• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Qashqai

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
52
Dag vrienden,
nog maar eens een detail...deze keer een vriendendienst voor een andere buur die me al eens uit de nood heeft geholpen met een werkje. Ik had in ruil beloofd om z'n wagen eens aan te pakken.

plan van aanpak:
Ik had deze wagen al eens gekleid en gewaxt toen hij nieuw was...inmiddels een drietal jaren geleden. De wax was dus inmiddels al lang gaan "vliegen". De wagen staat ook buiten en dat helpt natuurlijk niet mee ivm. de standtijd van zo'n wax .

De wagen werd gisteren nog gewassen door de eigenaar maar door de regen van vannacht met bijhorend pollenstof was dit niet echt relevant meer.
Ik ben dan ook begonnen met deze vlug te wassen vooraleer ik begon met kleien.

foto's voor :
IMG_6353.JPG


IMG_6373.JPG

IMG_6364.JPG

eerst een wasbeurtje dus :

IMG_6375.JPG


daarna de velgjes gereinigd met Megs wheelbrightener, APC en Iron X...

IMG_6374.JPG


De wagen werd gkleid met mothers klei en Born to be slippy van dodojuice.

Er waren weinig krassen en swirls aanwezig...vreemd na 3 jaar.

IMG_6377.JPG


Een testspot gedaan met M205 op surbuffpad gaf een mooi resultaat...daarna nog even nagelopen met dezelfde M205 op Meguiars microfiber finishing pad. De glans, reflecties en flakes waren terug :

IMG_6383.JPG


De velgen heb ik in de poorboys wheelsealant gezet en de bandjes behandeld met Meguiars bandengel.

IMG_6433.JPG


De motorruimte heb ik behandeld zoals altijd. Met een fijne straal water bevochtigd...ingesprayed met Autoglym engine cleaner en ingeborsteld. Daarna met een zachte straal afgespoeld en met perslucht wat drooggeblazen. De plastic en rubberdelen ingespoten met trim en rubberdetailer van autoglym en laten drogen.

het resultaat :

IMG_6396.JPG


tenslotte heb ik zonder glaze een laag collinite 845 wax aangebracht (glaze overgeslagen om eventueel de standtijd van de wax te maximaliseren).

Met de grote hoeveelheid plastic trims heb ik eens iets uitgeprobeerd. In plaats van trimdetailer te gebruiken (die dikwijls zo vettig is dat hij een beetje afloopt bij regen) heb ik de vrij gladde plastics mee gewaxt met de 845...ik ben benieuwd wat dat gaat geven na regen en qua standtijd. Het werd zeker mooi zwart met lichte satijnglans...

Het interieur was vrij netjes, op wat vlekken in het zitvlak van de voorzetels na. Omdat dit niet zoveel was heb ik dit gedaan zonder de extractor. stof bevochtigd met water. zeep ingebracht met paardenharen borstel en daarna terug wat gespoeld met water. Om het overtollig water te verwijderen heb ik ingedept met badhanddoek. Je ziet op de foto's dat er wel degelijk vuil in de vezels zat. De armleuningen van de deur heb ik op dezelfde manier gereinigd.


hier de vlek :

IMG_6360.JPG



de handdoek na :

IMG_6406.JPG


het resultaat :

IMG_6415.JPG


leuning voor:

IMG_6408.JPG


leuning tijdens :

IMG_6410.JPG


leuning na :

IMG_6412.JPG



de after-foto's van de auto :

IMG_6388.JPG
IMG_6392.JPG
IMG_6395.JPG
IMG_6424.JPG

IMG_6426.JPG
IMG_6437.JPG
IMG_6418.JPG



Zo, bedankt voor het lezen...hopelijk morgen een blije eigenaar (hij is nu nog op weekend...)
 
Ziet er weer prachtig uit. Fijn ook dat er zo weinig krassen bij zijn gekomen in al die tijd. Heb je indertijd misschien een goede instructie gegeven aan de eigenaar hoe te wassen?
Of wast hij gewoon weinig (dat helpt) in combinatie met zeer weinig rijden met die auto?

Velgen zijn trouwens weer super mooi.

Weet je zeker dat je borstel van Paardenhaar is? Op de foto met de handdoek en een paar foto's later bij het reinigen van de armleuning lijkt het mij een borstel te zijn met kunststof haren.
Maar complimenten voor weer een hele mooie Nissan.
 
@afficior : weinig maar "juist " wassen :) Die borstel die je ziet is inderdaad niet van paardenhaar....die waar ik de zetels mee deed wel :)
De paardenharen borstel gaf op de deur niet het gewenste resultaat....zwaardere middelen dan maar...wel voorzichtig geprobeerd of het de stof niet beschadigde...hier een close-up na :
IMG_6413.JPG