• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk foam kit

wrc1

Detailing trainee
29 sep 2015
33
40
Hallo iedereen,

Vandaag een Nilfisk e160 gekocht en er zit hier een foam kit bij. Ik heb dit wel eens gedaan op de zelf car wash.

Nu dit bij de hogedruk reiniger zit, wil ik het misschien wel gebruiken.

1e vraag : HELP !
Wat heb ik nodig aan producten. Wie gebruikt wat ?

2e vraag. Wat er bij de Nilfisk zit is dat wat of is het rommel ?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Hallo! :D

Ik denk dat vrijwel iedereen hier op het forum niet zo te spreken is over de foamlansen die bij de machines zitten. Vandaar dat men een andere foamlans aanschaft zoals de Monello - Lancia.

In de foamlans gebruik je vervolgens een foamshampoo, zoals bijv. Monello - Artico Magico. (Voordeelset verkrijgbaar met de Lans + Foamshampoo)

Ik heb zelf een lichtere Nilfisk dan de E160, namelijk een E145. Daar zat ook een foamlans bij en heb deze toen ook meteen even ''getest''. Het viel niet perse tegen, maar het foam is meer zeperig water en mist zo eigenlijk z'n doel: Dik genoeg foam zodat het op de lak blijft plakken én werken.

(Deze test is uiteindelijk zelfs gedaan met Dreft en dat schuimt uiteraard als een malle)

 
Ook ik heb afgelopen maand een nieuwe Nilfisk HD gekocht.
Zat ook zo'n foamer bij. Geprobeerd. Maar erg zeperig. En loopt dus binnen seconden van de auto af.
Toen gelijk een MJJC/Bearforce foamlans gekocht voor op de Nilfisk. Getest met proefzakje foam spul wat er bij zat een SCHEERSCHUIM dik perfecte foam.
Nu ben ik zoekende naar welke foam ik bij Carclean wil kopen (icm een nieuwe shampoo, die ik ook zoek).
Zit nog al een prijsverschil in de foam, als je bedrag per wasbeurt uitrekent (kijkende naar verdunning ratio enzo).

Lees hier mijn vraag:
 
Zelf heb ik ook de E160. De bijgeleverde foam kit werkt niet echt geweldig. Zoals eerder genoemd erg waterig. Heb gisteren de monello Lancia binnen gekregen echter moet ik deze nog even testen!