Hoi allemaal! Enige tijd geleden heb ik een rode panda als eerste full exterior detail gepoetst. Aangezien dit naar meer 'smaakte' heb ik besloten mijn Nissan Sunny Trend van 1988 ook volledig onder handen te nemen.
Het gevolgde stappenplan:
Voorbereiding en reiniging
- Afgespoeld en met 2 emmers gewassen met Monello Lavare
- Opnieuw ruim afgespoeld en afgedroogd met Monello Senza Acqua Drying Towel
- Gereinigd m.b.v. klei van Mothers California Gold Clay en Born Slippy Clay Lube, deze combinatie werkt perfect
- Velgen gereinigd met Gyeon Iron en een zachte borstel. Tevens ook de dorpels en zijkanten met Gyeon Iron gereinigd
- Tankklepje, rubbers, naden en kieren met een set zachte kwasten en dasty ontvet
- Afgedroogd met de Monello Senza Acqua Drying Towel
- Rubbers en ruiten rondom afgeplakt met de blauwe 3M afplaktape
Correctiewerk
- Testspot gedaan met Monello Veloce op een gele pad, hiermee haalde ik voldoende correctie om de lak roder te krijgen
- Gehele auto 2x met Monello Veloce op een gele pad gedaan met mijn DAP900
- Daarna afgebouwd naar 1x Monello Finale op wit, ook met de DAP900
- Alle gepolijste delen afgenomen met Gyeon Prep
Voeden
- Testspot gedaan met Black Hole op het dak, maar dit bracht geen verbetering. Dus ik ben direct doorgegaan naar het beschermen
Beschermen
- Trims opgeknapt met Poorboys Trim Restorer m.u.v. de kunststof bumpers, deze vond ik i.v.m. two-tone kleurstelling mooier in het grijs
- Banden opgeknapt met Meguairs Gold Class Endurance High Gloss
- Ruiten gereinigd met een klein sopje afwas en katoenen theedoeken
- Gehele auto met Collinite 845 op een rode pad met de DAP900 ingewerkt, daarna na een swipetest afgenomen
Hieronder de foto's
De lak was niet al te best op sommige plekken, erg veel swirls en op sommige plekken dof of licht verkleurd
Staat van de lak na een dagje poetsen (met heerlijk najaarsweer)
Mijn ervaringen zoverre:
De lak van deze auto liet zich ondanks de 2K-lak moeilijk corrigeren. Er waren twee hits met Veloce op geel nodig om de krassen en verkleuring goed weg te krijgen. Qua kleurdiepte is de lak er goed op vooruit gegaan. De trims zijn ook weer helemaal netjes door de dressing, hoewel ik overweeg bepaalde delen opnieuw zwart te coaten.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Het gevolgde stappenplan:
Voorbereiding en reiniging
- Afgespoeld en met 2 emmers gewassen met Monello Lavare
- Opnieuw ruim afgespoeld en afgedroogd met Monello Senza Acqua Drying Towel
- Gereinigd m.b.v. klei van Mothers California Gold Clay en Born Slippy Clay Lube, deze combinatie werkt perfect
- Velgen gereinigd met Gyeon Iron en een zachte borstel. Tevens ook de dorpels en zijkanten met Gyeon Iron gereinigd
- Tankklepje, rubbers, naden en kieren met een set zachte kwasten en dasty ontvet
- Afgedroogd met de Monello Senza Acqua Drying Towel
- Rubbers en ruiten rondom afgeplakt met de blauwe 3M afplaktape
Correctiewerk
- Testspot gedaan met Monello Veloce op een gele pad, hiermee haalde ik voldoende correctie om de lak roder te krijgen
- Gehele auto 2x met Monello Veloce op een gele pad gedaan met mijn DAP900
- Daarna afgebouwd naar 1x Monello Finale op wit, ook met de DAP900
- Alle gepolijste delen afgenomen met Gyeon Prep
Voeden
- Testspot gedaan met Black Hole op het dak, maar dit bracht geen verbetering. Dus ik ben direct doorgegaan naar het beschermen
Beschermen
- Trims opgeknapt met Poorboys Trim Restorer m.u.v. de kunststof bumpers, deze vond ik i.v.m. two-tone kleurstelling mooier in het grijs
- Banden opgeknapt met Meguairs Gold Class Endurance High Gloss
- Ruiten gereinigd met een klein sopje afwas en katoenen theedoeken
- Gehele auto met Collinite 845 op een rode pad met de DAP900 ingewerkt, daarna na een swipetest afgenomen
Hieronder de foto's
De lak was niet al te best op sommige plekken, erg veel swirls en op sommige plekken dof of licht verkleurd
Staat van de lak na een dagje poetsen (met heerlijk najaarsweer)
Mijn ervaringen zoverre:
De lak van deze auto liet zich ondanks de 2K-lak moeilijk corrigeren. Er waren twee hits met Veloce op geel nodig om de krassen en verkleuring goed weg te krijgen. Qua kleurdiepte is de lak er goed op vooruit gegaan. De trims zijn ook weer helemaal netjes door de dressing, hoewel ik overweeg bepaalde delen opnieuw zwart te coaten.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!