• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe zwarte wagen

vlc4

Detailing addict
30 jun 2015
41
55
Binnenkort december / januari komt mijn nieuwe zwarte mazda 3 aan.
Om deze zolang mogelijk ' nieuw ' en swirl vrij te houden heb ik al aardig wat productjes van carclean in huis :)
Nu zit ik nog met een beetje twijfel bij de shampoo , droogdoek & wax.
Momenteel gebruik ik voor mijn clio iv de dodo juice born to be mild als shampoo de peluche bianco als droogdoeken en als wax de collonite nr 845.
Heb de poorboys black hole ook in huis alleen op een rode wagen zie ik amper tot geen verschil.

Iemand advies voor nog producten die het mij makkelijker gaan maken de nieuwe wagen zolang mogelijk nieuw te houden

Momenteel ziet de clio iv er na bijna 3 jaar zo uit
20160401_170011.jpg
20160806_120539.jpg
DSC_0008.JPG
 
Hey hallo,

Ik zou de Shampoo behouden.
Peluche Bianco's als normale doeken gaan gebruiken en een ''echte'' droogdoek erbij nemen. (Bijv; Gyeon -Silk Dryer XL/Waxaddict - Rapid XL)
Collinite 845 wax behouden.
(Glaze doet weinig tot niets op een goede lak)

Iemand advies voor nog producten die het mij makkelijker gaan maken de nieuwe wagen zolang mogelijk nieuw te houden
Tja, dat is niet zo moeilijk, natuurlijk;

Goed wassen + drogen middels grote emmers / Grit Guards / Washandschoenen / droogdoek.
Auto in een goede bescherming zetten, zoals een wax.

:p
 
Shampoo, prima!
Zou wel 2 Gritguard Emmers bestellen bij Carclean. Doe er een snappy grip bij, gritguard en 1 washboard ;)
Als droogdoek zou ik eens kijken naar de Monello Senza Acqua of Gyeon Silk Dryer. Neem 1 grote doek, en 1 kleine. De grote voor t dak, motorkap, achterklep, bovenkant deuren. En de kleine gebruik je dan voor de onderkant van de deuren, deurstijlen etc.

Black Hole zou ik lekker weglaten op een nieuwe auto.

Collinite heeft prima waxen!
 
ok op mijn bestel lijstje dus:

2x Grit Guard emmer 13liter
1x Grit guard
1x Gyeon - Q²M Silk Dryer X
1x Gyeon - Q²M Prep als detailer
1x EZ Detail GO voor de velgjes
1x Gyeon - Q² Rim - 30ml als coating voor de velgen
1x Gyeon - Q² View - 2x20ml kit als coating voor de ruiten
1x collonite 845
1x dodo juice born to be mild
1x monello wash mitt
1x monello non ferro

 
Als detailspray heb ik die van dodojuice
1 liter waar geloof ik 15 liter van kan naken en net zo duur als gewone die geen concentraat zijn
 
En ik zou de EZ detail GO vervangen door de normale of de mini. Of je moet zeker weten dat je met de GO tussen de remklauw en het velgbed past. Met de Mini of de normale weet ik bijna zeker dat dat gaat lukken omdat daarvan de steel een stuk minder dik is.
 
Op en SDD de Go aanschaft voor de wielkasten. Daar werkt die dan weer perfect voor. Ze zijn niet goedkoop maar dan zou ik voor de normale EZ gaan.

1 Gritguard is al goed maar in beide emmers een, dus twee Gritguards is beter.

Ik zou ook de Poorboys S&W nemen als detail spray/klei lube. De Dodojuice is fijn en zuinig maar is vrij vettig wat je eigenlijk weer eraf moet wassen na gebruik.
 
Eerlijk gezegd, ik ben zelf niet zo te spreken over deze EZ borstels.
Voor de velgen denk ik dat de Monello wheel woolies een beter alternatief zijn.
Dan het liefst de complete set, kom je altijd overal bij.
 
Waarom bevallen ze niet zo @Ferdy? De haren zijn wat harder dan bijvoorbeeldel de wheel woolies, maar ik vind de steel van de woolies gewoon te dik. Als je grote velgen hebt is dat niet zo'n probleem (mits je remschijven en klauwen ook niet al te groot zijn), maar bij veel auto's past het gewoon niet.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Waarom bevallen ze niet zo @Ferdy? De haren zijn wat harder dan bijvoorbeeldel de wheel woolies, maar ik vind de steel van de woolies gewoon te dik. Als je grote velgen hebt is dat niet zo'n probleem (mits je remschijven en klauwen ook niet al te groot zijn), maar bij veel auto's past het gewoon niet.

Ik vind de borstel nogal spetteren en niet heel goed gelijkmatig schoonmaken, maar ik krijg hem vooral niet tussen velg/schijf gestoken.
Een beetje auto met lichtmetalen velgen en remschijven heeft voor deze borstel gewoon geen plaats.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik gebruik AF Wheel Woolies set. Met de grote geraak ik van voor ook niet tss velg en rem. Met de medium borstel dan weer wel.

@vlc4: Wat ik nog mis in je lijstje is een wheel mitt. Deze gebruik je dan enkel voor je velgen en je monello washmitt enkel voor je lak. Wheel Woolies zijn heel gemakkelijk om het velgbed en tss de spaken schoon te krijgen. Maar ik merk voor mezelf dat je met een wheel mitt makkelijker in hoekjes en kanten kan komen en ook achter je spaken. Anyway zo'n dure aankoop is het niet en vind het wel een goede toevoeging.
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_40710_102032
 
Weet je zeker dat we het over dezelfde hebben @Ferdy? Want de steel van de wheel woolies is bij mij toch echt een stuk dikker dan die van de EZ brushes. Alleen de EZ Go heeft een dikkere steel.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
IWat ik nog mis in je lijstje is een wheel mitt. Deze gebruik je dan enkel voor je velgen en je monello washmitt enkel voor je lak. Wheel Woolies zijn heel gemakkelijk om het velgbed en tss de spaken schoon te krijgen. Maar ik merk voor mezelf dat je met een wheel mitt makkelijker in hoekjes en kanten kan komen en ook achter je spaken. Anyway zo'n dure aankoop is het niet en vind het wel een goede toevoeging.
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_40710_102032

Deze heb ik ook gehad! Uit ellende weer weggegooid! Je komt niet overal even lekker bij als met een gewone mitt, hij is onhandig en hij kan ook nog eens niet in de wasmachine.

Hij werd me bij cc ook afgeraden toen ik hem kocht... maar was eigenwijs :)

Ik zou gewoon een aparte washmitt bestellen voor de velgen, ik heb een oranje zodat je hem niet door de war haalt met de mitt die je voor je lak gebruikt.
 
Same here! Gekke ding viel na kortd tijd letterlijk uit elkaar. :) Ik gebruik nu gewoon de EZ Go en een borstel/kwast.

Die Mitt is ook niet handzaam, dus heb nu een oude Monello - Mitt als ik zou willen mitten. :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie