• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwsgierig

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.108
173
46
Oud-Beijerland
zag net deze op de webshop voorbij komen:grinning:
oké het is geen hoge druk met foamlans
maar het lijkt me wel wat.
is er iemand die dit toevallig al getest heeft en dan gaat het mij eigenlijk
om het gedeelte waar je mee kan foamen.
9CA18E91-AC52-4BA7-AEC8-D68C35F46FD3.png
 
Hmm.. Even een vooroordeel: Ik denk dat je de druk gaat missen die een HD levert.

Denk dat dit 'm ongeveer moet zijn:

Lijkt mij een waterig sopje, misschien nog wel minder dan de foamlans die je bij een HD krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik ken deze "tuinslang-foamlans" niet persoonlijk. Ik heb wel een alternatief voor direct aan de tuinslang (zonder HD) gebruikt. Die is van Wo-wo (niet de Engelse Wo-wo's die Carclean in het assortiment voert) en hetzelfde ding wordt ook wel verkocht als de Gilmour Foamaster.

Wowo-snow-foam-lance-600x600-600x600.jpg


Dit geeft echt niet het scheerschuim zoals je dat met een HD en Monello Lancia krijgt. Het doet op zich wel wat het moet doen, maar het is een waterig schuim wat snel van de auto af begint te lopen. Best een aardige prewash maar niet te vergelijken met een foamlans aan de HD - niet echt een dik schuim wat een tijd blijft plakken en zo de kans krijgt om vuil los te weken.

Deze van Pingi had ik ook gespot in de webshop en wat me meteen opviel is dat niet een van de officiele productvideo's daadwerkelijk het schuim laat zien maar alleen animaties. Dat belooft niet veel goeds. Ook deze video laat het schuim maar heel kort aan het einde zien en dat is ook erg waterig.

Ik heb de aanschaf van een hogedrukreiniger een tijd uitgesteld. Ik zag op tegen het extra werk om steeds het extra materiaal (de HD, kabelhaspel) tevoorschijn te halen. Een jaartje geleden heb ik de stap genomen en heb ik een HD en foamlans aangeschaft en ik moet zeggen dat ik dat veel eerder had moeten doen. Het extra werk om wat meer spullen te pakken, installeren en weer op te ruimen weegt niet op tegen hoe fijn je de auto wast met zowel alleen de HD als een echte foamlans. Ik kan me nu niet meer voorstellen om een auto te moeten wassen zonder.