• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Velgen

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.761
193
57
Ik ben aan het kijken voor een andere set velgen voor mijn GTI. Wil naar 19inch en wil het zo origineel mogelijk houden dus ga ik voor de Brescia velgen die ik eronder wil hebben. Nu kan ik voor een setje imitatie gaan, of tweedehands origineel. Nu ben ik zelf altijd van het originele dus daar gaat de voorkeur naar uit. Enige is zie maar wat knaps te vinden. Ik kwam een knappe set tegen maar 1 velg heeft een kras in het gepolijste gedeelte. Zou je deze kras weg kunnen krijgen??? Foto is van MP
 

Bijlagen

  • $_86.JPG
    $_86.JPG
    103 KB · Weergaven: 133
  • $_86-2.JPG
    $_86-2.JPG
    150,4 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
Die is weer als nieuw te krijgen, maar niet als je het zelf wil doen. Bovendien moet je ze dan denk ik wel alle 4 laten doen, anders krijg je glansverschil.
Tip: Wheelcare in Zeeland (Noord Brabant, nabij Uden) kan dit perfect uitvoeren.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en schaef
Klopt hier in de buurt hebben we er ook een paar die dit wel zouden kunnen maar volgens de verkoper is alleen de laklaag gekrast.
Dus dacht ik misschien even goed polijsten en dan in de blanke lak spuiten. Verder ziet het blanke aluminium er ook een beetje verweerd uit als ik dat vergelijk met mij set wielen.
 

Bijlagen

  • MSC-20201228-816-bewerkt.jpg
    MSC-20201228-816-bewerkt.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 65
Ik weet niet wat deze set kost maar anders is het kosten en baten afwegen.

Mijn set velgen moet nog een keer naar de velgendoctor ivm veel stoeprandschade. Helaas ligt die prio momenteel wat lager. Maar heb een tijd terug een prijs opgevraagd voor stoeprandschade wegwerken en laten coaten in het zwart. Prijs was €80,- per velg. Dat viel mij zat mee. Dus is de prijs heel interessant dan kan je dat altijd overwegen ze weg te brengen.

Vind het een lastige, wat je zegt hij is wat verweerder dan je eigen wielen. Hier zul Je sowieso wat aan moeten doen als ik kijk hoe net je eigen velgen zijn.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Lijkt toch wat dieper dan de laklaag.
Waarom de foto’s niet doorsturen naar een velgenreparateur, kan dan hopelijk je al een indicatie geven.

En in hoeverre wijken de imitaties af van het origineel?
Heb je geen kans op evt verborgen gebreken en een nieuwe basis om vanaf te beginnen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Zo van de foto´s af is het lastig in te schatten. Je zal ze zelf van dichtbij moeten gaan bekijken.

Je wilt zelf het liefste nieuwstaat dus bij deze set moeten de banden eraf, velgen opgeknapt worden en de banden er weer op +balanceren. Daarnaast is het nog de vraag hoe de banden zijn die erop zitten. Het is een rekensom maken en dingen afwegen.

Ik ben zelf ook een grote zeur in velgen en banden en een keer van ellende halverwege het opknap proces de boel maar weer verkocht.
Heb toen alles nieuw besteld, pas met een traantje door die gleuf gehaald en uiteindelijk jaren heel erg blij mee geweest.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Altos
Zou zelf ook voor oem kiezen en eventueel rekening houden met ca.€90 voor het herstel van deze velg, maar als de andere
3 velgen nog spik en span zijn en de banden nog prima heb je hier een dikke set aan :cool: (als de prijs goed is natuurlijk).
De foto is inderdaad niet super om het bling goed te kunnen zien maar als ze oem zijn moet dit wel goed zitten keuzes keuzes ;).
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Die kras is te diep om te stellen dat het alleen de laklaag is; je ziet simpelweg structuur en de laklaag is flinterdun. Daarbij oogt de detailfoto dof dus is de laklaag over het geheel al aangetast en wordt het metaal nu blootgesteld aan de grote boze buitenwereld. Je zult sowieso blanke lak moeten spuiten om dit in toom te gaan houden.

Het wegkrijgen kun je zelf doen: schuren, polijsten, spuiten. Maar naar het schijnt is dit nogal een tijdrovende klus en heb op het forum nog niet gelezen dat iemand dat met plezier deed. Zelf @tamer gaf aan dat hij dat zwoegen niet graag deed en dat is nota bene een "velgenzot".

De velg is echter goed herstelbaar, dat wel, maar ik zou het laten doen (opnieuw afdraaien en blanke lak).
 
  • Leuk
Reactions: schaef en tamer
Als ik mijn mening mag geven.

Situatie bij dit soort velgen is over het algemeen bekend. En jou kennende via het forum ben je ook best wel kritisch op je auto.
Imitatie zou ik niet kopen, 1 kwaliteitsverschil, 2 als je schade rijdt met dut soort wielen is de waarde ineens niets meer. Zo een set imitatie kost gemiddeld rond de 500 euro dus reken maar uit. Ik zie hier bedragen genoemd worden van 80 a 90 euro, let op dit is bij coaten, meestal niet bij two tone wheels. Ligt iets hoger schat ik. Over de reparatie, als het een fijn krasje zou zijn, zou ik zeggen polijst het idd en kijk het resultaat aan. Kras lijkt iets dieper te liggen. Meestal moet je dit dan cnc gaan draaien voor de originaliteit. Met de hand ben je de originaliteit kwijt. Meest ideale is dan een set compleet te doen, want als je 1 velg gaat doen zal je zien dat de blanke lak een andere glans heeft dan de andere 3. Dus houd hier ook rekening mee.
 
Precies dat..
Soms doen ze vanwege de kosten 2 velgen van 1 kant zodat het minder opvalt.
Van 1 velg opknappen ga je naar 2, naar 4.. en tenslotte heb je ipv originele, een set ge-refurbishte velgen eronder voor de prijs waar je misschien bijna een set nieuwe had voor kunnen halen.

Die MP velgen kopen, de meeste verwering en krassen zelf eruit halen en er dan tevreden mee zijn kan ook.
Maar als ik die prachtige Golf van jou zie, en hoevaak die vertroeteld wordt, dan is dat voor jou taart met een halve kers erop.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ben ook een pietlut wat betreft krasjes en deukjes en al dat soort dingen. Ik weet ook niet of de velgen al een keer zijn opgeknapt. Waar ik dan weer aan denk is dat de vergramd dun kan worden na afdraaien.

De imitatie set schijnt ook kwalitatief erg goed te zijn tegenwoordig alleen verf laag is iets dunner maar dan gaat toch coating overheen. En tevens heeft de imitatie een lagere ET waarde waardoor de velg iets meer naar buiten komt. Wat de GTI wel kan hebben.

Maar ja is niet OEM en een nieuwe set is 2900€ wat ik gewoon te duur vind.

En ja is deze netjes dan is de reparatie goed te doen voor niet al teveel geld.

Dilemma blijft nog even in mij hoofd zitten.

Maar ben er wel overuit dat je dit niet zelf doet.
 
Vanmiddag gebeld met velgen reparatie hier in de buurt. Afdraaien en spuiten kost 140€.