• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk HD reiniger

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik heb gisteren de C110 van Nilfisk aangeschaft. Een mooi en handelbaar apparaatje met ca. 110 bar druk

Morgen wil ik hiermee de auto voorbereiden maar ben er met uittesten vanmorgen achter gekomen dat de straal heel wat harder is dan die ik kende van de wasbox.

Normaal houd ik de spuitnozzle zeker wel 45-50 cm van het te bespuiten oppervlak ( de lak) af.

Wat is voor deze HD aan te bevelen? meer dan 50-60 cm? Ik wil mijn auto natuurlijk niet ongewild zandstralen..

Ik heb nog niet de Autobrite Foamlans dus zal mij moeten behelpen met de bijgeleverde schuimkop. Die heb ik ook even getest met ca 1cm Wash and shine en 1cm water in het flesje. Het gaf wel schuim maar geen echt foam dat houd. ( had ik ook wel verwacht)

Wat houden jullie aan bij een willekeurige shampoo (dus niet de Supa snowfoam) als je die in je foamlans gebruikt? 50/50? of andere verhoudingen. Ik heb NXT shampoo, BTBM, Opel shampoo en Wash and Shine staan.. (Ja ik moet ook van de winter waxlaag af dus het hoeft niet PH neutraal en wax saving te zijn)

Met de Gilmour foam gun gebruik ik ook wel eens de NXT shampoo (1 : 10) of de BTBM (1:15) en dat werkt perfect.

Echt foamen met shampoo lukt trouwens niet. Het geeft wel een schuimlaagje maar vergelijken met een foam kun je het mijn inziens absoluut niet.

Ik heb sinds vorige week een Nilfisk C110.3 X-tra. Ik zie op het bijgeleverde cd'tje, bij extra accessoires een auto nozzle staan. Is dit hetzelfde als de tornado die erbij zit?

Free zei:
Ik heb sinds vorige week een Nilfisk C110.3 X-tra. Ik zie op het bijgeleverde cd'tje, bij extra accessoires een auto nozzle staan. Is dit hetzelfde als de tornado die erbij zit?
Nee die is niet hetzelfde.
Ik heb sinds kort de C125.3 waarbij 2 koppen zitten, de powernogwat dinges en de tornado.
Bij de tornado kan je wel handmatig de druk regelen (is verdraaibaar) en dan krijg je volgens mij ongeveer hetzelfde effect.

Ik zou de tornado niet op vol vermogen op de auto zetten, dan is ie bijna net zo hard, zo niet even hard als de powernogwat dinges vuilfrees ! :!

Die van de C110.3 is inderdaad niet regelbaar. Ik heb echter bij Formido een Tornado PR sproeikop (die standaard bij de C120 geleverd wordt en wel regelbaar is) besteld. Deze kun je echt verstellen van een "pisstraaltje" (handig om even je handen af te spoelen) tot de volledige druk. Op de velgen gebruik de volledige druk, voor de auto zelf iets er tussen in.

Ik weet alleen niet wat dat ding nu werkelijk had moeten kosten, omdat ze eerst de "normale" Tornado sproeikop van Nilfisk hadden gekregen (die was volgens Nilfisk verstelbaar: dus niet), die kostte €2,95. Dit was echter de verkeerde. Toen ze de goede (de Tornado PR) hadden, kon ik die "voor de moeite" zo meenemen (de medewerker had zeker geen zin om na te vragen wat het ding nu eventueel meer moest kosten). Dus ik kan niet zeggen wat het ding nu echt kost, maar ik schat dat het niet meer den € 5,- zal ziljn.

Da's niet duur dan.
Ik weet wel dat die "Auto Nozzle" 19,95 kost bij de Karwei in onze regio!
Dat was me dus ook te duur aangezien de standaard geleverde verstelbare tornado (bij de c125 dan) ongeveer hetzelfde effect geeft.

Klopt de Auto Nozzle staat ook voor die prijs in de Nilfisk folder die ik bij Formido heb meegenomen. Volgens mij willen ze daar gewoon goed aan verdienen, terijwl ze zo'n sproeikop wat ik besteld heb, denk ik, echt als vervangend onderdeel zien.

Die 90 graden chassisnozzle is wel erg handig! Kan mooi tussen wiel en kast om deze uit te spuiten.
De straal is heel anders dan de 2 doppen die bij mijn C110 werden geleverd, wel kracht maar toch niet te heftig zodat ik toch onder de auto durf te spuiten zonder bang te zijn dat er onderdelen afvliegen.

De autonozzle heb ik gezien, maar of die nu veel toevoegt weet ik niet...

De auto nozzle heeft een grotere spuithoek (80 graden, dacht ik) dan de standaard nozzle.