• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk E150.1

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.647
193
42
Beste mede verslaafde,

Ik weet dat er vaker dit soort vragen zijn gesteld maar probeer het toch even zo..

ik wil een nieuwe HD.... En wil niet meer dan 300 uitgeven!

Is de Nilfisk E150.1 een beetje de beste HD je kan kopen onder de 300?

of heeft iemand een beter voorstel?

1 vereiste die ik heb.... Ik wil echt dat als ik ga foamen, er ook echt dik pak schuim uitkomt!
het zogenaamde scheerschuim effect zeg maar!
 
Ik heb een Karcher K5, werkt ook prima! Heb toen gekozen voor de Karcher ipv de Nilfisk, omdat ik al een foamlance voor de Karcher had.

Komt met de autobrite foamlance en de Monello foam een mooie laag scheerschuim uit. ​
 
Met een C110.3 creeer ik ook een enorm pak scheerschuim hoor....
Heeft zeker niet persé met de HD te maken wil ik hiermee zeggen ;)

Instelling van de lans en de mengverhouding van het foam doet meer dan de HD dacht ik...
 
Ik heb nu een karcher k2..
En het is een leuk dingetje... Vooral om mee te nemen door z'n formaat!

Maar het schuim valt gewoon tegen. Ook met een zwaardere meng verhouding. En met de stelknop helemaal op min.

Ik weet dat het voor de werking niks uit maakt, maar ik vind het gewoon leuk :)
 
Ik heb een Nilfisk 120-3 en de Lancia Foamlance. Deze kost nieuw, en inmiddels heet hij dan de 120.6-6, geloof ik, nog geen €150,-.

Zit een prima druk en wateropbrengst op en foamen gaat prima. Als ik de Artico Magico op 1:4 verhouding gebruik (zware vervuiling), krijg ik lekker dik schuim. Wanneer ik hem op 1:10 gebruik, dan is het uiteraard iets dunner, maar doet nog steeds zijn ding.

Ik heb deze te leen, maar vooraf erin verdiept. Prima machientje, zitten wat toebehoren bij en ook goede reviews.


Greetz
 
Ik heb al een tijdje een E-145 en die bevalt zeer goed.
Neem wel een uitvoering met een rubber slang met staalinleg.
Die zijn heel soepel en krullen niet, een standaard slang wel en daar ga je je aan ergeren.
 
+1 voor Frans!

Ik heb dus recent een nieuwe tuinslang gekocht en de Nilfisk te leen, maar beide slangen zijn volkomen kut omdat ze heel erg krullen! Oprollen gaat soms super-simpel omdat de slangen blijkbaar precies goed liggen en je ze in de krul makkelijk oprolt, maar zodra dit niet zo is, sta je lang te ouwehoeren.

Mocht ik ooit iets anders kopen, word het dus alles behalve dat!


Greetz
 
En de lengte van de slang vind ik ook niet onbelangrijk. Ik gebruikte vroeger nog wel eens een Kärcher met een slang van 8 meter, maar dat is eigenlijk te kort. Deze had ook een normale slang zonder staalinleg, dus door het krullen werd de effectieve lengte nog minder. Halverwege het afspuiten van de auto moest ik de HD verplaatsen.
 
Ja idd... Daar heb ik nu ook last van...

deze heeft 10 meter... Dat is al 2x zoveel als mijne!

Ik ga deze gewoon bestellen :)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ja, ik weet ook niet precies wat onder "soft" wordt verstaan. Maar dat maakt mij in eerste instantie niet uit. Er kan ten alle tijde wel een andere slang op, mocht dit echt nodig gaan zijn.

Zou betekenen, dat je dus een "kunststof", "soft" en "rubber" slang hebt. Volgens mij heeft de inmiddels 10 jaar oude nilfisk van m'n ouders nu ik zo nadenk de "soft" variant. Maar ik weet het verschil niet.
 
Het verschil tussen een 'soepele' rubberen slang en de stugge rubberen slangen is volgens mij dat de soepele een staalinleg hebben. Dat is wat ik ervan begrepen heb tenminste.
 
Je kunt op de terras reiniger de druk lager zetten, en ook gewoon door aan de spuitmond te draaien volgens mij, zal straks even controleren bij de mijne.

Edit: vond dit nog op t internet: Bij Nilfisk machines kan je de druk regelen door de mond van de spuitlans te verdraaien.

Edit 2: VVS meldt dit bij de E145: Click & Clean Platte straal sproeier met regelbare werkdruk
 
Laatst bewerkt:
Oh staat er nog onder ook ja,... Maar nu eens uitvinden hoeveel druk die minder kan doen,... Anders waag ik er eens een mailtje achteraan. Geluidsverschil tussen inductie en universeel zal ook wel enorm schelen