• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk C125.3, C130.2 of Karcher Hogedrukreiniger 3.550 MD ?

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Ik ben op zoek naar een nieuwe hogedrukreiniger en zoek een beetje in de prijsklassen tussen de € 180 en €250. Bij voorkeur koop ik deze bij Bol.com, aangezien we nog een aantal cadeaubonnen hebben liggen en nog aardig wat airmiles hebben. (En ja ik weet dat andere aanbieders goekoper zijn, maar dan kan ik geen 20000 airmiles inleveren en geen bol.com cadeau bonnen:no )

Nu twijfel ik tussen de Nilfisk C 130.1-6 PAD X-TRA, de Nilfisk C 125.3-8 PAD EU en de Kärcher Hogedrukreiniger 3.550 MD T-RACER 250.

Bij alle drie zit een terrasreiniger en gezien de omvang van de terrassen en de oprit wil ik die er wel graag bij:-b

De lengte van de hogedrukslang is bij de Karcher 6 meter, bij de beide Nilfiks staat het er niet bij.

Nilfisk heeft bij mijn weten altijd en metalen pomp. De goedkopere modellen van Karcher hebben plastic pompen, weet iemand hoe het met de 3.550 zit?

De 130.1 is ongeveer 30 a 40 euro duurder dan de overige twee.

Ergo ik kan geen keuze maken.

Iemand nog nuttige tips of ervaring met één van deze drie machines?

En uiteraard na aanschaf direct een foamlans bestellen bij CC
 
Ik zou voor de Nilfisk C125 gaan. Deze heeft een 8m slang, de andere 2 hebben 6 meter slang. De Kärcher heeft een kunstof pomphuis, dus valt voor mij dan sowieso af
 
Is persoonlijk ..........ik kies voor Nilfisk!

Tip : ga indien mogelijk voor een VERSTERKTE slang en zeker voor een oprolsysteem .

Er zijn al meerdere topics hier op het forum waar de Nilfisk 145 ......xtra wordt aangeprezen , er zijn maw al meerdere eigenaar van deze waaronder ikzelf :grinning:

Versterkte slang is vanaf 10 meter dacht ik en voor meer info kan je ook een Google inschakelen : V V S Nilf*sk ( en nog iets maar er mogen geen links geplaatst worden dacht ik .

Zo vind je alle specs van de modellen die jouw voorkeur hebben.

Een terrasreiniger en alle andere extra's kan je achteraf ook nog aanschaffen , eerst zou ik gaan voor een (zeer) degelijk toestel .
 
Als het kan zou ik deze nemen :

Nilfisk E 130.2-10 X-TRA Hogedrukreiniger

Deze heeft net wat meer dan de "gewone" modellen ( gewone slang , geen haspel , ........) en kost amper 19 € meer dan die 250 € . :weetniet
 
De 130.2 is bij bol.com weer belachelijk duur.

En aangezien ik momenteel even ben aangewezen op de ww en verder eigenlijk geen idee heb wat ik met al die airmiles moet heeft bol.com toch wel de voorkeur.
 
Thunderbird;352384 zei:
De 130.2 is bij bol.com weer belachelijk duur.

Als je dan toch 1tje koopt zou ik die van 309€ toch nemen ( je zegt toch zelf dat je met van die kortingsbonnen oid kan betalen ? ) , je zal er veel meer plezier mee beleven ivm het gebruiksgemak tov de "mindere" toestellen .

Deel de prijs ff door bvb "5 jaar" en je zal merken dat het niet zo'n groot verschil is op jaarbasis :-"

Als je regelmatig deze gaat gebruiken zal je er nog tijdvoordeel uithalen ook en stel je maar eens voor hoe je er 1tje zou meenemen in je wagen met een losse slang :s

Een oppervlaktereiniger is volgens mij meer bedoeld om je stenen terras te reinigen ...........met een HD je auto wassen is eerder :

- foamen

- afspuiten

- wielkasten uitblazen

Maar jij beslist hé ;)
 
Gezien de situatie zou ik gewoon de Nilfisk C 120.6-6 PCD X-TRA bestellen a 149,- , oprolsysteem zou ik wel gaan missen maar het is niet anders in deze prijsklasse.
 
Dank alvast allen voor de adviezen.

De karcher valt in elk geval af.

Over welke Nilfisk het moet gaan worden zal ik deze week nog eens in onderhandeling met Thunderbirdin:-b

Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een exemplaar met minimaal 8m slang en met haspel.

Zodra de keuze is gemaakt meld ik mij weer.

@GSM de oppervlakte reiniger is inderdaad voor de terrastegels en de klinkers in de oprit. Zonder zo'n ding wordt het bij mij anders altijd zo'n enorme klerezooi;)

(Ik heb voor ongeveer € 150 aan Airmiles en bol bonnen. De rest moet ik bijbetalen.)
 
Ik hebdenilfisk110.3 volgens mij. Zeer tevreden mee en al lange tijd in bezit. Later heb ik eens een setje bij gekocht met zo' n patiocleaner erbij. Dat is wat je bedoeld met de oppervlakte reiniger of is dat wat anders? Beiden versies patiocleaners in bezit en ik moet zeggen dat ik het ondingen vind. Je moet het bijna schrobbend gebruiken in een erg slechte houdng voor je rug. Voor muren al handiger, maar nog steeds niet geweldig vind ik. Ik vind zelf de spuit efficienter dan de ringen die de Patiocleaner spuit. Ik moet wel zeggen dat het bij ons om zeer oneffen/grove tegels gaat in de tuin.

Anyway, apparaat zelf is fijn en zo in elkaar gezet. Af en toe verlang ik wel naar een langere slang, maar acht. Dat ding is ook zo een stukje verder doorgeschoven. Succes met je keuze!
 
Via Tapatalk kan ik er wel bij :-D. Even een update: inmiddels een nieuwe baan gevonden en nog even zwaar met Thunderbirdin in onderhandeling geweest. En de kogel is door de kerk. Het wordt toch de Nilfisk E145.2-10xtra! (Jippie!) met (jawel) een losse patioreiniger. Tegenprestatie is wel dat ik beide auto's moet wassen (Deed ik toch al :-D) Voir de airmiles en bolbonnen koop ik wel een aantal cd's.