• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen, welke producten?

LA-384

Detailing addict
12 okt 2009
39
65
Gisteren de nieuwe velgen gemonteerd. Nu is het natuurlijk zaak om ze zo te houden. Ik ga binnenkort een bestelling plaatsen en wil dan meteen de spullen voor de velgen meenemen. Ik heb al wat gelezen over de reiniging en het sealen/waxen, maar ik weet niet precies wat ik het beste kan gebruiken. Daarnaast is het misschien ook handig om wat borstels in de bestelling mee te nemen.

Het gaat om OZ Racing 35th anniversary velgen:
wheel1.jpg


De volgende producten lijken mij in elk geval van toepassing:
- Poorboys bio-degradable APC&D
- Poorboys Spray & Rinse
- Wolfgang Black Diamond Tire Gel
- Evt oude mothers klei voor hardnekkige vervuiling.

Heb ik nog iets specifieks nodig voor de gepolijste aluminium delen van de velg?
Welke wax kan het best gebruiken en hoe kan ik deze het beste aanbrengen? (met de vingers, een mfdoek, of toch een pad?)
Welke borstels kan ik evt gebruiken?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.
 
Ik gebruik de EZ detail brush van Daytona., top borstel. En gebruik PB wheelwax. Mooie velgen trouwens!
 
Als je je velgen vanaf dag 1 in de velgenwax zet (maakt niet uit welke) dan hoef je echt geen APC of spray and rinse te gebruiken. Een simpel sopje voldoet dan om je velgen schoon te maken in combinatie met de juiste borstels.
Ik zou pas echt een velgenreiniger gebruiken wanneer het echt niet anders kan. Zo hou je je velgen het langste mooi! :ja
 
Vanaf dag 1 gaat niet meer lukken, maar één of twee weken na aankoop zal ook geen probleem zijn hoop ik? Ik maak wel ongeveer 500km per week, dus hoop niet dat dit teveel rotzooi van het remmen op de velgen achterlaat.
Kan het zijn dat de EZ detail brush niet meer te koop is bij cc? Ik kan alleen de mini brush en de speedmaster wheel brush vinden.
 
Die Daytona (Speedmaster) is de verbeterde versie van de EZ borstel, dat is de juiste. Voor de rest ga je ook eventueel een kwast (zachte verfborstel) nodig hebben bij het wassen. En een 'goedkopere' washmitt.

Ik vindt je lijst best goed, Spray & Rinse kan je dan wel eens gebruiken voor je eventueel een nieuwe laag wheelsealant aanbrengt. APC is zeker goed voor de banden, daarna even met die wolfgang gel erover.

Als bescherming zijn er veel keuzes, ik kan je de Migliore wheelsealant zeker aanraden. Aanbrengen doe ik tegenwoordig met de hand, even wat wax in de palmen smelten en daarna verdelen.
 
B.K. zei:
....... ik kan je de Migliore wheelsealant zeker aanraden. Aanbrengen doe ik tegenwoordig met de hand, even wat wax in de palmen smelten en daarna verdelen.

+1 Op aanraden van Tim ook aangeschaft en de indrukken zijn dat deze een veel betere bescherming biedt als de PB Wheel sealent., ik breng het met een goedkope gele pad aan van CC. Eindelijk een seal op de wielen die echt de wielen schoon achterlaat na een HD afspuit beurt.

gr bb
 
Persoonlijk vind ik de mini brush fijner werken dan de Daytona. Puur omdat je hier voor mijn gevoel meer druk kunt overbrengen waardoor het beter schoon wordt.

Ik ben nog steeds fan van de Rimwax. Mooi product.
 
Die velg is zo glad dat je weinig zult merken van wax... Ik heb mijn vers gepoedercoate velgen in de PB wheelwax gezet, maar na 5 maanden maakt het even makkelijk schoon als 2 weken na aanbrengen.

Kwestie van goede borstels, genoeg water en secuur werken.
 
Bedankt voor de tips mensen. Ik ga dit weekend de bestelling plaatsen, het gaat zeker goed komen zo :D
 
Ik heb dezelfde velgen maar zou hier nooit een velgenborstel voor gebruiken. Het zwart is namelijk in hoogglans gespoten en de blanke lak krast vrij snel.

Het enige dat ik gebruik (heb ze nu 1 jaar) is de shampoo waar ik ook de auto mee was en een washandschoen van de action. Gewoon regelmatig doen dan blijven ze mooi.

Heb ze 1x in de Poorboys Wheel Sealant gezet maar dat is wel even een klus met alle spaken en hoekjes. Daarna is het er om die reden nooit meer echt van gekomen. Maar nog steeds zien ze er als nieuw uit.

Dit is overigens ook met Wolfgang Tire Gel na alweer 2 weken.

IMG_3166.jpg
 
hm, bedankt voor de heads up Silver_Ibiza. Dan gebruik ik maar gewoon een goedkope washmitt of ik koop een nieuwe en gebruik de oude.

Ik heb wel nog 1 vraag. De remschijven achter worden niet volledig gebruikt, dit heeft als gevolg dat er roest zit op een groot deel van de schijf, en dat ziet er erg lelijk uit. Ik zie bij veel mensen nette metaalkleurige remschijven. Bestaan er producten welke veilig op de schijven gebruikt kunnen worden en welke de roestvorming tegengaan? Gewoon vet lijkt me niet zo'n goede oplossing.

roestremmen.jpg
 
jesus wat zijn we snel vandaag :party:
Binnenkort maar eens de spullen gaan halen dan. Nu zijn de remmen nog nieuw en is de roest waarschijnlijk nog niet zo diep ingewerkt, dus is het er makkelijker af te schuren.