• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieywe velgen polijsten voor Gyeon Rim ?

bask04

Detailing addict
27 feb 2011
26
60
Ik heb voor mijn nieuwe bedrijfsauto een nieuwe set matt bronze velgen gekocht.
Deze wil ik in een coating zetten.

Is het noodzakelijk om deze eerst te polijsten, of kan ik direct met de Gyeon Q² Rim Protection Kit aan de slag ?
 
Ik heb er geen gedacht wat voor velgen dit zijn maar als ze mat zijn zou ik ze niet polijsten. Wat je wel zeker moet doen is goed reinigen en ontvetten
 
Bola B11 matt bronze.
Ze zijn nieuw en liggen met de banden erom op zolder,
Heb ze volledig ingespoten met non ferro 2 x en daarna gewassen met born to be mild en goed gedroogd.

Dus met de kit van gyeon moet het wel lukken dus.

Dit is de eerste x btw
 
Als je de non ferro goed hebt ingewerkt en het niet meer paars kleurde kun je ontvetten en de coating aanbrengen. Voor velgen zou ik eerst ook nog een teer verwijderaar gebruiken als er teer plekken op zitten.
 
Als het een nieuwe set is dan is polijsten eigenlijk niet nodig.
Daarnaast het zijn matte velgen en die wil je al helemaal niet polijsten.

Dus wassen, ontvetten en coaten. Extra aandacht en extra doeken voor het afnemen. Je wilt echt niet iets vergeten af te nemen want dan heb je vlekjes die voorlopig niet meer weg gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
En dan 2 lagen dus,
Mijn eigen auto is paar maanden terug bij Cura di carozza in een coating gezet maar wat wast dat fijn zeg.
Hier wat foto's 20210131_164304.jpg20210131_164252.jpg
20210131_164304.jpg
20210131_164252.jpg
20210131_164246.jpg
 

Bijlagen

  • 20210131_151649.jpg
    20210131_151649.jpg
    240,5 KB · Weergaven: 69