• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Note 2008

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag was het tijd voor de Nissan Note van mijn buurman waarvan ik de Alto 2 weken terug voor heb gedaan.
De buurman had gisteren de auto gewassen en toen ben ik gisterenavond gelijk begonnen met de Elastic Clay van PB i.c.m. DJ Born Slippy.

Hieronder in stappen hoe ik de lak verder heb behandeld vandaag.

- Dap 900 met finishing pad en PB Professional Polish.
- Surf City Garage Nano Seal op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- Surf City Garage Nano Glaze wederom op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- 2X de Surf City Barrier Reef met de DAP 900 en finish pad aangebracht.

Op de polish stap na de Dodo Juice doeken gebruikt en voor de finshing polish de PB doek.

Ramen schoongemaakt met de Meg. Glass cleaner pro.
Trims met de Smartgel.
Banden in de Wolfgang Black Diamond.

Hierbij de foto's en de eerste vier zijn vooraf foto's.

IMG_1472.webp

IMG_1473.webp

IMG_1475.webp

IMG_1474.webp

En hier de eindresultaat foto's, helaas was de zon vandaag hier niet aanwezig.

IMG_1489.webp

IMG_1488.webp

IMG_1490.webp

IMG_1493.webp

IMG_1492.webp

IMG_1487.webp

IMG_1491.webp

IMG_1495.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.

Heerlijk kleurtje, mooi resultaat :cool Wat zijn dat trouwens voor kappen over de lampen? Erg lelijk vind ik.

Mooi resultaat hoor! Ook wel een dankbare kleur volgens mij?
Hoe is jou de Nissan lak bevallen? Ik heb vorig jaar een Qasqai+2 een full detail gegeven. Ik vond de metallic zwarte lak een complete nightmare}:)w Ik moest echt alles uit de kast halen om deze zogenaamde 'zachte' lak een beetje fatsoenlijk zonder swirls te krijgen!

Robin

Bedankt allemaal.
De kunststof kappen over de lampen zaten er al op toen ze deze auto hadden aangeschaft.
Vergeleken met een Note zonder deze kappen vindt ik het de auto wel een beetje opknappen want standaard vindt ik de lampen minder fraai om te zien, maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

De lak is goed te bewerken en met een finish polish is al veel te behalen maar ik had het geluk ook dat er geen swirls aanwezig waren omdat de buurman al jaren de auto's met de hand wast met een washmitt en ook nog volgens twee-emmer methode.
Al met al dus een eenvoudige detail.

Voor ons eenvoudig maar voor de eigenaar was het bewonderenswaardig hoe zijn auto eruit is gekomen.
Altijd geweldig om sommige reacties te horen van eigenaren of van buren die elke keer versteld staan welk resultaat er weer is behaald.
Elke keer met foto's maken komen er altijd wel weer een paar aangelopen die het toch even van dichtbij willen bekijken.

Heel mooi resultaat.
En zeker de kleur lijkt mij erg mooi om te kunnen detailen. :-)^