaken met de Natty Blue? OF moet ik die ook beter vervangen? Het is trouwens een zwarte auto,,
 
Als je Mezzo handmatig gebruikt, finished dusdanig goed dat het eigenlijk overbodig is nog een stap te doen. Ik heb zelf geen ervaring met de Natty Blue, maar ik hoor dat het een goede (beginners) wax is, dus die kan je gewoon gebruiken. Naar mijn mening is het wel een keer de moeite waard te overwegen om een Dodo Juice panel potje te kopen, die zijn ook niet zo duur, en dan heb je toch een wax uit een hogere klasse.

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat afhankelijk van de hardheid van de lak, je ook met Mezzo niet alle swirls zult kunnen verwijderen. Wat betreft de producten, dat zijn inderdaad de goede, ik heb overigens zelf geen ervaring met de cut van deze pad ten opzichte van de oranje, dus daar durf ik niks over te zeggen.
 
Oke, ja die mezzo moet ik maar eens bestellen.

Van het weekend ga ik eerst met een vriend van me aan de slag. Hij heeft een DAP en een Rotary. En ervaring met poetsen van auto's. Hopelijk komen we dan een stuk verder. En als dat bevalt ga ik zelf ook een DAP aan schaffen. Die swirls moeten er toch uit kunnen op de 1 of andere manier..