• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Skyline QM1 white.

swigy

Detailing rookie
19 jun 2011
26
0
Vorige week voor de aller eerste keer met de DAP 900 aan de slag gegaan op me eigen Nissan Skyline uit 1995. Toch lichtelijk nerveus of ik alles wel goed zou doen en geen stappen zou over slaan aan de slag gegaan met de volgende stappen.

Auto gewassen met autobath en scheutje APC.
Auto in de ironX gezet.
De laagste delen met TarX gedaan.
Auto gekleid met monello klei en Meg detailerspray.
Auto geinspecteert en opvallend weinig tot geen swirls maar helaas wel wat diepe krassen en ook krassen waarbij getracht was ze op te vullen maar dit volgens mij door iemand was gedaan die ze bril was vergeten :(
Na wat testen bleek een orange pad met Mezzo een zeer goeie combo. Aangezien de auto al wat ouder is en ik geen lakdikte meter heb, heb ik ervoor gekozen om de krassen niet maximaal weg te werken. Als ik wat meer ervaring heb durf ik dit mischien wel aan maar voor nu maar even niet gedaan mede omdat ik niet alle tijd van de wereld had.
Het verschil was dit zeg maar 8-()) Het was net of er een donkere zwarte waas over de lak zat die met 1 hit al verdween en met 2 hits de lak dusdanig herstelde dat ik tevreden was.
Daarna met lichtgroen en finale gefinished.
Vervolgens in de deep glosh paint sealent van Wolfsgang gezet. Deze heb ik er op de zaterdag opgezet en op de woensdag daarna de natuurlijke wax erop gezet.
De natuurlijke wax was de Raceglaze 55 serie's. Nadat ik deze een keer op de dapclinic veels te dik erop had gezet deze dit keer extra zuinig aan gedaan met als resultaat dat het makkelijk te verwerken was (gelukkig).

Er zit nu 13 uur in en daarbij moet ik zeggen dat ik de helft van de auto heb gehad aangezien ik veel plastic delen niet heb gedaan aangezien hier geen eer aan te behalen viel en deze toch van de zomer worden vervangen. Ook 1 deur niet gedaan aangezien die net gespoten was. Al met al viel het beste tegen voor de eerste keer, gaat toch veel meer tijd in zitten dan je denk van te voren. Het resultaat mag er wel wezen vind ik zelf al zie je wel aan beschadigingen dat de auto 15 jaar oud is. En wat foto's:

Gaat om de volgende auto:
Foto-VIGBYGNE.webp

en na flink wat zweet en tranen:
Foto-C7AG7FPS.webp

Foto-UHMO47QP.webp

Foto-L6C73ZOD.webp

Foto-3ANM6Y6A.webp

Aangezien het me eerste keer was zijn alle tips en tricks welkom ;)
Had zelf nog een vraagje:
Ik had met me oranje compressorpad als snel het idee dat die niet lekker werkte. Mezzo werd niet lekker afgebroken en als ik hem al draaiende van de lak afhaalde dan was het net of de pad zich uitspreide (weet het beetje vage uitleg) Gebruik ik hier dan teveel mezzo op de pad. Gebruik de eerste paar hits 4 drupjes en na verloop van tijd 3. Ook was 1 zo'n ribbel in de pad al afgescheurt.

Wit is lastig, maar vuil wit is nog lastiger
In ieder geval heb je een flinke verbetering behaald.

De DAP met pad moet je stilstaand neerzetten en weghalen
Anders gaat inderdaad de pad aan het uitdijen

Soms help een beetje Poorboys Spray & Wipe
Dan wordt de pad niet zo vol gezogen en wat soepeler

Succes met het vervolg

Edit; ik zie nu pas dat je de hele deur eruit hebt gepoetst ;)

Wie zegt dat wit niet kan glimmen 8-)

Wat betreft je vraag:

heb je tussendoor de pad schoon gemaakt (onder de kraan ofzo)? Ik vermoed dat je pad verzadigd is waardoor deze zwaar wordt.

Je kan beter niet al draaiend de pad van de lak halen en deze in het luchtledige laten draaien. Door het snelheidsverschil van de pad óp de lak en de pad in de lucht kan de pad, zeker als deze zwaar verzadigd is, uit elkaar spatten.

Had de pad inderdaad op de vrijdag schoongemaakt onder de kraan en op de zaterdag erna ging het stukken minder fijn dus denk dat het daar aan heeft gelegen. Volgende keer probeer ik ook even hoe het gaat met een beetje s&w.

Bedankt voor de goeie reacties. Als beginner hoop je altijd maar dat het goed in de smaak valt wat je hebt gedaan ;)

Tjonge, wat een glans! :-)^

Ik moet de mijne wanneer deze uit de stalling komt ook maar eens flink verwennen met een flinke poetsbeurt.

Mooi hoor! En wax altijd zo dun mogelijk aanbrengen, dat leer je snel af als je dat een keer te dik doet :)

Dank voor de goeie reactie's!

Te dik aanbrengen had ik inderdaad snel afgeleerd. Hebben toen staan boenen met detailerspray om het er af te krijgen haha. Ben benieuwd als straks me nieuw gespoten deur er in zit of er veel kleur verschil te bespeuren is.