• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen

jrvd

Detailing trainee
8 sep 2010
16
47
Ik heb alvast een nieuw setje lichtmetalen velgen met winterbanden aangeschaft.
De wielen zijn dus nog helemaal schoon en gaan pas over een paar maanden onder de auto.
Het zijn zilverkleurige spaakwielen, zonder gepolijste randen.
Hoe en waarmee kan ik deze wielen het beste behandelen? "

alpina19.webp

Als ze schoon zijn; met water i.c.m. autoshampoo, een washmitt en een borstel. Aks ze sterk vervuild zijn een velgenreiniger, bijv. Poorboys World Spray&Rinse, dan Iron-X goed spoelen en nogmaals wassen met water/shampoo. Daarna kun je de velgen nog voorzien van een laagje velgenwax.

De wielen zijn nog helemaal schoon dus kan ik er niet meteen een wax of sealent op smeren?
Of zou CQuartz DLUX een goede keuze zijn?

Nee, eerst schoonmaken. Er hebben mensen aan gezeten met hun vette vingers ( de bandenboer met zijn vieze klauwen) en dat komt de hechting van je beschermende laag niet ten goede

Dus eerst even met autoshampoo wassen of met een quickdetailer afnemen.

jjonkie zei:
Nee, eerst schoonmaken. Er hebben mensen aan gezeten met hun vette vingers ( de bandenboer met zijn vieze klauwen) en dat komt de hechting van je beschermende laag niet ten goede

Dus eerst even met autoshampoo wassen of met een quickdetailer afnemen.

Je kunt gewoon handen zeggen wanneer het om een mens gaat en niet om een dier....

Ik zou gaan voor DLux. Eerst goed ontvetten met Eraser en daarna in de DLux zetten.
Hierna krijg je je velgen binnen no time schoon met een simpel sopje en wheel was mit.

Mooie velgen trouwens :-)^

Ten eerste: zijn inderdaad mooie velgen!

Heb zelf enkele weken ook al mijn nieuwe winterbanden en velgen gekocht. (over 2 a 3 maanden betaal je er gegarandeerd meer voor) Leuk om te zien dat meerdere mensen met dezelfde ideeen "rondlopen" en die kom je dan hier natuurlijk weer tegen.

Zelf heb ik de (nieuwe BMW) velgen ook goed gewassen, behandeld met Iron X, zelfs met Monello Finale gepolijst en ga nu als laatste nog ontvetten met Eraser en dan zet ik ze in de C-Quartz Dlux

Beetje respect voor een anders mans beroeps keuzen zou ook wel mogen..we zitten niet allemaal met onze hooft achter een scherm van 9tot5.

Terwijl ik met de Eraser bezig ben vraag ik mij ineens af; hoe slim of hoe dom is het eigenlijk om nu de wintervelgen al te behandelen met Dlux?
De velgen hangen wel netjes in de garage maar ze gaan er pas over een paar maanden onder dus in hoeverre is de bescherming dan al minder?

Minder ? waarschijnlijk vrijwel niet
Voorzover je ze droog en uit het zonlicht ophangt ...
Is juist een voordeel ten opzichte van een meer natuurijk product

D-lux aanbrengen is wel een hoop werk hoor met zulke velgen, ik zou er ook een flesje reload bij bestellen.
Dat is het enige wat ik nog op mn (alpina)velgen doe en dat is in 5 minuutjes klaar, beschermen doet het prima.

[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Kan je de reload direct op de velgen spuiten? Moet je de velgen daarna weer nalopen met een doek of gewoon op laten drogen?

RogierV12 zei:
D-lux aanbrengen is wel een hoop werk hoor met zulke velgen, ik zou er ook een flesje reload bij bestellen.
Ik was net hetzelfde aan het denken. Heb afgelopen week ook een set gedaan met veel bredere spaken en het is toch niet altijd eenvoudig om overal eenvoudig te komen met het sponsje. Ben benieuwd naar je ervaring.

Klus afgerond.
Ik had mijn nieuwe velgen goed gewassen, met Iron X behandeld, gepolijst met Monello Finale en daarna ontvet met Eraser.

Het behandelen met Dlux is best te doen als de wielen los zijn.
Ik heb het hele wiel gedaan natuurlijk, binnen en buitenkant.

Ik heb het sponsje gebruikt maar ook het losse doekje voor de hoekjes en gaatjes.
Daarna even laten curen en dan uitwrijven.
Het oppervlak is eerst nogal stroef en dat maakt het poetsen lastig omdat de doek telkens uit de vingers schiet. Ik heb toen van die licht gewicht active grip handschoentjes aangedaan en dat werkt eigenlijk wel goed.

De wielen hangen nu netjes op dus de winter mag komen.