• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Nissan Juke

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks!,

Gisteren en vandaag weer een klusje mogen doen.
Het gaat zich om een mooie zwarte Nissan Juke.
De auto bij aanvang waar het omgaat:

upload_2016-4-23_17-43-7.png


Ik heb erger gezien maar deze was toch aardig vuil, van binnen viel het gelukkig mee.
Maar eens gestart met het afspuiten van de auto.
Daarna de auto even flink in de Meg's Shampoo gezet en gewassen met de washmitt.
Velgen zijn weer lekker in de non ferro gezet:
upload_2016-4-23_17-44-48.png


Bandjes naderhand op het einde zwart gemaakt met Meg's tire gel.
Na het wassen en de velgen de raampjes van binnen en buiten streepvrij schoongemaakt.
Toen begonnen aan het interieur, eerst uitgezogen en daarna een lading nanolex interieur cleaner :)
Heerlijk dat spul ruikt lekker en laat een mooie finish achter.
upload_2016-4-23_17-46-57.png


Toen aan het kleien geslagen, bij de onderkant van de deuren kwam toch het meeste vanaf.
upload_2016-4-23_17-48-0.png


Na het kleien aan het polijsten geslagen, auto had wat krasjes en hier en daar wat swirls.
Onderstaand wat voor en na foto's
De lak liet ziet goed corrigeren, en de auto is gedaan met twee hits M105 op yellow pad en 1 hit Monello finale op white pad.
upload_2016-4-23_17-50-33.png


upload_2016-4-23_17-50-56.png


upload_2016-4-23_17-51-13.png


upload_2016-4-23_17-51-29.png


Aangezien de wolken en zon zich afwisselden zijn de na foto's niet altijd met dezelfde licht inval gelukt.
Na het polijsten is de auto in de M21 sealant gezet en getopped met M16 Wax.

Daarna nog alle trims weer mooi zwart gemaakt en het uitlaatje nog gepolijst
upload_2016-4-23_17-53-13.png


Nog wat final shots:

upload_2016-4-23_17-53-54.png


upload_2016-4-23_17-54-26.png


upload_2016-4-23_17-55-30.png
 

Bijlagen

  • upload_2016-4-23_17-55-3.png
    upload_2016-4-23_17-55-3.png
    145,9 KB · Weergaven: 102
Erg mooi resultaat! Die kentekenplaten plak je die over de oude heen of hoe doe je dat? Ik wil ze binnenkort zelf ook laten maken, scheelt weer wat foto's bewerken :)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Mooie detail! Die kleibeurt had hij zo te zien wel nodig!!
Zijn die twee foto's waarvan een met die krassen op de zelfde plek? Is er zo te zien goed uitgekomen, die schade!!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Die foto's zijn inderdaad opdezelfde plek, na twee hits waren ze, zo goed als niet meer zichtbaar. Ik weet waar ze zitten echter je moet goed kijken om ze nog te vinden.
 
Toen ik las: "... mooie zwarte Nissan Juke," en toen de eerste foto zag... dacht ik "Zwart? Typefoutje zeker." ;) Maar je noeste arbeid heeft vruchten afgeworpen! Wat is ie mooi geworden!! Het is nu een mooie zwarte Nissan Juke geworden! :)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen fan ben van de auto zelf, maar de kleur en resultaat zijn heerlijk, goed gepolijst komen die rondingen toch tot z'n recht!

Hoe lang ben je ermee bezig geweest?
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Daar heb je wel eer van. Volgens mij is dit nog netter dan wanneer een auto als nieuw uit de showroom komt.

Als je het met een garagebedrijf hebt over de afleverkosten komen er altijd opmerkingen van 'maar dan is de auto ook helemaal van binnen en buiten gepoetst'. Dan denk ik, laat mij de auto zo maar meenemen, laat ik deze wel door een echte pro aanpakken.

Zo mag je jezelf wel noemen Michel!