• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noeltie: BMW 330D Detail

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Donderdag was, na de detail v/d buurvrouw's Mini, nu de BMW v/d buurman aan de beurt.
Deze auto heeft best al levenservaring, bouwjaar 2000 en kilometerstand is 340.000 km.

IMG_0225.webp

IMG_0226.webp

IMG_0227.webp

IMG_0228.webp

IMG_0229.webp

Toch vielen de swirls/steenslag en RDS reuze mee. Eerst begonnen met grondig wassen en trims/rubbers/sponningen gereinigd met APC 1:10 om vervolgens te gaan kleien.
De vervuiling viel op zich ook nog mee, eerste foto zie je de vervuiling wat zo'n beetje van een half dak is, de foto eronder is van de onderzijde deuren. Dit was wel wat erger.

IMG_0233.webp

IMG_0234.webp

Voordat ik begon met kleien heb ik ook eerst de motorruimte aangepakt. Tijdens kleien de motor laten draaien en natijd het resultaat op de 2e foto.

IMG_0232.webp

IMG_0247.webp

Begonnen met een testspot en ik ben, net als bij de Mini, weer uitgekomen op SSR1 op de witte pad met de DAP.
Vervolgens gefinished met Professional Polish op light green.
Persoonlijk vind ik dit wel een héérlijke finish geven. Ook de lampen/ramen zijn meegenomen hiermee.
Cromen raamlijsten met de witte handpad i.c.m. Professional Polish gedaan.
Na het polijsten voor het eerst de IPA gebruikt en de hele wagen hiermee afgenomen. Toen was het tijd om de black hole aan te brengen en vervolgens heb ik dit keer eens gekozen voor EX-P. Dit heb ik een uur laten kuren en heb toen de binnenzijde aangepakt. Gewoon even ramen reinigen, dashboard in de dressing en de achterbank en voorstoelen met de extractor behandeld.
Door de eigenaar was de auto al uitgezogen dus dat scheelde weer.
Tussendoor de EX-P afgenomen en de Collinite 845 aangebracht. Terug naar de binnenzijde voor de laatste puntjes op de i.
Sponningen door tijdgebrek in de Dodo Juice Red Mist gezet en de ramen met Provision Gel en de trims in de Smartwax.
Curen was voorbij en de hele auto wederom afgenomen en was klaar.

Heerlijk natijd even ge-bbq't. De buurman de auto teruggegeven en die was er zéér content mee.
O, de laatste foto mocht natuurlijk niet ontbreken :-d

Bedankt weer voor het lezen.

IMG_0249.webp

IMG_0241.webp

IMG_0242.webp

IMG_0244.webp

IMG_0245.webp

IMG_0243.webp

IMG_0246.webp

IMG_0240.webp