• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noeltie: Mini One blauw 2001

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Vandaag heb ik een Mini One uit 2001 aangepakt. Deze auto is van de buurvrouw, volgende week de BMW 330D van de buurman aan de beurt.
Gisteravond al voorbehandeld en dat bestond uit:

* Afspuiten met stoomcleaner op 60 graden (die hun hebben)
* Motorruimte afspuiten (met tuinslang op nevelstand)
* Deze ingespoten met AutoGlym en ingewerkt met een borstel
* Motorruimte nogmaals afgeneveld en ingespoten met AutoGlym Vinyl & Rubber care
* Kap dicht en motor laten draaien
* Trims/rubbers/sponningen gereinigd met APC
* Wassen met 2 emmers en Dodo Born to be Mild shampoo
* Auto nogmaals afgespoten
* IronX over de auto, voornamelijk het dak want die zat onder de vliegroest
* Wederom afgespoten
* Kleien met Poorboys Poly Elastic Clay i.c.m. Dodo Born Slippy
* Auto weer wassen
* Wederom afgespoten en gedroogd.

Het viel op dat de auto in zeer goede staat was, swirls nagenoeg niet aanwezig net zoals steenslag etc. Wel een waas over de auto. Kunststof delen waren wel slecht en toonde nog waxsporen van een vorige 'poetser'. Die was er ruim overheen gegaan.
Deze plekken met de wondersponsen van de Action behandeld en verdween als sneeuw voor de zon.
Op de lak zaten op 3 plekken een kras die niet te verwijderen was, duidelijk voelbaar dus helaas.
Het dak sloeg wel helemaal paars uit van de IronX, bewijst ook de foto's. Met kleien kwam er niet heel veel vanaf, op de foto's zie je de vervuiling van de onderzijde v/d deuren.
De eerste foto's zijn gemaakt met de telefoon want ik was de camera vergeten mee te nemen.


16082011257.jpg


16082011258.jpg


16082011259.jpg


16082011260.jpg





Vanochtend vroeg begonnen met alles afplakken. Zo'n Mini heeft best veel plakwerk.
Begonnen met een testspot en gelijk al uitgekomen met SSR1 op de witte pad, dit bleek al afdoende te zijn.
De 'striping' stikkers op de motorkap waren in slechte staat maar dat was ook zo weer als nieuw na de eerste polijstbeurt.


IMG_9910.jpg


IMG_9913.jpg


IMG_9912.jpg



een soort van 50/50 op de striping

IMG_9914.jpg


IMG_9915.jpg





Dus het stappenplan die ik voor ogen had deze dag is als volgt:

* SSR1 op de witte pad met de DAP500
* Professional Polish op de groene (lichte) pad eveneens met de Dap
* White diamond met een rode handpad op het dak en spiegels
* Black hole op de rest v/d auto met de zwarte pad op de Dap
* Gekozen voor de Collinite #845 gezien de goede standtijd
* Sponningen met Dodo Red Mist om tijd te winnen

Ook de ramen, koplampen en achterlichten heb ik met het polijsten meegenomen.
Na alle stappen hebben gedaan heb ik tijdens het curen van de wax de tape verwijderd en de trims in de Smartwax Smartgel gezet. Ramen behandeld met ProVision Rain Clear Gel en de banden met Wolfgang Black Diamond.
Tussendoor steeds gekeken als het curen klaar was maar nog steeds niet, dus de velgen maar in de Rimwax gezet.

Alles afgenomen, ramen nog nagereinigd met Meguiars NXT Glass Cleaner van buiten en binnen om vervolgens bezig te gaan met de binnenkant.
Het interieur helemaal uitgezogen, bank en stoelen gereinigd met de extractor i.c.m. Meguiars APC+en het dashboard behandeld met Poorboys Natural Look.

De auto even op het fotoplekje gezet om na foto's te maken en vervolgens naar een superblije buurvrouw de auto teruggebracht. Ze was sprakeloos en erg blij met het resultaat......


Bedankt weer voor het lezen.



IMG_9940.jpg


IMG_9941.jpg


IMG_9942.jpg


IMG_9943.jpg


IMG_9939.jpg


IMG_9930.jpg


IMG_9931.jpg


IMG_9932.jpg


IMG_9929.jpg


IMG_9920.jpg


IMG_9927.jpg


IMG_9925.jpg


IMG_9926.jpg


IMG_9925.jpg


IMG_9918.jpg





En de onmisbare afsluiter:

IMG_9916.jpg
 
Bedankt voor de reacties.


@Hondasport, ik denk het wel. Voor mijn gevoel wel en je ruiten zijn dan ook echt schoon.

@McShine, deze was instelbaar van koud naar 140 graden, ik ben safe gegaan naar +/- 60 graden