Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de 350Z van mijn pa. De auto staat 's winters altijd binnen en rijdt max 6000km per jaar.
Twee jaar geleden heb ik hem ook gepolijst. Toen heb ik hem ook afgewerkt met de Swissvax Shield. De waxlaag was inmiddels uitgewerkt. Helaas had ie een kras op de achterbumper gereden. Deze kras heb ik uiteindelijk niet eruit gekregen. De schaven waren te diep.
Wat heb ik gedaan:
Foamen
Meguiars NXT Carwash
Iron X (totaal geen vuil, alleen de wielen werden aan de binnenkant paars, de rest van de auto niks)
Gekleid (alleen motorkap en dorpels, want er zat geen vuil op)
Cabriodak met 303 - Aerospace Protectant
Gekeken naar krasjes met een bouwlamp. Geen krassen.
Gepolijst met witte pad met Menzerna polijstpasta
Wederom gewassen
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield wax
Ramen met Meguairs glasscleaner, voorruit met RainX behandeld
Banden ontvet met APC en behandeld met Meguiars Hot Shine Tyre
Nooit eerder meegemaakt dat een auto na 2 jaar geen enkele kras in de lak had van het wassen. Auto wordt altijd met de hand gewassen.
Al met al toch nog zo'n 12 uur bezig geweest.
Before (auto had 2 weken buiten stil gestaan)
Foamen
Iron X
Gewassen, gekleid en gedroogd
Inspectie:
Zaterdag om 17:00 uur vond ik het mooi geweest. Polijsten was af en auto afgedekt om zondag af te maken.
Eindresultaat!
Twee jaar geleden heb ik hem ook gepolijst. Toen heb ik hem ook afgewerkt met de Swissvax Shield. De waxlaag was inmiddels uitgewerkt. Helaas had ie een kras op de achterbumper gereden. Deze kras heb ik uiteindelijk niet eruit gekregen. De schaven waren te diep.
Wat heb ik gedaan:
Foamen
Meguiars NXT Carwash
Iron X (totaal geen vuil, alleen de wielen werden aan de binnenkant paars, de rest van de auto niks)
Gekleid (alleen motorkap en dorpels, want er zat geen vuil op)
Cabriodak met 303 - Aerospace Protectant
Gekeken naar krasjes met een bouwlamp. Geen krassen.
Gepolijst met witte pad met Menzerna polijstpasta
Wederom gewassen
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield wax
Ramen met Meguairs glasscleaner, voorruit met RainX behandeld
Banden ontvet met APC en behandeld met Meguiars Hot Shine Tyre
Nooit eerder meegemaakt dat een auto na 2 jaar geen enkele kras in de lak had van het wassen. Auto wordt altijd met de hand gewassen.
Al met al toch nog zo'n 12 uur bezig geweest.
Before (auto had 2 weken buiten stil gestaan)
Foamen
Iron X
Gewassen, gekleid en gedroogd
Inspectie:
Zaterdag om 17:00 uur vond ik het mooi geweest. Polijsten was af en auto afgedekt om zondag af te maken.
Eindresultaat!